Gå til innhold

Voksen katt og kattunge

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har skaffet meg kattunge. Jeg kommer til å ha henne med på hytta en del. Fetteren min pleier å være på hytta en del om sommeren og ha med seg sin voksne hankatt - denne katten er da vant med å være på hytta og går fritt ute og inne både der og hjemme. Kattepusene kommer derfor til å være på hytta sammen noen ganger. Hvordan kan vi få kattene til å godta hverandre, noen tips? Vi bor på samme sted så vi har muligheten til å la de møtes på hjemmebane også.

Anonymkode: 416e6...57b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden det er kattunge, så skal du jo ha den i bånd uansett. Ellers inne i lukket hytte. Da skal det gå greit, for du har da kattene under konstant oppsyn. 

• Liker 2
Skrevet
Troyamin skrev (8 timer siden):

Siden det er kattunge, så skal du jo ha den i bånd uansett. Ellers inne i lukket hytte. Da skal det gå greit, for du har da kattene under konstant oppsyn. 

Siden det ikke er snakk om bare et enkelttilfelle at de kommer til å møtes på hytta  så vil vi jo at de skal fungere sammen. Og håper at min lille jentepus også kommer til å kunne gå ut og inn som hun vil både på hytta og hjemme etterhvert. 

Skrevet

Ta det gradvis og gi det tid. De kommer nok til å venne seg til hverandre etter hvert.

Ved første møte kan dere sette kattene i hvert sitt bur og la dem se hverandre på litt avstand, deretter sette burene nærmere hverandre hvis det går bra. Vanligvis er det litt fresing i starten, som går over.

Etter hvert vil de finne en rangordning seg imellom og tolerere hverandre, mest sannsynlig går dette helt fint - etter hvert som kattungen blir eldre i hvert fall.

Viktig at hvis den ene dominerer veldig, bør den andre ha et trygt sted å trekke seg tilbake til hvis den ønsker det.

Anonymkode: d88e3...22c

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Siden det ikke er snakk om bare et enkelttilfelle at de kommer til å møtes på hytta  så vil vi jo at de skal fungere sammen. Og håper at min lille jentepus også kommer til å kunne gå ut og inn som hun vil både på hytta og hjemme etterhvert. 

Kattungen skal ikke ut før retningssansen er utviklet. 

• Liker 2
Skrevet
Troyamin skrev (4 minutter siden):

Kattungen skal ikke ut før retningssansen er utviklet. 

Nei? Har jeg sagt det? Etterhvert sa jeg - det vil si når hun er stor nok.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei? Har jeg sagt det? Etterhvert sa jeg - det vil si når hun er stor nok.

Ut i fra det du skrev, skulle du ta med deg kattungen på hytta. Du nevnte ingenting om at du skulle vente til hun var voksen før du slapp henne ut. Og innen hun er blitt voksen, så har nok kattene blitt venner. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...