Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for to uker siden, og har hver eneste natt siden svettet noe voldsomt. Så mye at hele jeg er klissvåt, dyne, pute og laken er vått.. :bond:

Hvor lenge holdt denne svettingen på for dere andre? Det er ordentlig kjipt å våkne flere ganger for natten for å snu dyna og jeg er kjempe kald pga svetten... 

Anonymkode: 0ef96...2f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det ca 6uker, visste ikke at det var vanlig heller før det plutselig skjedde hver natt 😂 

Skrevet

Husker ikke helt, det var noen uker. Jeg fikk det bare på føttene av en eller annen grunn, er vel kroppen som kvitter seg med ekstra vann eller noe 🤷🏽‍♀️

Anonymkode: d0150...b55

Skrevet

Det er østrogennivået som går ned. Jeg hadde det etter en abort og måtte google, fant bare at det var vanlig etter fødsel pga østrogenet. Konkluderte med at det samme gjaldt for aborten. 

Anonymkode: 2ff5e...d1d

Skrevet

Det varte lenge for min del etter begge fødslene.

Jeg sov på store badehåndklær - det var mye mindre kaldt og klamt/vått enn å ligge rett på lakenet.

Anonymkode: 81d84...d08

Gjest Ordsmed
Skrevet

Jeg hadde det noen uker etter fødselen til eldstemann. Jeg hadde omtrent ikke vann i kroppen før fødselen, men beina hovnet enormt opp etter fødselen og jeg måtte bruke støttestrømper et par uker. Jeg var egentlig takknemlig for nattesvetten, for det føltes virkelig ut som vannet i beina ble svettet ut. :) 

Skrevet
Ordsmed skrev (12 timer siden):

Jeg hadde det noen uker etter fødselen til eldstemann. Jeg hadde omtrent ikke vann i kroppen før fødselen, men beina hovnet enormt opp etter fødselen og jeg måtte bruke støttestrømper et par uker. Jeg var egentlig takknemlig for nattesvetten, for det føltes virkelig ut som vannet i beina ble svettet ut. :) 

Samme her! Hadde «ingen» plager før fødsel, men omtrent på sekundet ungen var ute hovnet beina opp til tredobbel størrelse. Fikk knapt på meg sko de neste to ukene (måtte bruke de mest fleksible joggeskoene jeg hadde, og lissene var så knytt opp som det gikk, kjempegøy midt i januar 😅) og svettet mye på natten og under amming. Plutselig ev dag var føttene vanlige igjen, SÅ deilig! Er fremdeles varmere på natta, men svetter ikje så fælt. Snart 7 uker siden fødsel. :)

Anonymkode: 55a2c...412

Skrevet

Hadde det de første 2 månedene etter fødsel 

Skrevet

Fysj, håpet dere skulle svare to uker, så ville min svette gi seg når som helst. :fnise:

Skikkelig irriterende er det hvertfall, man sover jo ikke akkurat mye fra før av med en nyfødt i hus, så hvorfor ikke våkne av å være dyvåt i tillegg! :overrasket:

Skrevet

Er det forskjell om man ammer eller gir erstatning her? Tenker ifh til hormoner og at det kan vare lenger om man fullammer? Noen som vet?

Anonymkode: bea3d...e71

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det forskjell om man ammer eller gir erstatning her? Tenker ifh til hormoner og at det kan vare lenger om man fullammer? Noen som vet?

Anonymkode: bea3d...e71

Jeg ammet ikke sist, og svettet ikke iallefall. Men har nattesvette ut av en annen verden som gravid 😩

Anonymkode: 4b630...489

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fysj, håpet dere skulle svare to uker, så ville min svette gi seg når som helst. :fnise:

Skikkelig irriterende er det hvertfall, man sover jo ikke akkurat mye fra før av med en nyfødt i hus, så hvorfor ikke våkne av å være dyvåt i tillegg! :overrasket:

Jeg hadde det kun i to uker😊

Støtter rådet om å sove på badehåndkle.  Jeg hadde et håndkle som dyne og.

Anonymkode: b4b3b...3b0

Skrevet

Jeg er fortsatt varm (3,5 mnd siden fødsel). Går med t skjorte under jakka på tur i mange minusgrader og kan forsatt være våt av svette på ryggen når jeg kommer hjem. Svetter mindre på natten da - men mistenker det er pga det er kaldt ute. 

Har alltid vært kald av meg, men det har snudd! Synes det er deilig at det er kaldt ute😂

Anonymkode: 27f3a...937

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...