AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #1 Skrevet 13. februar 2021 Hvilke erfaringer har du med litium og lamictal? Har begynt på begge for bipolar lidelse. Anonymkode: ef35c...7b5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #2 Skrevet 13. februar 2021 Har du begynt på begge samtidig? Høres rart ut for meg. Jeg har prøvd begge, men ikke samtidig. Lamictal virket best for meg, men jeg har enda bedre effekt av terapi enn medisiner. Lite bivirkninger av Lamictal. Mer bivirkninger av lithium. Det som er kjedeligst med lithiumen er at den må tas på samme tidspunkt hver dag.. B Anonymkode: 10ce3...296 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #3 Skrevet 13. februar 2021 Om du har erfaring med bare ene av medisinene setter jeg veldig pris på svar da og. Anonymkode: ef35c...7b5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #4 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du begynt på begge samtidig? Høres rart ut for meg. Jeg har prøvd begge, men ikke samtidig. Lamictal virket best for meg, men jeg har enda bedre effekt av terapi enn medisiner. Lite bivirkninger av Lamictal. Mer bivirkninger av lithium. Det som er kjedeligst med lithiumen er at den må tas på samme tidspunkt hver dag.. B Anonymkode: 10ce3...296 Ja, eller begynte på litium noen uker før jeg begynte på lamictal da. Men nå bruker jeg begge. Anonymkode: ef35c...7b5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #5 Skrevet 13. februar 2021 Jeg gikk på Lithium i noen måneder for en del år siden. Medisinen var fantastisk, men jeg raste opp i vekt og så de fjernet den før det ble for ille. Gikk senere på Lamictal og Seroquel, og det var en god kombo for meg. Jeg gikk på denne i kanskje 7-8 år frem til jeg ble medisinfri i fjor. Anonymkode: fe88c...164
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #6 Skrevet 13. februar 2021 Går på lamictal. Ingen negative bivirkninger. Holder meg stabil selv om jeg ofte kan få depresjon på den mørkeste tiden (trigger). Alt i alt veldig fornøyd med hvordan jeg reagerer på lamictal, så jeg tror ikke jeg slutter med det første nei. Anonymkode: a9c9a...21f
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #7 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Om du har erfaring med bare ene av medisinene setter jeg veldig pris på svar da og. Anonymkode: ef35c...7b5 Gikk på Lamictal i noen måneder. Følte meg deprimert og tom men var stabil på den måten at jeg ikke opplevde noe særlige svingninger opp eller ned. Følte meg bare flat, ingen glede. Har ingen garanti for at det var medisinen som gjorde dette. Mulig jeg starter igjen sent i sommer, for å unngå den kjipe tiden jeg har hatt denne vinteren. Anonymkode: 75851...fb6
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #8 Skrevet 13. februar 2021 Går på 400mg Lamictal. Gjort det i mange år, husker ikke hvordan ting er uten. Men på de så er alt veldig bra. Merker ikke noe til de bortsett fra om jeg ikke tar de til tiden, blir innmari dårlig om jeg ikke tar de til omtrent samme tid hver dag/kveld. Anonymkode: d909e...10a 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #9 Skrevet 13. februar 2021 Går på lamictal... effekten er ikke så god nå. Hatt god effekt tidligere. Vet ikke hvorfor.. Anonymkode: b7e29...a5b
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #10 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Går på lamictal... effekten er ikke så god nå. Hatt god effekt tidligere. Vet ikke hvorfor.. Anonymkode: b7e29...a5b Har du målt serumspeil? Evt når var sist gang du gjorde det? Anonymkode: a9c9a...21f
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #11 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Har du målt serumspeil? Evt når var sist gang du gjorde det? Anonymkode: a9c9a...21f Går på maxdose, og verdiene ser helt fine ut... men har vært veldig dårlig over en periode, så prøves ut med antipsykotika i tillegg... Anonymkode: b7e29...a5b
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #12 Skrevet 13. februar 2021 Har erfaring med Lamictal. Tok den først for epilepsi (som det viste seg at jeg ikke hadde likevel, kan derfor ikke si noe om effekt der) og senere som stemningsstabiliserende. Usikker på om den virka da jeg tok mye annet samtidig, så det er litt komplisert å sile ut hvilken medisin som gjorde hva. Det var én bivirkning som var ekstremt plagsom og som jeg fremdeles sliter på grunn av i dag, seks år etter jeg slutta. Den ga en ekstrem munntørrhet som først og fremst skadet tennene, men også ga permanent skade på spyttkjertlene. Det var såpass ille at jeg måtte smånippe på vann hele tiden for å ikke størkne helt i munnen. Det var ikke uvanlig at jeg våknet om morgenen og slet med å åpne munnen fordi det var så tørt. Prøvde alt fra tyggis og sugetabletter til reseptbelagt tannkrem og munnskyllevann, egentlig alt lege, tannlege og apotek hadde å tilby, men ingenting hjalp. Fordi det ble permanent skade på spyttkjertlene sliter jeg fremdeles med munntørrhet, men det er heldigvis langt ifra så ille som det var mens jeg tok medisinen. Munntørrhet er en veldig vanlig bivirkning, men jeg og flere jeg kjenner som bruker/har brukt Lamictal har ikke fått den informasjonen fra legen som skrev det ut. Vi har fått informasjonen fra tannlegen. Anonymkode: 63f90...db3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå