AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #1 Skrevet 14. februar 2021 Hei jeg sliter med å lære valpen min å stelle pelsen, klippe klør osv. Hun går fra null til 100 på sekunder når hun ser børste og tang. Biter febrilsk etter både meg og utstyret. Jeg oppfatter det mest som lek, men også noe usikkerhet. I starten lot jeg utstyret ligge på gulvet så hun skulle bli trygg på det. Brukte det litt hver dag (typ 2-3 strøk med børsten.) men hun bet det bare i stykker, og vi er like langt. klørne har jeg greid å klippe på tur. Da er fokus flyttet. Har lest at jeg ikke bør belønne før ETTER rolig stell, og at jeg må være fast og bestemt. Men d er ikke enkelt med sylskarpe valpetenner 😬 Noen tips til trening av dette? Kan munnkurv være en løsning? Hun har lang og tykk pels, så dette MÅ hun bare lære..! Anonymkode: b7a26...52d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #2 Skrevet 14. februar 2021 Gradvis tilnærming, korte positive økter, ikke push henne over grensa. Og i hvert fall ikke stell med tvang. Gå et kurs i frykrfri håndtering hvis du finner et sånt tilbud i nærheten. Det har vært gull for kloklipping her i gården og kan overføres til pelsstell, tannpuss, veterinærbesøk osv... Anonymkode: 9d752...786 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #3 Skrevet 14. februar 2021 Takk Jeg tvinger ikke, men prøver litt hver dag Anonymkode: b7a26...52d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå