AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #1 Skrevet 13. februar 2021 Hei, jeg har fått min første kjæreste i en alder av 25, han er 25 også, men han skal flytte til Oslo i forbindelse med ny jobb. Han starter opp alt i neste måned. Vi har begge ventet lenge på å få partner, så vi vil fortsette å treffes selvom vi bor langt unna hverandre nå. Fordi jeg har slitt psykisk er jeg ikke kommet i gang med studier enda, men tenkte å studere i hjembyen min som er trondheim til høsten, dette var før jeg traff ham. Fornuften min sier at jeg skal søke studieplass i oslo i stedet, for å satse på forholdet. Ville dere gjort det samme? Anonymkode: 3b76b...8a5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #2 Skrevet 13. februar 2021 Jeg tenker at du gjør deg veldig sårbar ved å flytte til en ny by for kjæresten. Og at det ikke er så lett å bli kjent med andre (spesielt under korona) og vi ikke vet hvordan tiltakene blir til høsten. Spesielt når du allerede har slitt psykisk er dette viktig å tenke på. Kjenner du noen andre i Oslo? Har du et nettverk av folk du kan være sammen med? Kunne du tenkt deg å flytte uansett, også uten kjæresten? Anonymkode: dface...761 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #3 Skrevet 13. februar 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker at du gjør deg veldig sårbar ved å flytte til en ny by for kjæresten. Og at det ikke er så lett å bli kjent med andre (spesielt under korona) og vi ikke vet hvordan tiltakene blir til høsten. Spesielt når du allerede har slitt psykisk er dette viktig å tenke på. Kjenner du noen andre i Oslo? Har du et nettverk av folk du kan være sammen med? Kunne du tenkt deg å flytte uansett, også uten kjæresten? Anonymkode: dface...761 jeg vet det. nei hadde ingen planer om å flytte hvis det ikke var for ham. Jeg har ingen riktige venner/bekjente i oslo eller området. Det er vanskelig for meg å bli kjent med andre, men jeg driver egentlig ikke med noe for tiden, og det har vært så kjipt å se andre få seg utdannelser. Jeg vil jo bare igang med en utdannelse slik at jeg slipper å leve for 10000 kroner i måneden stønad. Anonymkode: 3b76b...8a5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #4 Skrevet 13. februar 2021 Du bor der du skal utdanne deg. Ikke flytt etter en mann for mannens skyld. Anonymkode: 70f34...3e8 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #5 Skrevet 13. februar 2021 Det å flytte trenger ikke å være en dårlig ting. Jeg studerer ved UiO og er veldig fornøyd med det. Anbefaler deg å se om det er noen studier i Oslo du kan tenke deg. Hvis drømmestudiet er i Trondheim så søker du deg selvfølgelig inn der, men har du en god kjæreste og et studie du trives godt med i Oslo så kan det absolutt være verdt å flytte for. Hvor har du mest lyst til å studere? Sjekk ut ulike studier og følg magefølelsen. Anonymkode: e4920...525 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #6 Skrevet 13. februar 2021 eg flytta fra bergen til mindre stad i vest pga kjæresten. Det var ikkje god ide. Eg gjekk tur langs vegane i regnet, fekk ikkje jobb det fyrste året, og når eg fyrst fekk jobb var det på matbutikk. Kjæresten min hadde det som plomma i egget, kjekt og sosialt og blidt. Etter halvanna år orka eg ikkje meir. Så no flyttar eg til Bergen, og han blir igjen. Vi veit ikkje om vi får oss til å funke slik, men me testar det. Anonymkode: a4530...ed5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #7 Skrevet 13. februar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Det å flytte trenger ikke å være en dårlig ting. Jeg studerer ved UiO og er veldig fornøyd med det. Anbefaler deg å se om det er noen studier i Oslo du kan tenke deg. Hvis drømmestudiet er i Trondheim så søker du deg selvfølgelig inn der, men har du en god kjæreste og et studie du trives godt med i Oslo så kan det absolutt være verdt å flytte for. Hvor har du mest lyst til å studere? Sjekk ut ulike studier og følg magefølelsen. Anonymkode: e4920...525 Har flyttet ut av byen tidligere for å studere, men gikk på en smell da, men da var det noe annet. Nå vil jeg jo flytte for å være med min kjære.... Vet ennå ikke hva jeg vil studere, kanskje noe helsefaglig Anonymkode: 3b76b...8a5
Antiviruset Skrevet 13. februar 2021 #8 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, jeg har fått min første kjæreste i en alder av 25, han er 25 også, men han skal flytte til Oslo i forbindelse med ny jobb. Han starter opp alt i neste måned. Vi har begge ventet lenge på å få partner, så vi vil fortsette å treffes selvom vi bor langt unna hverandre nå. Fordi jeg har slitt psykisk er jeg ikke kommet i gang med studier enda, men tenkte å studere i hjembyen min som er trondheim til høsten, dette var før jeg traff ham. Fornuften min sier at jeg skal søke studieplass i oslo i stedet, for å satse på forholdet. Ville dere gjort det samme? Anonymkode: 3b76b...8a5 Det kan fungere veldig fint og flytte med han om det studiet du ønsker finnes i Oslo. Dere er to stykker da, og kan dele utgiftene og få de ned. Det avhenger av at han er seriøs og vil dette. Bare husk en ting, langdistanse forhold er ikke noen lett øvelse, og er bare for et fåtall mennesker. Når det gjelder studier strekker de seg over år, holde et langdistanse forhold levende over så lang tid er det ikke mange som klarer. Ville satset på og flytte med, vedlikeholdt nettverket ditt i Trondheim slik at om det ikke går slik du planlegger med studier og kjæreste i Oslo at du kan reversere det og fortsette i Trondheim. Det gjelder også familie og muligheter til og få et bosted igjen der du flytter fra om det går galt i Oslo. Nettverk er ikke vanskelig og bygge i en ny by som student, korona situasjonen kan fort være over til høsten også og mye vender tilbake til det normale. Det er jo ikke noe forskjell på dette i Trondheim heller Den sosiale kontakten med nettverk man har er jo minimal uansett for tiden. Har man en kjæreste har man i alle fall hverandre i denne tiden. Som sagt det betinger at dere er seriøse, har definert forholdet og er villige til og jobbe for og utvikle det. Slik er et med alle forhold uansett. Langdistanse forhold er en langt vanskeligere øvelse for de aller fleste, for og si det rett ut! faren for at det går galt er langt større en at det går galt når dere holder samme på samme sted. Dette er det bare du som vet og kan avgjøre til slutt uansett.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #9 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): jeg vet det. nei hadde ingen planer om å flytte hvis det ikke var for ham. Jeg har ingen riktige venner/bekjente i oslo eller området. Det er vanskelig for meg å bli kjent med andre, men jeg driver egentlig ikke med noe for tiden, og det har vært så kjipt å se andre få seg utdannelser. Jeg vil jo bare igang med en utdannelse slik at jeg slipper å leve for 10000 kroner i måneden stønad. Anonymkode: 3b76b...8a5 Da vil jeg (dessverre) på det sterkeste råde deg til å ikke flytte. Bli der du har et nettverk av folk som vil deg vel! Så kan dere heller besøke hverandre i helger, eller kanskje han kan få jobb i Trondheim? Jeg tror det er stor sannsynlighet for at dette ikke fungerer. Ved å flytte etter blir det jo bare du som tilpasser deg han. Det er ikke et godt utgangspunkt for balanse i forholdet deres. Anonymkode: dface...761
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #10 Skrevet 13. februar 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Da vil jeg (dessverre) på det sterkeste råde deg til å ikke flytte. Bli der du har et nettverk av folk som vil deg vel! Så kan dere heller besøke hverandre i helger, eller kanskje han kan få jobb i Trondheim? Jeg tror det er stor sannsynlighet for at dette ikke fungerer. Ved å flytte etter blir det jo bare du som tilpasser deg han. Det er ikke et godt utgangspunkt for balanse i forholdet deres. Anonymkode: dface...761 Han kan ikke det. Firmaet han jobber i har bare kontor i Oslo ..... :( Anonymkode: 3b76b...8a5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #11 Skrevet 13. februar 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Da vil jeg (dessverre) på det sterkeste råde deg til å ikke flytte. Bli der du har et nettverk av folk som vil deg vel! Så kan dere heller besøke hverandre i helger, eller kanskje han kan få jobb i Trondheim? Jeg tror det er stor sannsynlighet for at dette ikke fungerer. Ved å flytte etter blir det jo bare du som tilpasser deg han. Det er ikke et godt utgangspunkt for balanse i forholdet deres. Anonymkode: dface...761 Jeg er redd for å miste ham, han er så oppegående og snill. Litt som å vinne i Lotto for min del.... Anonymkode: 3b76b...8a5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå