Varja Skrevet 18. august 2005 #1 Skrevet 18. august 2005 Jeg har planer om å lære meg fransk og ta C-språk eksamen. Jeg lurte på om man da må ta eksamen for pensumet for hvert av de tre årene hver for seg? (Altså tre eksamner) Eller tar man bare en?
hecuba Skrevet 18. august 2005 #2 Skrevet 18. august 2005 Du har nok bare en eksamen.. Som privatist har man vel eksamen per kurs, og fransk c er vel et kurs.. Skulle du derimot tatt matte(1MX, 2MX og 3MX) eller fysikk(2FY, 3FY)., måtte du hatt eksamen henholdsvis 3 og 2 ganger.. Skjønner du greia? Pensum for fransk b og fransk c er til syvende og sist det samme. B-kurs-elevene bare "hopper over" første året.. Om du må opp i både muntlig og skriftlig vet jeg ikke.. Du burde høre på privatistkontoret hvis det er noe mer du lurer på.. Men du skal ikke ta eksamen for hvert av årene..
Varja Skrevet 19. august 2005 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2005 Takk for svar hecuba! Var som jeg håpet. Hadde liten lyst til å ta eksamen tre ganger for ett fag.
hecuba Skrevet 19. august 2005 #4 Skrevet 19. august 2005 Helt greit.. LYKKE TIL!!! Tar selv 3FY og 3KJ i år..
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #5 Skrevet 19. august 2005 Hei, jeg tok spansk C-språk som privatist. Jeg valgte også å ta to eksamner (altså etter 2.året også etter 3.året). Jeg gjorde dette med vilje fordi jeg tok spansk som et studieretningsfag (jeg var allerede ferdig med tysk b-språk). Når jeg tok to eksamner fikk jeg to tellende karakterer på vitnemålet. Jeg hadde bodd i spansktalende land og det var ikke så vanskelig å få 6, så jeg fikk da to seksere på vitnemålet. Som avsluttende eksamen for C-språk som privatist måtte jeg ta både muntlig og skriftlig eksamen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå