Gå til innhold

Sluttet å bite negler

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok, det er flaut men har bitt negler langt opp i voksen alder. Har aldri giddet/prøvd å slutte tidligere men i det siste har jeg sluttet med så mye annet (cola,sukker,godis feks) og alt sitter jo mellom ørene så gav et forsøk å har nå ikke rørt neglene på 3 uker i dag.

Det er ikke veldig synlig enda da, begynner å vises litt men de er jo korte og ganske stygge enda.

Men negelbåndene mine gråter å trenger definitivt pleie, huden rundt neglene også. Men av hva ? Har div håndkremer men det gir ikke akkurat raskt resultat. Tar også B-vitamin tilskudd. 

Anonymkode: c4e8c...075

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter mye med å bite, så jeg sitter med vanter inne så jeg ikke biter. Jeg har lett for å bite når jeg ikke er opptatt med noe. Om jeg leser bok, ser film, sitter på mobilen, da har jeg lett for å bite. Så anbefaler vanter inne, da kommer du ikke til. Og du fikler heller med noe annet. 

Jeg hadde problemer med at neglbåndene mine trakk seg tilbake, og hadde også eksem, så jeg så ikke ut. Hjalp heller ikke at jeg beit... 

Men jeg fant plutselig ut at jeg hadde cøliaki, og måtte slutte med gluten(etter at alle prøver var tatt). Det som skjedde var at huden min ble mye bedre, neglbåndene mine gikk grodde på plass og ble helt fine, og eksemen ble borte. Nå er hendene mine mye bedre. 

Jeg vet om flere som ikke har cøliaki, men som har kuttet ut gluten fordi de følte seg bedre, og blitt mye bedre av hudproblemer, men også blitt bedre av migrene og angst og depresjon. 

Jeg spiser heller ikke noe melkeprodukter da det ikke er bra for hud, psyke, og gjør stor skade i kroppen. 

Anonymkode: 97bf5...fbc

Skrevet

De viktigste kosttilskuddene du kan ta er zinc, B12, lemon balm, (kjøp de på glimja.no, merket heter vimergy og de er flytende). Du kan også kjøpe det direkte fra vimergy USA men det er lettere å kjøpe fra glimja som er i Norge. Du kan også kjøpe B-kompleks og vitamin C. Selv kjøper jeg vimergy sin Micro-C som er veldig bra. 

Om du vil prøve vil jeg anbefale å starte dagen med 0,5 L vann med en halv skviset sitron oppi. Selv drikker jeg 1 L vann med en hel skviset sitron oppi. Du kan også ha oppi honning eller lønnesirup for å få det søtere. Jeg foretrekker honning. Honning og sitron er en veldig fin kombi sammen. Ellers syns jeg det er forfriskende å drikke bare vann med sitron.

Skrevet

Jeg har forresten prøvd alt av kremer, men ingenting hjelper. Det jeg har erfart og lært er at alt må fikses innenfra. Så jeg begynte å legge om kostholdet, drikke mer vann, gjerne med sitron eller lime, spise mer frukt som klementiner, appelsiner, meloner, bananer, epler, blåbær, bringebær. 

Jeg drikker også sellerijuice. Noe som er veldig rensende for kroppen. Du kan lese om sellerijuice og Anthony William medical medium på nettet. 

Skrevet

Tusen takk for tips 🤩

Anonymkode: c4e8c...075

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...