Gå til innhold

Enorm hodepine!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg sliter med hodepine! Jeg har migrene, noe jeg takler greit. Paracet og Ibux hjelper i de fleste tilfeller på migrenen min, men det hjelper bare en viss grad, ettersom jeg har blitt ganske imun mot disse smertestillende etter mange år med vonde menssmerter og hodepine. Jeg har heldigvis ikke aura, men jeg sliter også med en annen hodepine. Det er den samme som kommer om og om igjen, den gjør vondt helt fra nakken og opp til toppen av hodet. Hele kraniet gjør vondt, og det banker som om noen slår i hodet mitt med en hammer. Altså jeg kan reise meg og gå til badet, i det jeg setter meg ned på do, så kommer hodebanken som en storm, og jeg må holde meg til hodet med begge hender, selvom det ikke hjelper. Jeg aner ikke hva slags hodepine det er eller hva det skyldes, men noen som har hatt det lignende? Skal se hos lege etterhvert, men jeg har hatt denne siden jeg var ung tenåring, jeg er nå 22 år.

Anonymkode: 25357...e61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestill deg legetime du. 

Skrevet
Anonymous 91 skrev (3 minutter siden):

Bestill deg legetime du. 

Enig. Det er bare legen som kan hjelpe deg med dette. Bestill time. Du burde også få medisiner mot migrenen (siden du bare nevner ibux og paracet)

• Liker 1
Skrevet

Mulig  en tur til fysio også. For å løsne opp nakkemuskler som kan gi hodepine.. Men kontakt lege. Vet du foresten at overdrevent bruk av resept frie smertestillende  kan gi hodepine. 

Anonymkode: 6d117...065

Skrevet

Dette høres ut som min migrene.  Hard dunking når jeg beveger meg.  Nakkesmerter er også en vanlig sideeffekt av migrene. Mange tror at de får migreneanfall av nakkesmertene, men det er oftest omvendt. 

Mitt tips er å føre hodepinedagbok, start gjerne i dag - og bestille time hos fastlegen. 
Fortell hvordan du har det, vis frem hodepinedagboken og be om hjelp til å få det bedre. 

Alle som har hodepine 3 dager eller mer pr. måned, skal vurderes for forebyggende behandling
I tillegg må du ha skikkelig anfallsmedisin som hjelper deg til å stanse anfallene. 
Alt dette kan fastlegen hjelpe deg med. 

Du skal ikke trenge å slite så mye med hodepine. Det er viktig å få tatt tak i det nå mens du er ung, for ubehandlet eller feilbehandlet migrene blir dessverre ofte bare verre, og vanskeligere å behandle med årene.  Her er det ikke bra å tåle mest mulig. Smerte gir mer smerte.

Skrevet (endret)

Du sier det kommer fra nakken, mye av musklene / senene som sitter i nakken er festet i toppen av hodeskallen... Så se ikke bort fra at en manuellterapeut / fysioterapeut etc kan hjelpe deg. Både med å løsne spenning og evt gi deg øvelser

Jeg slet veldig med det selv for mange år siden, og med behandling av både manuellterapeut, kiropraktor og trening (fikk spesifikke øvelser) så er det nå nesten helt borte. Men, trening og bevegelse av nakkeområdet må for min del vedlikeholdes hele tiden naturlig nok :)

Det du beskriver høres ganske likt ut som det jeg slet med, og får igjen i sjeldne tilfeller nå. Og det er så vondt at jeg kan slite med å tenke, blir kvalm og uvel og i det heletatt....  Alt hos meg stammer fra nakken.

Endret av DrueSmoothie
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mulig  en tur til fysio også. For å løsne opp nakkemuskler som kan gi hodepine.. Men kontakt lege. Vet du foresten at overdrevent bruk av resept frie smertestillende  kan gi hodepine. 

Anonymkode: 6d117...065

Ja jeg er blitt flinkere til å ikke bruke paracet og ibux i det siste. Har tidligere prøvd Naproxen mot menssmerter, men disse hjelper ikke meg, så jeg har måttet holde meg til en paracet og to ibux. Skal bestille legetime iforhold til hodepinen, jeg har som sagt hatt dette siden jeg var ung, altså i 10-11 årene, så tror ikke det er nakken det er noe problem med. Men mulig det er anstrengelseshodepine, da jeg kjenner igjen symptomene godt der. Det er som regel søvn, stress og mye aktivitet uten riktig mat og vann, som fører med seg den. 

Anonymkode: 25357...e61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...