Gå til innhold

Lav puls

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dame 55 sliter med lav puls. Ned mot 40 i hvilepuls. Ubehag, kvalme,svimmelhet og sliter på trening med å få kroppen til å respondere.  Noen som har det samme eller vet noe om dette?

Anonymkode: 67649...879

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dame 55 sliter med lav puls. Ned mot 40 i hvilepuls. Ubehag, kvalme,svimmelhet og sliter på trening med å få kroppen til å respondere.  Noen som har det samme eller vet noe om dette?

Google.

Gå til lege.

Anonymkode: 44022...4a8

Skrevet

Normal hvilepuls er mellom 40-100. Hvilepuls er den pulsen du har når du sover. Ikke når du har f.eks sittet/ligget 10 min. Mange misforstår denne.

Svimmelhet og ubehag kommer nok av for lavt blodtrykk. Vil anbefale deg en legetime

Anonymkode: 094f0...e2f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Google.

Gå til lege.

Anonymkode: 44022...4a8

Takk for nyttig svar. 

Skrevet

Ja, men har fått inntrykk av at det ikke er så farlig de gangene jeg har tatt det opp med lege. Noen er sånn og noen er slik, liksom.

Men hør med legen din.

Anonymkode: 5f7e9...4f1

Skrevet

Kanskje du bør få sjekket stoffskiftet ditt? 

Skrevet

Gå til lege. Lav puls kan være tegn på sykdom, særlig når du føler deg uvel også. Du er heller ikke helt ung, så desto viktige at du blir undersøkt.

Anonymkode: f36a5...35d

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Dame, litt over 50 år her, jeg ligger på 35-45 i laveste hvilepuls.

Er i god form, egentlig langt over snittet av de på min alder. Kroppen responderer godt på all trening også. Og jeg føler meg i god form hele dagen.

Har lest at lav puls kan være både bra og dårlig, og siden du føler det stikk motsatte av meg, ville jeg hørt med lege og sjekket både blodtrykk, hjerte og stoffskifte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...