Gå til innhold

Liten og hard kul i bryst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, like etter jul var jeg hos legen for å få undersøkt en kul litt på undersiden av armhulen. Den er ca 1 cm stor, glatt og løs. Var ikke bekymret for den, og hadde det ikke vært for min mor ville jeg ikke dratt til legen med den. Han bekreftet forresten at det bare var en godartet kul.

For omtrent en uke siden oppdaget jeg et rødt utslett ved siden av/på brystet. 5 kvadratcentimeter. Tenkte det var en blåflekk, men nå er det fremdeles bare rødt, ble ikke blått. Det er flatt og ingen nupper. 

I kveld, under utslettet, kjente jeg en liten hard kul som sitter en anelse mer fast enn den andre. Den er løs, bare ikke like løs som den største. Er vanskelig å kjenne om del er glatt eller ruglete. Den er noen millimeter stor, men kjennes godt. 

Føler meg litt dum som blir bekymret, og kvier meg for å bestille en ny legetime så kort tid etter. Er bare 31 år, så det er kanskje ungt for brystkreft. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: dc203...71c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Føler meg litt dum som blir bekymret, og kvier meg for å bestille en ny legetime så kort tid etter. Er bare 31 år, så det er kanskje ungt for brystkreft. 

Du er først og fremst ikke for ung. Er du redd, bestill legetime. Legen er der for en grunn.

• Liker 2
Skrevet

Henviste ikke legen til BDS? Ring legen på mandag og få henvisning dit. Så vil det gjøres ultralyd og evt trippeldiagnostikk ved funn. 

Anonymkode: eb5f7...bea

Skrevet

Ved kuler i brystene eller andre forandringer så BØØØØØØØR du oppsøke lege. Ofte er det ingenting, men det er greit å vite.

Anonymkode: abcbe...232

• Liker 3
Skrevet

Lege mandag.

Anonymkode: b8733...05d

Skrevet

Alltid gå til legen ved funn av kul i brystet, alltid !

Anonymkode: a10e4...1e8

Skrevet

Bestill ny time hos legen. Jeg synes også det er litt rart at legen ikke henviste deg videre.  Jeg er 29 år og har funnet 3 kuler. Alltid gått til lege, alltid fått henvisning til ultralyd og det er tatt biopsi. Synes det er rart at legen din bare sa det var greit etter at han kjente på den. Selv om det kanskje er enkelte ting man ser etter hos ondartede kuler, kan det ikke utelukkes helt ved bare å kjenne på den...

Skrevet

Er du bekymret, er det bare å bestille time hos legen.

Brystradiologen har for øvrig mye god info. 

Skrevet

Om du syns det er masete å gå til legen igjen - bestill deg time til privat ultralyd eller mammografi - da får du iallfall undersøkt ting grundig. Lykke til. 

Anonymkode: 7940d...e5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...