RunM Skrevet 13. februar 2021 #41 Skrevet 13. februar 2021 (endret) Anonymus1986 skrev (14 minutter siden): Når jeg får vaksinen er det slutt på dugnaden fra min side. Når mine foreldre er fullvaksinerte(de får den siste sprøyta til uka) så er dugnaden slutt fra min side. Endret 13. februar 2021 av RunM 2
Gjest Optimo Skrevet 13. februar 2021 #42 Skrevet 13. februar 2021 RunM skrev (5 minutter siden): Når mine foreldre er fullvaksinerte(de får den siste sprøyta til uka) så er dugnaden slutt fra min side. Så at du potensielt kan komme til å smitte andre eldre / utsatte som ikke har rukket å få vaksine enda, det er ikke så nøye? Det må jeg si.
KoopaTroopa Skrevet 13. februar 2021 #43 Skrevet 13. februar 2021 Har noen fått med seg hva som er planen videre med tanke på at de i risikogruppene etter hvert er vaksinert? Bør vi ikke begynne å se færre innleggelser da? Kan man ikke slippe opp da, siden målet er å ikke få intensivplassene overfylt? Eller mener de at disse plassene vil bli overfylt også av folk som ikke er i risikogruppa, dersom viruset får herje fritt? Mange spørsmål her. Bare undrer meg litt over at det virker som at tilnærmet alle må være vaksinert før det kan slippes opp.
Gjest Optimo Skrevet 13. februar 2021 #44 Skrevet 13. februar 2021 (endret) KoopaTroopa skrev (21 minutter siden): Eller mener de at disse plassene vil bli overfylt også av folk som ikke er i risikogruppa, dersom viruset får herje fritt? Det er nok en risiko for det, ja. Det er nesten ingen som er immune, og selv om bare noen få prosent blir alvorlig syke så er det fortsatt et problem hvis det er av en stor gruppe. Det blir for mye folk. Det som teller positivt er at vi går mot vår og sommer, folk er mer ute i frisk luft og vi så jo i fjor hvordan det gikk. Smittetilfellene stupte. Vi får håpe det samme skjer i år, selv om det er mer smittsomme variasjoner i omløp. Så fortsetter vi å vaksinere voksne nedover i aldersgruppene gjennom sommeren, og når høsten kommer er ikke dette viruset noe problem lenger. Kanskje dette bare er ønsketenking fra min side, men jeg syns det høres logisk ut og da sier jeg til meg selv at det blir sånn. Det må det. Er så lei at du aner ikke. Endret 13. februar 2021 av Guile
KoopaTroopa Skrevet 13. februar 2021 #45 Skrevet 13. februar 2021 Guile skrev (25 minutter siden): Det er nok en risiko for det, ja. Det er nesten ingen som er immune, og selv om bare noen få prosent blir alvorlig syke så er det fortsatt et problem hvis det er av en stor gruppe. Det blir for mye folk. Det som teller positivt er at vi går mot vår og sommer, folk er mer ute i frisk luft og vi så jo i fjor hvordan det gikk. Smittetilfellene stupte. Vi får håpe det samme skjer i år, selv om det er mer smittsomme variasjoner i omløp. Så fortsetter vi å vaksinere voksne nedover i aldersgruppene gjennom sommeren, og når høsten kommer er ikke dette viruset noe problem lenger. Kanskje dette bare er ønsketenking fra min side, men jeg syns det høres logisk ut og da sier jeg til meg selv at det blir sånn. Det må det. Er så lei at du aner ikke. Samme her. Er pessimist av natur så er vanskelig å være positiv. Men håper inderlig det blir som du sier
Fremhevede innlegg