AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #1 Skrevet 10. februar 2021 Vi har en sibirkatt med mye pels. Er det vanlig at man klipper pelsen på disse bak, slik at de lettere kan rengjøre seg? Har opplevd noen ganger at hun stinker skikkelig, fordi ting har festet seg i pelsen og hun ikke har rukket å vaske det enda. Anonymkode: 5d493...f3f
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #2 Skrevet 10. februar 2021 Jeg klipper iallefall hunden bak, hun klarer ikke vaske seg godt nok alltid. Anonymkode: afb46...147
Djungelvrål Skrevet 10. februar 2021 #3 Skrevet 10. februar 2021 Gjør det ikke med katten jevnlig det får jeg ikke lov til, men klipper hvis det er drittklumper jeg ser jeg ikke får vasket ut. Å holde det litt kortere høres ut som en god ide hvis du får lov.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #4 Skrevet 10. februar 2021 Jeg klipper bort pelsen som det kan sette seg avføring i Anonymkode: bc5cd...15d 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #5 Skrevet 10. februar 2021 Ja. Trimmer litt bak, og ellers. Den får også lett knuter i pelsen på magen, mot bakbeina, så trimmer før det skjer. Anonymkode: 9d009...2b7
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #6 Skrevet 10. februar 2021 Tips: Skarp saks, ikke dra, la saksen gjøre jobben. Helst når katten er litt døsig. Lugger det en eneste gang har du en motvillig katt neste gang du prøver. Mine har lært seg at både pelsklipp, børsting og kloklipp fører til at alt føles mer behagelig etterpå. Anonymkode: 9d009...2b7 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #7 Skrevet 10. februar 2021 Hvis katten sliter med dette, så kan du klippe ja. Men pass på at kostholdet er bra også, for bløt avføring vil jo sette seg fast oftere, og bløt avføring er et dårlig tegn. Anonymkode: 7cd70...c34
silkestrå Skrevet 10. februar 2021 #8 Skrevet 10. februar 2021 Vår sibirkatt har samme problem og jeg klipper litt nå og da når hun tillater det. Jeg synes det hjelper på problemet!
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #9 Skrevet 10. februar 2021 Jeg klipper pus bak jevnlig. Hun sliter ikke med avføringen, men syns det er litt mer lekkert når jeg vet at det er lettere for henne å vaske seg. Jeg pleier å klippe mens samboer står med godbiter. Vi har en ekstremt skarp saks som slipes jevnlig og som kun brukes på pus (brukes på floker osv, så greit den er skarp). Anonymkode: 9bbd4...3e6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå