Momma Skrevet 10. februar 2021 #21 Skrevet 10. februar 2021 Capt. Obvious skrev (37 minutter siden): Gjør vi? Flere mutasjoner man ikke er sikker på om vaksinene virker mot, derfor holder man fortsatt sterke restriksjoner i store deler av Norge. Her etterlyste trådstarter positivitet. Hadde jeg ikke hatt noe positivt å si, hadde jeg valgt en annen tråd. 3
Capt. Obvious Skrevet 10. februar 2021 #22 Skrevet 10. februar 2021 Garderobemannfrue skrev (1 minutt siden): Her etterlyste trådstarter positivitet. Hadde jeg ikke hatt noe positivt å si, hadde jeg valgt en annen tråd. Joda, noen få lyspunkter er det selv om det ikke er mange. En er årstiden som går mot lysere tider. Siden det er en stabil vinter og relativt kaldt i store deler av Norge uten masse lavtrykk, tyder det på stabile luftmasser, noe som også ofte øker sannsynligheten for en varm og stabil sommer. Varme og stabile sommere med mye sol følger ofte kalde/harde vintere. Det ville vært fint med tanke på smitte. Men det er jo ingen garanti. 4
Ukjent. Skrevet 10. februar 2021 #23 Skrevet 10. februar 2021 Garderobemannfrue skrev (4 minutter siden): Her etterlyste trådstarter positivitet. Hadde jeg ikke hatt noe positivt å si, hadde jeg valgt en annen tråd. Hun spør om det rakner for flere, da må det være lov å svare at «ja, det gjør det». 15
Finngirl Skrevet 10. februar 2021 #24 Skrevet 10. februar 2021 Overhodet ingen problemer. Stortrives med å være mindre sosial. Kunne levd sånn i mange år til. 10
Gjest Sprettballen Skrevet 10. februar 2021 #25 Skrevet 10. februar 2021 velociraptor skrev (22 minutter siden): Hvor leser du at de ikke har fått det? Jeg trodde det bare var to dager siden de ble påvist smittet jeg, så de kan jo fortsatt bli alvorlig syke? Håper at ingen blir det selvsagt. Du har sikkert rett i at jeg tolket uttalelsen "bemerkelsesverdig fredelig forløp" i overkant positivt.
velociraptor Skrevet 10. februar 2021 #26 Skrevet 10. februar 2021 Sprettballen skrev (3 minutter siden): Du har sikkert rett i at jeg tolket uttalelsen "bemerkelsesverdig fredelig forløp" i overkant positivt. Du trenger ikke å svare så bitchy. Hvis det var formuleringen brukt i artikkelen du leste, så tyder det selvsagt på at de har mildt foreløp. I de to artiklene jeg har lest om saken står det bare at 9 er smittet tross vaksinasjon. Capt. Obvious skrev (35 minutter siden): Eldre blir jo ofte raskere syke hvis de først får en infeksjon av noe slag, siden immunforsvaret er dårligere. Det står at vaksinene har hatt god effekt mot utvikling av alvorlig forløp, men ikke nødvendigvis mot videre smitte. Men at vaksinene virker mot videre smitte har jo ikke vært målet, det har vært å beskytte eldre og sårbare slik at man kan åpne opp igjen. Men man kan jo ikke åpne opp igjen om det fortsatt smitter, selv om de eldre og sårbare er vaksinerte, i følge regjeringen. For da vil visstnok bare alle de som ikke er i risikogruppen overvelde intensivavdelingene. Forøvrig ser jeg for meg ramaskriket om alle som av diverse grunner ikke kan vaksineres, skal måtte gå i skjul fordi samfunnet åpner opp. Den nye standarden er jo at ingen skal dø, noen gang. 7
GammelKaktus Skrevet 10. februar 2021 #27 Skrevet 10. februar 2021 Jeg synes egentlig det går veldig bra jeg. For min egen del så treffer jeg veldig få nå men så har jeg jo barn og vi som har barn i barneskolen har jo vært veldig skjermet for tiltak så vi har jo levd tilnærmet normalt. Ikke like mange bursdager og tilstelninger men det har egentlig vært like greit. Det som jeg synes har vært mest positivt med dette året det er jo all tiden vi for sammen og alt tullet vi slipper å gå på. Men blir bra for barna når ting blir mer normalt igjen, men helt tilbake til det vanlige tror jeg ikke det blir men jeg er litt pessimist av natur. Uansett så går vi jo mot vår og varmere tider så det hjelper vel på for de fleste. Snart kan vi gå pogo turer uten å fryse ihjel, det er lyspunkt det. 😄 5
Firfisla Skrevet 10. februar 2021 #28 Skrevet 10. februar 2021 Hold ut, det er lys der fremme i det fjerne. 3
tentaclemaiden Skrevet 10. februar 2021 #29 Skrevet 10. februar 2021 Ja, nå rakner det. Jeg har mann og barn, og er sånn sett heldig stilt. Men nå er det tungt, jeg føler ikke det er noen ende på dette. Det gjør vondt å ikke kunne se venner, familie og å planlegge noe som helst hyggelig, for jeg har ikke tro på bedring lenger. Jeg er tungt deprimert og ønsker bare å sove. Og jeg har dritdårlig samvittighet for å si at jeg føler det sånn, jeg som har alt. Men her sitter jeg, orker ikke noe lenger. Gråten sitter løst og jeg føler meg så alene og ensom. 17
Gjest Sprettballen Skrevet 10. februar 2021 #30 Skrevet 10. februar 2021 (endret) velociraptor skrev (18 minutter siden): Du trenger ikke å svare så bitchy. Hvis det var formuleringen brukt i artikkelen du leste, så tyder det selvsagt på at de har mildt foreløp. I de to artiklene jeg har lest om saken står det bare at 9 er smittet tross vaksinasjon. Beklager, det var ikke meningen å virke bitchy, selvkritikken om at jeg var i overkant positiv var faktisk ærlig ment. Endret 10. februar 2021 av Sprettballen
Anonymous11 Skrevet 10. februar 2021 #31 Skrevet 10. februar 2021 Vi har klart oss helt fint gjennom pandemien, og jeg er av den typen som for det aller meste er flink til å se det positive ved ting og generelt ser lyst på livet. Alt har vært fint, inntil for 2-3 uker siden. Da begynte ting å føles litt mørkere og litt tyngre, men jeg holder hodet over vannet enn så lenge i alle fall. Jeg har i det siste kjent veldig på dette med at jeg savner at man kan dra ut og spise og kose seg litt, se familie og venner litt oftere og ikke minst savner jeg å kunne dra på treningssenter. Hjemmetrening er tyngre å få i gang enn når jeg fysisk må sette meg i bilen og reise på senter tydeligvis, og med en hund som blir helt rabiat i det øyeblikket han SER en treningstights er det ekstra tungvint og håpløst med hjemmetrening. Tar jeg på meg treningstøy i hans påsyn, må jeg sørge for at han får (enda en) tur før jeg kan starte med det jeg egentlig planlegger. Løsningen er at jeg låser meg inn på enten soverommet eller badet, skifter og trener meg ferdig, for deretter å skifte tilbake for å gå til badet og dusjen. Dette føles som et ork, som igjen resulterer i at jeg sjeldent gidder å dra i gang. Jeg er så lei. Lei av at livet utelukkende består av jobb og hjemmetid, lei av at alt er stengt og at man føler seg "fanget" i eget hjem. Men samtidig setter jeg jo litt pris på all tiden vi har til hverandre og hunden, at hunden får så mye oppmerksomhet og kjærlighet (det har aldri vært mangel på dette, men blitt mer under pandemien), og de ekstra lange turene man ellers ikke alltid har tid til. Jeg setter pris på at jeg får være så mye sammen med ham på hans gamle dager, samtidig som jeg holder på å gå på veggen i perioder hvor det er løpetid i nabolaget, og han hverken spiser eller greier å ligge rolig. Jeg gleder meg til våren endelig er her, med varmere dager og flere turmuligheter, og jeg gleder meg til å pynte uteplassen med fine planter og blomster. Jeg ser frem til lange sommerkvelder utendørs, enten i hagen, ved en badeplass eller ute på tur i marka, med kanskje til og med grilling og/eller noe godt å drikke. Jeg gleder meg til å kunne løpe på bar asfalt! Enn så lenge holder jeg ut. Jeg greier heldigvis fortsatt å se noen lysglimt oppi det hele, men jeg er så utrolig mett av hele denne greia nå. Jeg gleder meg til å få hverdagen tilbake igjen. Jeg er i ferd med å gå opp i sømmene, men foreløpig greier vi oss. 9
Capt. Obvious Skrevet 10. februar 2021 #32 Skrevet 10. februar 2021 velociraptor skrev (1 minutt siden): Du trenger ikke å svare så bitchy. Hvis det var formuleringen brukt i artikkelen du leste, så tyder det selvsagt på at de har mildt foreløp. I de to artiklene jeg har lest om saken står det bare at 9 er smittet tross vaksinasjon. Men man kan jo ikke åpne opp igjen om det fortsatt smitter, selv om de eldre og sårbare er vaksinerte, i følge regjeringen. For da vil visstnok bare alle de som ikke er i risikogruppen overvelde intensivavdelingene. Forøvrig ser jeg for meg ramaskriket om alle som av diverse grunner ikke kan vaksineres, skal måtte gå i skjul fordi samfunnet åpner opp. Den nye standarden er jo at ingen skal dø, noen gang. Vel, vil man ikke åpne opp når nok mennesker i risikogruppene har blitt vaksinert så har jo i så fall strategien fra start vært feilslått, der man ønsket å sikre risikogrupper før gjenåpning. 3
Yogaxxx Skrevet 10. februar 2021 #33 Skrevet 10. februar 2021 Tja... Det er tungt, men nå er vaksineringen i gang så da har jeg et ok sinn enn så lenge. Dersom det viser seg at vaksinen ikke fungerer som den skal, da... Da har jeg ikke mer å gi, og kommer ikke til å ønske å følge tiltak. Da får det briste eller bære. Tror flere tenker som meg. 10
Gjest Tutte Skrevet 10. februar 2021 #34 Skrevet 10. februar 2021 Capt. Obvious skrev (1 minutt siden): Vel, vil man ikke åpne opp når nok mennesker i risikogruppene har blitt vaksinert så har jo i så fall strategien fra start vært feilslått, der man ønsket å sikre risikogrupper før gjenåpning. Ja, og det har vi fått bevist allerede ved at sykehjemspasienter ble vaksinert først enda den aller største grunnen til nedstengning liksom var at helsevesenet ikke skulle bli overbelastet.
Blondine Skrevet 10. februar 2021 #35 Skrevet 10. februar 2021 Dette har vært en tung tid for mange, føler litt at livet står på vent. Tenker at vi voksne takler det ok. De unge( tenåringer og studenter), som får virkelig satt livet på vent. De går glipp av det å være ung og de får ikke den tiden tilbake. Vet flere som har det tungt og håper vi snart kan se lys i enden av tunnelen. 4
buksa di Skrevet 10. februar 2021 #36 Skrevet 10. februar 2021 (endret) Garderobemannfrue skrev (2 timer siden): Vi ser da enden på det nå? Vaksineringen er godt i gang, og det er snart vår! Godt i gang? Javel.. Endret 10. februar 2021 av buksa di 6
velociraptor Skrevet 10. februar 2021 #37 Skrevet 10. februar 2021 Sprettballen skrev (19 minutter siden): Beklager, det var ikke meningen å virke bitchy, selvkritikken om at jeg var i overkant positiv var faktisk ærlig ment. Ok, beklager at jeg tolket det sånn 🙏🏻 1
Ichiko Skrevet 10. februar 2021 #38 Skrevet 10. februar 2021 1 hour ago, Capt. Obvious said: Joda, noen få lyspunkter er det selv om det ikke er mange. En er årstiden som går mot lysere tider. Siden det er en stabil vinter og relativt kaldt i store deler av Norge uten masse lavtrykk, tyder det på stabile luftmasser, noe som også ofte øker sannsynligheten for en varm og stabil sommer. Varme og stabile sommere med mye sol følger ofte kalde/harde vintere. Det ville vært fint med tanke på smitte. Men det er jo ingen garanti. Hva jeg tror: Her i selve episenteret - altså Oslo og Østlandet - kommer det i hvert fall til å bli en skikkelig varm vår etterhvert, samme med forsommeren.
Capt. Obvious Skrevet 10. februar 2021 #39 Skrevet 10. februar 2021 Ichiko skrev (3 minutter siden): Hva jeg tror: Her i selve episenteret - altså Oslo og Østlandet - kommer det i hvert fall til å bli en skikkelig varm vår etterhvert, samme med forsommeren. Ja, det håper jeg også. Og hvis vaksinasjonsraten tar seg opp, så kan dette går bra når høsten kommer igjen. Men alt avhenger nå av vaksinasjonstempoet. 1
Gjest Acer Skrevet 10. februar 2021 #40 Skrevet 10. februar 2021 (endret) Garderobemannfrue skrev (På 10.2.2021 den 8.49): Vi ser da enden på det nå? Vaksineringen er godt i gang, og det er snart vår! At vaksineringen er kommet godt igang er vel en sannhet med modivikasjoner ?. Tilliten til myndigehetene er blitt svekket ettersom de ferreste vet hvilke agenda myndighetene har satt seg. Dei holder befolkning med godt prat, og ingen av dem tar noen sjølvkritikk. Fortsatt ligger det 1 meter med snø utanfor huset, og telen ligger dypt. Undres på hvilken planet du har sendt denne kommentaren ifra ? Endret 11. februar 2021 av Skybe
Fremhevede innlegg