Gå til innhold

Katten min fiser og stinker ut hele huset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten vår, en frisk og fin voksen pus fiser noe så enormt😬

Hun har vært på helsesjekk hos vetrinær og det ble ikke funnet noe galt. Hun er noe sensitiv på fôr så hun spiser ikke noe annet enn royal canin sterilised 7+.vetrinær mente det ikke skulle være nødvendig å bytte fôr, men Kan det hende at det blir bedre om vi gjør det? Eller kan det være noe som vetrinær har oversett? Vi orker ikke stanken mer 😅

Anonymkode: 61a52...c1f

Skrevet

Katten vår, en frisk og fin voksen pus fiser noe så enormt😬

Hun har vært på helsesjekk hos vetrinær og det ble ikke funnet noe galt. Hun er noe sensitiv på fôr så hun spiser ikke noe annet enn royal canin sterilised 7+.vetrinær mente det ikke skulle være nødvendig å bytte fôr, men Kan det hende at det blir bedre om vi gjør det? Eller kan det være noe som vetrinær har oversett? Vi orker ikke stanken mer 😅

IMG_20210213_203206.jpg

Anonymkode: 92ba6...bb9

• Liker 1
Skrevet

Hun er jo ikke frisk og fin når hun fiser ned huset.

Hun reagerer på foret, så hadde forsøkt å forandre kosten hennes uansett hva dyrlegen mener.

Google litt..

Anonymkode: b8bc3...c72

• Liker 7
Skrevet

La beistet få spise kjøtt, fisk og innmat, slik det er naturlig for slike rovdyr å spise.

Anonymkode: 9b8ab...da3

• Liker 2
Skrevet

Stress? Jeg har en katt som fiser masse når den blir stressa og urolig, men det har heldigvis blitt litt bedre. Spiser RC main coon. Diettfor er gjerne unødvendig og inneholder ofte mye fyllmasse, ville ikke gitt det om katten ikke har vektproblemer eller andre sykdommer. 

Anonymkode: ed106...0c2

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Stress? Jeg har en katt som fiser masse når den blir stressa og urolig, men det har heldigvis blitt litt bedre. Spiser RC main coon. Diettfor er gjerne unødvendig og inneholder ofte mye fyllmasse, ville ikke gitt det om katten ikke har vektproblemer eller andre sykdommer. 

Anonymkode: ed106...0c2

Jo, hun er noe overvektig, når vi har forsøkt andre fôr har hun kasta opp eller hatt diaré, stress kan kansje være en faktor da vi har en aktiv toåring i hus også.. 

Anonymkode: 61a52...c1f

Skrevet

Dump den!

Anonymkode: 50611...503

Gjest Magritta
Skrevet

Hvorfor har du opprettet to tråder om samme temaet?

Skrevet

Hunden min fiser veldig på enkelte typer for, så det høres likt ut:) Kattene mine fiser ikke av noe for, men magene til dyra er jo forskjellige^^  Introduser en annen fortype/et annet merke som tilbyr den type for dere trenger til pus, gjør det litt sakte så magen får vende seg til foret:)

Anonymkode: c1044...452

• Liker 3
Skrevet

To tråder om samme sak er flettet sammen. 

Perelandra, mod. 

Skrevet

Kan det være orm i magen? Har katten fått ormkur? 

Anonymkode: 82c78...173

• Liker 1
Skrevet

Gastrointestinal er mildt for magen. Får kjøpt det hos dyrlegen. Har smaksgaranti. 

Ikke bytt ofte tørrfor eller gi våtfor fra butikken. Finnes eget våtfor av samme merke hos dyrlegen. Den typen våtfor er sunt og bra for katten. 

Hvis katten ikke har trøbbel med nyrene kan du gi kokt fisk siden det er mildt og godt. Er katten gammel og nyrene ikke er sjekket bør du ikke gi fisk siden det blir da skadelig hvis den har begynnende nyresvikt. Da finnes det eget for for det også som hjelper nyrene til å holde seg lenger. 

God bedring til søte fisepus 🐈😊

Anonymkode: d108f...6a1

• Liker 3
Skrevet

Skjønner at du ikke holder ut stanken. Visste ikke at dyr kunne fise før den søte lille hunden min slapp tidenes bombe som holdt på ta livet av hele husstanden.

Hvor lenge har du brukt foret? Kan det være noe godbiter den har fått som den reagerer på? Kanskje spist noe utendørs? Eller stress..

Anonymkode: 46b3a...d13

Skrevet

Fabrikklaget mat? Selvfølgelig blir det fising da. Gi katten ren mat fra naturen. Ikke kattematdritt

Anonymkode: 86348...bd7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fabrikklaget mat? Selvfølgelig blir det fising da. Gi katten ren mat fra naturen. Ikke kattematdritt

Ikke all kattemat er dritt. Mye av det du får kjøpt hos dyrlegen for eksempel er av høy kvalitet og med masse næring. Folk flest har ofte for lite kunnskap til å gi katten bare kjøtt. Noen begynner å gi middagsrester, saltet kjøttdeig og rå fisk for eksempel. Noe katter ikke skal ha. Mye fet mat er heller ikke bra å gi. Det er hardt for tarmene å fordøye og kan gi smerter. 

Anonymkode: d108f...6a1

Annonse
Skrevet

Aww så søtt. 

Anonymkode: a4e2c...f53

• Liker 1
Skrevet

Fin katt ❤

Anonymkode: 6aadc...8ba

• Liker 2
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fôrer etter vetrinærs anbefaling, og hun har spist denne typen på 3 året uten problem, helsetilstanden hennes er tiptop, kun fisingen som oppsto nylig som er et problem

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner at du ikke holder ut stanken. Visste ikke at dyr kunne fise før den søte lille hunden min slapp tidenes bombe som holdt på ta livet av hele husstanden.

Hvor lenge har du brukt foret? Kan det være noe godbiter den har fått som den reagerer på? Kanskje spist noe utendørs? Eller stress..

Anonymkode: 46b3a...d13

I 3 år har hun spist dette foret. Hun får ingen bløtfor eller annen snacks da hun blir dårlig av det, hun er innekatt så ikke mye hun kan jakte og spise her, men hender jo at hun spiser på en plastblomst eller noe.. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Fin katt ❤

Anonymkode: 6aadc...8ba

Takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...