Gå til innhold

Er dette vanlig ved psykisk utviklingshemming?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å ha barnestemme? Altså at du høres ut som et barn på stemmen når du f. Eks snakker i telefon? 

Anonymkode: 0359c...761

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har høyrt ein med barnslig stemme, fleire uten.

Skrevet

Ikke meg bekjent. Har ikke mye erfaring, men noe, har bl. a. to familiemedlemmer som har ulike tunge diagnoser. En av de "sitter fast" i hodet og må regnes som ikke eldre enn åtte år, men kropp, stemmebånd og alt annet er jo utviklet som vanlig. Han er 40, prater helt normalt når det kommer til stemmeleie/tone. 

Anonymkode: 07c1d...687

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å ha barnestemme? Altså at du høres ut som et barn på stemmen når du f. Eks snakker i telefon? 

Det er ikke et utpreget kriterie for en sånn diagnose. 

Anonymkode: 71965...011

• Liker 2
Skrevet

Hvor mange tråder skal du lage?

Anonymkode: c71ca...6c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.2.2021 den 10.41):

Jeg veit ikke, men jeg får hvertfall ofte høre at jeg er litt umoden - tror det er personligheten min, men også i telefon tydeligvis. Ringte en voksenopplringskole om opplysninger og da sier hun jeg snakker med at "du vet vel at dette er en skole for voksne mennesker, ikke vanlig vgs" og ja... deretter sier hun "hvor gammel er d?" og jeg bare jeg er 24 år, og hun åjja!.. hehe.. men jeg har litt stavefeil når jeg snakker og jeg har en veldig lys stemme og kan ofte finne på å komme med litt rare spm som får andre kanskje virker helt sannsylig og ikke verdt å spørre om, men jeg må veldig ofte forsikre meg om alt og liker å få ting utfyllende forklart. Men nei, er ikke spesielt barnslig vil jeg si men kan tydelig virke sånn ved første møte, etterhvert så forstår folk at det ikke er tilfellet og at jeg faktisk er helt vanlig. 

Anonymkode: a02a1...964

Skrevet

Hvis personen ikke snakker med barnestemme til deg og andre, i det daglige, så er det ingen grunn for å snakke med barnestemme i telefonen. Vedkommende kan snakke med vanlig stemme, men med barnestemme i telefonsamtaler? Det harmonerer ikke helt. 

Anonymkode: 721a9...893

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...