Gå til innhold

Låne ut hytta i vinterferien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kamerat som har spurt om å låne hytta i vinterferien, da vi ikke får brukt den selv. Han med familie har lånt den tidligere, dette var før korona. 

Er jeg hysterisk når jeg vurderer å ikke låne ut hytta grunnet at jeg er redd for koronasmitte på kontaktflater?

Vi skal bruke hytta selv uka etter. Tenker på at de er fire stykker som skal bruke sengene våre, kjøkkenutstyr, osv osv. Vi har tvillinger som ble født i januar og jeg er mer urolig enn mannen min for smitte. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smitte lever vel maksimalt 72 timer på overflater.

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis du ikke vil låne ut hytten så vil du ikke låne ut hytten. 

Du kan jo foreslå at dere vil at hytten leveres tilbake vasket av profesjonelle som dere leier inn mot at de som låner hytten betaler for det?

Jeg synes du overdriver - normalt renhold der alle overflater er tatt - holder i massevis mot smitte. Og jeg forventer faktisk at de som låner hytten faktisk vasker - ikke som om de var hjemme, men etter din standard - inkludert nedspriting av håndtak og lignende før de forlater hytten.

Men du står i din fulle rett til å si nei, for det er faktisk din hytte.

Skrevet

Greit å ikke ville låne ut hytta, men på grunn av covidsmitte? 

Større sjanse for at du blir smitta når du overleverer nøkkelen enn at de legger igjen smitte i veggene på selve hytta.. 

• Liker 6
Skrevet

Fakta om koronaviruset og sykdommen - FHI

utdrag fra link over: Forskning tyder på at koronavirus (inkludert foreløpig informasjon om SARS-CoV-2) kan overleve på overflater fra få timer til flere dager, avhengig av virusmengde, type overflate, temperatur, sollys og luftfuktighet. Man kan ikke slutte fra eksperimentelle studier om virusoverlevelse på ulike overflater, at viruset har evne til å forårsake infeksjon hos mennesker.

Det er tydeligvis uklart hvor lenge smitte kan overleve på overflate, jeg så en annen artikkel der det var nevnt ulik overlevelsestid for ulike materialer, der var det nevnt opptil en måned, men hvor har dere dette med 72 timer fra?

Men TS, dere skal skal vel uansett ha maks uflaks for å bli smittet ved å låne ut hytta. Uansett er det din hytte, så det er du som bestemmer om du skal låne ut eller ikke.

• Opprett ny...