Gå til innhold

Kan jeg male som gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har én vegg med Jotun Lady Wonderwall, og skulle helst ha malt en vegg til. Er dette noe jeg kan gjøre som gravid? Såvidt jeg har skjønt er vannbasert maling trygg, men ser overalt at Sens anbefales for gravide. Holder det om vi sørger for god utlufting og gode masker?

Anonymkode: 8ca85...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har én vegg med Jotun Lady Wonderwall, og skulle helst ha malt en vegg til. Er dette noe jeg kan gjøre som gravid? Såvidt jeg har skjønt er vannbasert maling trygg, men ser overalt at Sens anbefales for gravide. Holder det om vi sørger for god utlufting og gode masker?

Anonymkode: 8ca85...330

Google sier ja!

selv malte jeg nettopp, men anbefales ikke å overdrive eks male mye over lengre periode.

sense er anbefalt 

Anonymkode: 80b39...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bare få butikken til å gi deg den som er anbefalt for gravide. Jeg malte flere vegger som gravid. 

Anonymkode: cffea...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, bare få butikken til å gi deg den som er anbefalt for gravide. Jeg malte flere vegger som gravid. 

Anonymkode: cffea...432

Alle malinger idag skal være trygge :) men det er sende som er anbefalt

Anonymkode: 80b39...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle malinger idag skal være trygge :) men det er sende som er anbefalt

Anonymkode: 80b39...e9a

Veggmalinger til innendørs vel og merke

Anonymkode: 80b39...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed i malebutikken at dagens innendørsmaling er helt trygg og mild, ufarlig for gravide. Hun poengterte også at det er forskjell på å male et par dager, og å jobbe som maler (disse driver jo også med andre kjemikalier) - så vanlig, innendørs interiørmaling en dag eller to var helt ufarlig. 

Anonymkode: 11efc...c02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, med malinger som ikke slipper  farlige gasser. Bare spør der du kjøper maling hvilke det gjelder 

Anonymkode: ef490...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! Det gir mening at det er forskjell på malere og et kortvarig maleprosjekt. Da tror jeg det blir maling av vegg neste helg. Skal snakke med malebutikken først også, for sikkerhetens skyld. 

Anonymkode: 8ca85...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet med maling for ca 3 år siden. Jotun sens og butinox barnerom var de som da hadde færrest avgasser og da var best for barn/gravide å jobbe med. Barnerom er også veldig slitesterk og er derfor anbefalt for å male på et barnerom. 

Alle malinger har avgasser, selv om de er akrylbaserte, men de fleste av avgassene blir frigitt mens malingen skal tørke og herde. 

Vil si du kan male den ene veggen, men sørg for god utlufting mens du holder på. Helst ikke opphold deg i rommet når det tørker for sikkerhets skyld, men husk også på at malingen har en full herdetid på ca 2 uker. Etter dette kommer det ingen gasse fra malingen 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...