AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #1 Skrevet 11. februar 2021 Er de som er psykotiske "borte vekk" eller kan de være tilstede, følge med og snakke sammenhengende? Anonymkode: a1598...bbf
Purple_Pixiedust Skrevet 11. februar 2021 #2 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er de som er psykotiske "borte vekk" eller kan de være tilstede, følge med og snakke sammenhengende? Anonymkode: a1598...bbf Ja man kan være tilstede. Noen går også inn og ut av det.
MortenMinstelønn Skrevet 11. februar 2021 #3 Skrevet 11. februar 2021 (endret) Ifølge legen er jeg inhabil her, så dette får nesten andre uttale seg om. Endret 11. februar 2021 av MortenMinstelønn 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #4 Skrevet 11. februar 2021 Da min ex var i psykose kunne han snakke sammenhengene ja, men skjønte at han «datt ut av virkeligheten» på enkelte ting han sa. Var litt sånn inn og utav psykosen på en måte . Og så ble han veldig redd. Anonymkode: b8c12...ae3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #5 Skrevet 11. februar 2021 De kan snakke og «være med», men det de sier er da ofte ikke rasjonelt. Anonymkode: 07c15...afd
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #6 Skrevet 11. februar 2021 Man kan helt klart snakke sammenhengende og virke å være tilstede, ja. De færreste er inne i en aktiv psykose absolutt hele tiden. Anonymkode: a20e6...54a 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #7 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De kan snakke og «være med», men det de sier er da ofte ikke rasjonelt. Anonymkode: 07c15...afd Da jeg var i vurderingssamtale for en innleggelse sa sykepleieren til meg at "du virker ikke psykotisk for meg" hva mente hun med det? Hvis det er sånn at man kan "være tilstede" og snakke sammenhengende selvom man er psykotisk hvordan kunne hun vite at jeg ikke var psykotisk da? Var det bare fordi jeg ikke hadde nevnt at jeg hørte stemmer enda da? Anonymkode: a1598...bbf
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #8 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man kan helt klart snakke sammenhengende og virke å være tilstede, ja. De færreste er inne i en aktiv psykose absolutt hele tiden. Anonymkode: a20e6...54a Hvordan er man når man er i såkalt "aktiv psykose"? Anonymkode: a1598...bbf
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #9 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Da jeg var i vurderingssamtale for en innleggelse sa sykepleieren til meg at "du virker ikke psykotisk for meg" hva mente hun med det? Hvis det er sånn at man kan "være tilstede" og snakke sammenhengende selvom man er psykotisk hvordan kunne hun vite at jeg ikke var psykotisk da? Var det bare fordi jeg ikke hadde nevnt at jeg hørte stemmer enda da? Anonymkode: a1598...bbf Dette lurer jeg også på. Anonymkode: 89304...823
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #10 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvordan er man når man er i såkalt "aktiv psykose"? Anonymkode: a1598...bbf Det er veldig individuelt, men på meg var det mest merkbart på måten jeg pratet og beveget meg. Beveget meg "hakkete" (stivt og rykkete, litt robot-aktig), brukte lang tid på å svare når jeg ble snakket til (opplevde det selv som at jeg svarte med én gang), blandet betydningen av ord (ba om en båt når jeg mente å et glass vann), svarte på noe annet enn det jeg ble spurt om fordi jeg koblet ting feil (svarte for eksempel "Nei, den nye buksa mi ble ødelagt" når noen spurte når Farmen begynte på TV), falt ut i samtaler, stammet og blandet følelser (fikk latterkrampe når noen døde - utrolig flaut i ettertid). Jeg fikk med meg alt som skjedde rundt meg, men hadde ikke alltid hjernekapasitet til å reagere på det siden det skjedde så mye oppe i topplokket, om det gir mening. Anonymkode: fd39c...f1c
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #11 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er veldig individuelt, men på meg var det mest merkbart på måten jeg pratet og beveget meg. Beveget meg "hakkete" (stivt og rykkete, litt robot-aktig), brukte lang tid på å svare når jeg ble snakket til (opplevde det selv som at jeg svarte med én gang), blandet betydningen av ord (ba om en båt når jeg mente å et glass vann), svarte på noe annet enn det jeg ble spurt om fordi jeg koblet ting feil (svarte for eksempel "Nei, den nye buksa mi ble ødelagt" når noen spurte når Farmen begynte på TV), falt ut i samtaler, stammet og blandet følelser (fikk latterkrampe når noen døde - utrolig flaut i ettertid). Jeg fikk med meg alt som skjedde rundt meg, men hadde ikke alltid hjernekapasitet til å reagere på det siden det skjedde så mye oppe i topplokket, om det gir mening. Anonymkode: fd39c...f1c Oi var det stressutløst psykose du hadde? Hva var det som gjorde at du ble psykotisk? Anonymkode: 89304...823
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #12 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Oi var det stressutløst psykose du hadde? Hva var det som gjorde at du ble psykotisk? Anonymkode: 89304...823 Nei, var ikke stressutløst psykose. Jeg var syk med schizofreni. Er frisk nå, heldigvis. 😊 Anonymkode: fd39c...f1c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå