Gå til innhold

Dubrovnik

Gjest Arran

Anbefalte innlegg

Gjest Dalwhinnie

Noen som har vært i Dubrovnik og kan anbefale et sted å bo i Gamlebyen? Prøver å lokke med meg kjæresten til helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal dit selv, og det jeg får høre er at det er vanskelig å finne noe i gamlebyen og at det er dyrt. Ei venninne var der for noen uker siden, og det billigste alternativet de kom over var rom til 1600 kr/natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Dubrovnik i fellesferien i fjor. Vi hadde ikke bestilt overnatting før vi reiste ned.

Å bo på hotell er generelt dyrt i Dubrovnik, spesielt i gamlebyen. Fra 800 - 2000 kr for dobbeltrom en natt.

Vi bodde privat. Når vi ankom bussholdeplassen i Dubrovnik var det mange som tilbød privat innlosjering. Mye er svært enkel standard, men på andre forsøk fant vi nyoppusset og fint rom.

Vær nøye med å forlange å se rommet før dere avtaler noe. Mange steder må man dele bad med andre rom. En del har leiligheter med eget bad og kjøkken. Å bo privat (leilighet) er under halv pris av hotell. Vi bodde 3 min gange utenfor bymuren.

Det er også flere byrå i hovedgaten i gamlebyen som organisserer privat utleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

August er litt vanskelig... Men på turistkontoret i gamlebyen har de oversikt over ledige steder privat ihvertfall også noe hoteller. Det går vel ann å søke opp mailadressen deres og sende en mail.

Vi var i Dubrovnik for et år siden og tok det på sparket. Satt oss ned på en kafe litt rett utafor gamlebyen med kofferter. Da kom det folk bort å tilbydde sted å bo. Bli med å se først før dere sier ja til noe privat.

Vi bodde 3 min gange fra gamlebyen privat for 150,- natta pr pers. Det var leilighet med kjøkken bad stue og soverom + balkong med utsikt utover byen og sjøen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde 3 min gange fra gamlebyen privat for 150,- natta pr pers. Det var leilighet med kjøkken bad stue og soverom + balkong med utsikt utover byen og sjøen ;)

Jøss! Du har ikke navn, adresse og kontaktnummer vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...