Gå til innhold

Karantene når foreldrene har symptomer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når to foreldre har symptomer og skal testes, kan barna da dra på skolen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på om foreldrene er nærkontakter. Er de det og får symptomer så skal barna i karantene til testen er tatt. Også om det er stor grunn til å tro det er korona. Om ikke Kan de i teorien dra. Men siden begge er syke så bør dere holde de hjemme for å slippe å gi så mange andre karantene om testene blir positive 

Skrevet

Ettersom dette innlegget er skrevet fredag kveld: om foreldrene tester seg så snart de kan nå, vil svarene foreligge før det er aktuelt for barn å gå på skolen mandag.

• Liker 1
Skrevet

Foreldrene er ikke nærkontakter til en smittet, men har spontant fått symptomer. Jeg syns det høres rart ut at barnet fikk dra på skolen en hel uke med begge foreldre med klassiske koronasymptomer hjemme. Og nå har hele klassen blitt satt i karantene. Ungen har også fått påvist smitte, med hurtigtest tatt på ettermiddagen etter skolen i går. Så nå er/blir mest sannsynlig mitt barn smittet også, samt resten av familien vår. 

Skrevet
Jamila skrev (21 timer siden):

Foreldrene er ikke nærkontakter til en smittet, men har spontant fått symptomer. Jeg syns det høres rart ut at barnet fikk dra på skolen en hel uke med begge foreldre med klassiske koronasymptomer hjemme. Og nå har hele klassen blitt satt i karantene. Ungen har også fått påvist smitte, med hurtigtest tatt på ettermiddagen etter skolen i går. Så nå er/blir mest sannsynlig mitt barn smittet også, samt resten av familien vår. 

Ja det kan du si. Regelen er jo sånn at de foreldrene er kun i karantene til test svar. Alle andre i husstanden lever som normalt. Når testen er pos må de andre i karantene.  

Når der er sagt så er det ikke sikkert ditt barn er smittet. Vi har vært gjennom det samme to ganger nå, ingen ble smittet. Står i det for 3 gang nå,sønnen min i karantene igjen,  venter at smittesporingsteamet skal ringe. Vi andre er på skole og jobb,håper det går bra denne gangen også.

Skrevet
Jamila skrev (På 13.2.2021 den 9.42):

Hva hjelper det å prøve å skylde på folk ? Tror du hjertespesialistene på Kalnes som fikk påvist før helgen er uforsiktige? Det er et virus, ja tenk det smitter selv om man følger det som er av regler. 
Folk viser sannelig sitt sanne jeg i Norge under denne pandemien, skremmende

Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (På 14.2.2021 den 10.50):

Hva hjelper det å prøve å skylde på folk ? Tror du hjertespesialistene på Kalnes som fikk påvist før helgen er uforsiktige? Det er et virus, ja tenk det smitter selv om man følger det som er av regler. 
Folk viser sannelig sitt sanne jeg i Norge under denne pandemien, skremmende

Jeg skylder ikke på foreldrene, de gjorde som de fikk beskjed om. Men jeg er uenig i reglene. Når begge foreldre er syke med koronasymptoner i et belastet område burde ungene også vært i karantene. 

• Opprett ny...