Gå til innhold

Guttemamma og morsdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er jeg litt trist, sikker smålig, men av og til føler man som man gjør. Sto nettopp opp, blir møtt med et bomba hus der mannen ikke har orket å rydde bort frokosten til ungene en gang. Ingen morsdagsgave, ingenting. Får mange snapper fra jentemammaer det jentene har laget fine kort med fine ord på. Har vel aldri skjedd at gutta mine har gjort noe sånt. 

Jeg klemmer og koser på dem hele tiden, sier ofte at jeg er så glad i dem, men de sier det nesten aldri tilbake. 

Dere med gutter, hvordan er det hos dere? Får dere kort og gode ord? Eller er det kjønnsforskjeller mellom jenter og gutter? 

Anonymkode: a4d46...d62

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er bare jenter i huset og hverken jeg eller søsteren min har gjort noe for mamma på morsdagen. Kanskje annet enn på skole og i barnehage, og da var det jo noe lærere tok initiativ til. Mamma har aldri brydd seg med det heller.

Synes det er litt teit med disse mødrene som snapper bilder til hverandre for å vise at barna har laget kort til dem. Er det ikke nok å få gesten, må man høste misunnelse også?

Anonymkode: 89ad8...90d

• Liker 31
Skrevet

Jeg har en gutt og en jente og opplever ikke at de er forskjellige på det. Begge lager kort og koser og klammer 

Anonymkode: 33657...11e

• Liker 10
Skrevet

Jeg får det, men lillebror tar etter storesøster, og hun er veldig flink til sånne ting.

Anonymkode: 90a59...93d

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke det har så mye med kjønn å gjøre.

Her høres det jo ut som om mannen din blr ta seg sammen- og dere bør avklare hvilke forventninger dere har til morsdag/farsdag.

• Liker 41
Skrevet

Men har du ytret ønske om å bli vartet opp på morsdagen da? Eller tar alle i huset det for gitt at det er en dag man ikke tenker på? 

Anonymkode: 75fd5...829

• Liker 10
Skrevet

Jeg har både gutt og jente. De begynner å bli store nå, og har oppigjennom årene både husket og glemt av morsdag uavhengig av kjønn.
De klemmer meg ofte til hverdags begge to, og forteller hvor glade de er i meg. Når jeg får ett kort, uavhengig av om det er bursdag eller morsdag, renner det over med kjærlighetserklæringer - så at jeg må koke kaffen min selv i morges, mens de sover tungt - gjør meg ingenting. Setter pris på roen, og jeg vet at de elsker mammaen sin begge to ❤️
Håper du får mer oppmerksomhet utover dagen i dag da, at de bare er litt treige ennå 🙂

Anonymkode: e21e1...f79

• Liker 3
Skrevet

Kanskje tide å slutte og legge premissene for egen lykke i andre menneskers hender - spesielt barn.

Anonymkode: 3513d...cc5

• Liker 24
Skrevet

Våknet som deg, bare enda kjipere, for jeg har hatt syke barn denne uken og gutta har laget masse overskelser til pappa, men ingen til meg 😅 Syns det er litt sårt, men får heller erte mannen og le av det.. 

Anonymkode: eb4f8...c34

• Liker 1
Skrevet

Ja, snakk med mannen. Eller svigermor.

Lite her også, men jeg får blomster. Det har jeg tydelig sagt i fra om. Og jeg får sove lenge på morgenen. 

Anonymkode: 670b5...c1f

Skrevet

Er guttemamma og får alltid frokost og gave på sengen på morsdag og bursdag. Dette er det selvsagt far i huset som står i bresjen for, men vet det er viktig for sønnen vår også. Vi gjør det på samme måte når det er farsdag også. 

Anonymkode: 6a3c8...8c5

• Liker 6
Skrevet

Mors- og farsdag er jo bare tull! Hun som startet tradisjonen angret faktisk etter få år og prøvde å få vekk dagene nettopp fordi handelsstanden tok over og skulle tjene penger på det!

Men litt av skylden for at ingenting er gjort kan jo du og ta på deg! Du kunne ha fortalt guttene dine hvor mye du gledet deg til fine tegninger og frokost på sengen! 

Anonymkode: d5b06...473

• Liker 17
Skrevet

Har gutt, og han har alltid vært veldig kjærlig. Tenåring nå, men likevel full av klemmer og elsker deg ❤️

Tror jeg får kort og en gave når han står opp etter hvert, han var veldig hemmelighetsfull i går, hvert fall. 

Anonymkode: 8015e...2a8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

I dag er jeg litt trist, sikker smålig, men av og til føler man som man gjør. Sto nettopp opp, blir møtt med et bomba hus der mannen ikke har orket å rydde bort frokosten til ungene en gang. Ingen morsdagsgave, ingenting. Får mange snapper fra jentemammaer det jentene har laget fine kort med fine ord på. Har vel aldri skjedd at gutta mine har gjort noe sånt. 

Jeg klemmer og koser på dem hele tiden, sier ofte at jeg er så glad i dem, men de sier det nesten aldri tilbake. 

Dere med gutter, hvordan er det hos dere? Får dere kort og gode ord? Eller er det kjønnsforskjeller mellom jenter og gutter? 

Det er forskjell på de som gjør mye ut av ting og ikke. Jeg er dame og syntes klisjekort ikke virker særlig ærlige og ekte. Vil ikke ha, og syntes det er tøys. Ser av fb at de som får på veggen sin av familiemedlemmer at de er SÅ bra mødre/ bestemødre etc er de som ikke er det. Type alkoholikere som aldri har brydd seg, eller mennesker som ikke eier omsorgsevne, mens de som virkelig er bra mennesker ikke får eller ønsker noen respons. Har lagg merke til dette lenge. Det er noe å tenke over. 

Anonymkode: d7950...6e2

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er forskjell på de som gjør mye ut av ting og ikke. Jeg er dame og syntes klisjekort ikke virker særlig ærlige og ekte. Vil ikke ha, og syntes det er tøys. Ser av fb at de som får på veggen sin av familiemedlemmer at de er SÅ bra mødre/ bestemødre etc er de som ikke er det. Type alkoholikere som aldri har brydd seg, eller mennesker som ikke eier omsorgsevne, mens de som virkelig er bra mennesker ikke får eller ønsker noen respons. Har lagg merke til dette lenge. Det er noe å tenke over. 

Anonymkode: d7950...6e2

Jeg forstår hva du mener. Jeg tror egentlig jeg er mer skuffa på mannen. Skal så lite til å være ekstra hjelpsom

• Liker 6
Skrevet

Tenåringsgutter her - de sover til langt på dag, men de sier god morsdag og liker å markere dagen......jeg må bare ordne det meste selv😆 I fjor fikk lagde den ene gutten eggerøre (godt svidd) til meg💙💙

Anonymkode: bdfff...4d7

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk et langt håndskrevet morsdagskort med gode ord fra gutten min i dag. Han har også bakt kake :) 

Anonymkode: 436c3...9e3

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker det må læres uansett kjønn. Da jeg var barn tok pappa oss med på å lage kort og frokost på senga til morsdagen og snakket om at nå kom mamma til å bli glad, og fikk oss med på å glede oss over å glede henne. Da fortsatte vi med det selv, men hadde jo aldri kommet på det helt av oss selv fra starten.

Jeg prøver å gjøre det samme med sønnen min (mest av hensyn til eventuell fremtidig svigerdatter, det er egentlig ikke viktig for meg. 😛) Frokost på senga dropper vi, det er så upraktisk. ;) Men ble møtt med en klem og gratulasjon da jeg stod opp etter å ha fått sove en time ekstra hvor han listet seg rundt for å ikke vekke meg fordi jeg våkner så lett. Og nå lager han kort til meg. :) Han er litt sånn siste-liten type, men han gjør det i alle fall på eget initiativ nå. :) 

Anonymkode: df723...514

• Liker 17
Skrevet

Du må nok stramme opp mannen!

• Liker 6
Skrevet

Sånne ting må man avklare med partner. Morsdag er ikke viktig for meg, men bursdag og bryllupsdagen vår er viktig for meg. Og da vet han at jeg forventer gave til bursdag, og restaurant på bryllupsdagen 

Anonymkode: 44bad...b7e

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...