Gå til innhold

Har noen opplevd å miste mensen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uten å være gravid selvsagt. 

Er35 år, mensen har bare plutselig forsvunnet, nå er den over 2 mnd for sen. 
Tidligere har den kommet ganske punktlig. 

Har også en stund slitt med klør og svir i underlivet, kan det ha sammenheng? 
Er ikke gravid og har ingen kjønnssykdom. 

Har time hos gynekolog om to uker, lurer bare på om noen har opplevd noe lignende? 

Anonymkode: 2b71c...bed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mistet mensen i et halvt år pga stress. Har ptsd og kroppen gikk helt i overlevelses modus, og kroppen fokuserte ikke da på videreproduksjon, ble jeg fortalt 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 3f74a...fa3

Skrevet

Gått ned mye i vekt?

Anonymkode: b117b...7c4

Skrevet

Ja, mistet mensen i noen måneder mens jeg jobbet på Rema. Skal aldri mer jobbe på matbutikk! 😅

Anonymkode: 761e1...1c0

Skrevet

Jeg har mistet mensen ved to anledninger/perioder. Første gangen fikk jeg leddgikt, og kroppen hadde tydeligvis nok med å hanskes med det. Jeg fikk en proverakur, og alt var tilbake til normalt. Andre gangen, mange år senere, mistet jeg mensen igjen over en lengre periode. Denne gangen fikk jeg beskjed om at jeg manglet progesteron, men at jeg hadde nok østrogen, så det var ikke tidlig overgangsalder. Da er det nok en gang proverakurer som gjelder, evt om man heller ønsker å sette inn en spiral som tilfører progesteron istedenfor. Mest sannsynlig er det ikke noe farlig hos deg heller, bare et eller annet som stresser kroppen, eller muligens en hormonell ubalanse. Bra du får hjelp til å finne det ut😊

Anonymkode: 2d007...b75

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gått ned mye i vekt?

Anonymkode: b117b...7c4

Nei. Har lagt litt på meg, men er ikke veldig overvektig. Burde kanskje gå ned 5-6 kg. 

Har tatt blodprøver hos fastlegen og mangler kun B-12 og folat, men det er ikke noe uvanlig for meg, må jevnlig gå på tilskudd. 

Anonymkode: 2b71c...bed

Skrevet

Ja, det kan skje, og det går bra☺️

Anonymkode: 3554b...57e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...