Gå til innhold

Hvordan er ditt alkoholkonsum?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klarte du ikke å begrense inntaket? Misbruk er ingen spøk. 

Anonymkode: c5108...3f7

Stemmer det. Drakk til jeg enten ble sendt på pumping eller lå fyllesyk og utmattet i mange dager og trodde jeg skulle dø. Blir dårlig av å tenke tilbake på det rett og slett. Kunne ikke fortsette slik, bestemte meg for at nok var nok. Måtte også erkjenne at jeg kunne ikke drikke et glass for "kos" engang, for da bar det bare en vei. 

Anonymkode: 2c589...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snart et år siden jeg drakk pga korona. Drikker en sjelden gang på fest bare.

Anonymkode: d0740...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri drukket alene. Men drikker ofte daglig cider i sosialt samvær på ferie/sommerdager. Ellers drikker jeg meg gjerne små full på vin med mann og vennepar i snitt 5 ganger i året. Kan skje to helger på rad også. Er småbarnsmor og nyter alkohol på en sunn måte vil jeg si. 

Anonymkode: 9a5fc...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Stemmer det. Drakk til jeg enten ble sendt på pumping eller lå fyllesyk og utmattet i mange dager og trodde jeg skulle dø. Blir dårlig av å tenke tilbake på det rett og slett. Kunne ikke fortsette slik, bestemte meg for at nok var nok. Måtte også erkjenne at jeg kunne ikke drikke et glass for "kos" engang, for da bar det bare en vei. 

Anonymkode: 2c589...6a8

Det hørtes ikke bra ut.. Stolt av deg som har gjort et godt valg ❤️ 

Anonymkode: c5108...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme som deg, ts. Blir gjerne et glass om kvelden, en øl til fotballkampen eller en drink i solveggen på hytta. Fyll sluttet jeg med for mange år siden. En det bursdag eller skikkelig fest kan det kanskje bli 3-4 glass ila en kveld, men orker ikke mer enn det både pga liker ikke følelsen av å være full og hvert fall ikke dagen derpå! Ikke at jeg på noen måte ser ned på de som blir fulle på fest, jeg bare orker det ikke selv ;) 

Anonymkode: 76221...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn er så besatt av å benekte at de drikker for rus. Hva er det som er så skummelt med å innrømme at man drikker for rus? Det er da helt normalt og ok å like rus. Det er ikke bare avhengige som gjør det. De aller fleste som bruker alkohol og andre rusmidler er ikke avhengige og kommer heller ikke til å bli det.

Anonymkode: a619c...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker 1-3 øl på tors, fre og lør. Thats it.

Anonymkode: c407d...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker sjeldent, kanskje et glass vin annenhver måned og et par øl i måneden på sommeren. Har en angstdiagnose og synes angsten blir verre når jeg drikker. 

Anonymkode: 8c92c...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe drikkemønster jeg. Det hender det blir en øl eller et glass vin i løpet av uka, men så går det plutselig flere uker uten noe. Her om dagen ble jeg påspandert en kopp karsk, og det var digg, ikke smakt det siden i sommer. Hender jeg røyker meg en joint også, men har ikke noe "røykemønster" heller. 

Jeg har siden jeg var ung forsøkt å holde meg til det mottoet: Gå gärna till glaset med din glädje – men aldrig till flaskan med din sorg…! 

Og dette mottoet har faktisk hjulpet meg bevisst/underbevisst de gangene jeg såvisst kunne endt opp i bunnen av flaska. Jeg ble omtrent helt avholds istedet, på alle områder, de gangene jeg sleit som mest med livet, -har rett og slett vært livredd for at vanskelige tider skulle vri seg inn i noe enda vanskeligere og da ville det ta enda lengre tid å komme seg ut av den opprinnelige sorgen. Har opplevd såppass mye i dag at hadde jeg ikke holdt så stramt så finnes det helt sikkert en sjans for at jeg kunne vært ute å kjøre på veien. Men jeg er heldig da, jeg har aldri kjent på det store suget. Folk reagerer jo forskjellig.

Anonymkode: e3fb6...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent ikke-eksisterende. Prioriterer heller trening/tur. Drikker heller ikke når jeg har samvær med 14-åringen -mulig jeg må ut å kjøre noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nordmenn er så besatt av å benekte at de drikker for rus. Hva er det som er så skummelt med å innrømme at man drikker for rus? Det er da helt normalt og ok å like rus. Det er ikke bare avhengige som gjør det. De aller fleste som bruker alkohol og andre rusmidler er ikke avhengige og kommer heller ikke til å bli det.

Anonymkode: a619c...69a

Mener du at det er unormalt å ikke like rus? Det er ingenting som er skummelt med å innrømme at man drikker for rus. Men, dersom man sliter med å tro på at det er folk som ikke liker å drikke for rus... Det synes jeg er litt pussig.

Anonymkode: 4f758...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...