AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #1 Skrevet 13. februar 2021 Eler lar man det gå over av seg selv i løpet av 7 dager? Og kan det at man våkner 1-2 ganger om natta å må Tisse (masse) være tegn på uvi? (ingen andre symtpomer) Anonymkode: 71963...214
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #2 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Eler lar man det gå over av seg selv i løpet av 7 dager? Og kan det at man våkner 1-2 ganger om natta å må Tisse (masse) være tegn på uvi? (ingen andre symtpomer) Anonymkode: 71963...214 Gått ned i vekt? Anonymkode: 4af17...a95
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #3 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Gått ned i vekt? Anonymkode: 4af17...a95 Nei Anonymkode: 71963...214
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #4 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei Anonymkode: 71963...214 Neivel. Da ville jeg drukket vann med sitron og tranebærjuice Anonymkode: 4af17...a95 1
Julie Skrevet 13. februar 2021 #5 Skrevet 13. februar 2021 Toalettbesøk 1-2 g pr natt må vel sies å være et litt vagt symptom på UVI. I tråd med nasjonale føringer for å forebygge antibiotikaresistens så skal man være tilbakeholden med å foreskrive antibiotika. Tranebærjuice ol har ingen dokumentert effekt. Drikk gjerne rikelig,men prøv heller å reduser væskeinntaket før leggetid. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #6 Skrevet 13. februar 2021 Man drar til legen og tar en test. Så tar du valget derfra. Det er en grunn til at man får antibiotika. Du kan få nyrebekkenbetennelse og da er veien kort til sykehus. Anonymkode: b54f7...05d 3
Julie Skrevet 13. februar 2021 #7 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Man drar til legen og tar en test. Så tar du valget derfra. Det er en grunn til at man får antibiotika. Du kan få nyrebekkenbetennelse og da er veien kort til sykehus. Anonymkode: b54f7...05d Nei,en velger ikke selv om en kan få utskrevet antibiotika eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #8 Skrevet 13. februar 2021 Julie skrev (7 minutter siden): Nei,en velger ikke selv om en kan få utskrevet antibiotika eller ikke. Hva avgjør om en skal ta antibiotika eller ikke? Anonymkode: 71963...214
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #9 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva avgjør om en skal ta antibiotika eller ikke? Anonymkode: 71963...214 Hva legen sier. Anonymkode: 33c49...2f5
ShivaSol Skrevet 13. februar 2021 #10 Skrevet 13. februar 2021 (endret) Stemmer som de over her sier. Slet veldig mye med UVI for noen år tilbake. Men fikk antibiotika såpass mange ganger at jeg ble resistent mot en type. Men anbefaler som den personen over her sier å gå til lege uansett. Har hatt nyrebekkenbetennelse og det er helt jævlig. Døden rett og slett. Forebyggende til senere kan være: 1)Tranebærtabletter hver dag på vinteren 2)Kjerringrokk som man lager te av. Kan kjøpes på apoteket og helsekost forretninger 3)Varme sko og sokker Den neste her høres litt teit ut men😂 4)Bind når du skal ut døra på vinteren. Da blåser det ikke kald vind opp i hønemora 👸🌪(!) 😂 Fikk vite fra min mor at oldemoren min også hadde hatt mye UVI. Hun hadde brukt gode gammeldagse Saba bind og hun hadde ikke UVI en eneste gang etter det. Så det var visst ikke noe å kimse av. For det har funket for meg også. 5)Vet også at mange som av ulike årsaker har fått knekk på urinrøret sitt ofte har UVI på grunn av at den siste urin dråpen ikke kommer ut. 6)Slapp av godt når du må tisse, bli sittende en liten stund ekstra for å være sikker på at siste dråpe har fått komme ut. Etter at jeg begynte med disse tingene så har jeg ikke hatt UVI på to år og ikke hatt behov for antibiotika. Men siden du muligens har det så gå til legen.Slet mye med helsen etter den nyrebekkenbetennelsen. Drikk rikelig med vann,appelsinjuice/grapefrukt juice/tranebærjuice. Så det blir litt surt miljø for bakteriene. Ta vare på deg og masse god bedring💖 Endret 13. februar 2021 av ShivaSol
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #11 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hva legen sier. Anonymkode: 33c49...2f5 Å nei, de tar også feil Anonymkode: 4af17...a95 1
Julie Skrevet 13. februar 2021 #12 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å nei, de tar også feil Anonymkode: 4af17...a95 Klart leger kan ta feil, men det er ikke slik at man kan bestille seg en legetime og selv definere videre behandling slik det antydes lenger oppe i tråden her. Til TS - du har fått mange gode råd. Prøv disse først. Bestill deg legetime dersom du ikke merker bedring.
Maridubedåre Skrevet 13. februar 2021 #13 Skrevet 13. februar 2021 Ofte tar kroppen seg av infeksjoner selv. Dersom du plages veldig eller får feber o.l må du selvsagt gå til legen, men hvis du ikke har særlige plager vil nok kroppen ordne opp selv ☺️ 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå