KvinneguidenBruker Skrevet 10. februar 2021 #1 Skrevet 10. februar 2021 Hvor finner dere håp og pågangsmot? Hvordan holder dere familielivet positivt? 3
Momma Skrevet 10. februar 2021 #2 Skrevet 10. februar 2021 Vi ser da enden på det nå? Vaksineringen er godt i gang, og det er snart vår! 25
Mezzosoprena Skrevet 10. februar 2021 #3 Skrevet 10. februar 2021 Kjenner at det er rimelig tungt nå ja, jeg har problemer med å se en endre på dette... 19
Gjest Paramount Skrevet 10. februar 2021 #4 Skrevet 10. februar 2021 Det har raknet for lenge siden for politikerne. Håper det blir en revisjon av politikernes rettigheter etter korona. Domstolene må gripe inn og beskytte befolkningen.
SnuskeLuska Skrevet 10. februar 2021 #5 Skrevet 10. februar 2021 Jeg stortrives med distansering og avlyste arrangementer. En drøm blitt til virkelighet for en sosialt unnvikende einstøing. Vaksinen vil likevel ikke være en "mirakelkur". Den er ikke designet for å kneble viruset eller å få ned smittetallene. De som kunne blitt livstruende syke blir bare litt mindre alvorlig rammet. Viruset vil fortsatt smitte og forårsake sykdom med de kroniske ettervirkningene covid-infeksjon har for en stor andel av befolkningen. 28
Ukjent. Skrevet 10. februar 2021 #6 Skrevet 10. februar 2021 Paramount skrev (1 minutt siden): Det har raknet for lenge siden for politikerne. Håper det blir en revisjon av politikernes rettigheter etter korona. Domstolene må gripe inn og beskytte befolkningen. Dette. Politikerne er blitt helt maniske, og denne situasjonen viser at befolkningen et prisgitt at de folkevalgte gjør fornuftige vurderinger. Noe de nå overhodet ikke gjør. Lovverket vårt er tydeligvis ikke vanntett for å beskytte våre rettigheter. Jeg klarer ikke å se noen ende på denne galskapen, når reglene blir strengere og strengere til tross for knapt noen døde og nesten ingen innlagte på sykehus. Myndighetene gjør ingenting for å øke kapasiteten som de påstår er årsak til nedstengning. Det hele er bare fullstendig absurd. 28
Gjest Gagaen Skrevet 10. februar 2021 #7 Skrevet 10. februar 2021 Ser folk virkelig ikke at tiltakene er prevantive? Slipper vi viruset løs DA blir det mer sykdom og død. Det vil vi ikke ha , så da gjør vi det vi må.
Ukjent. Skrevet 10. februar 2021 #8 Skrevet 10. februar 2021 Gagaen skrev (2 minutter siden): Ser folk virkelig ikke at tiltakene er prevantive? Slipper vi viruset løs DA blir det mer sykdom og død. Det vil vi ikke ha , så da gjør vi det vi må. Virus muterer, som oftest til mildere versjoner. Nå blir mange smittet, men knapt noen syke, mange merker ikke engang at de har vært syke. Jeg kjenner flere leger som sier at det myndighetene driver med nå er fullstendig galskap. Tiltakene gjør nå langt mer skade enn viruset ville gjort. 35
Capt. Obvious Skrevet 10. februar 2021 #9 Skrevet 10. februar 2021 Garderobemannfrue skrev (52 minutter siden): Vi ser da enden på det nå? Vaksineringen er godt i gang, og det er snart vår! Gjør vi? Flere mutasjoner man ikke er sikker på om vaksinene virker mot, derfor holder man fortsatt sterke restriksjoner i store deler av Norge. 14
javafx Skrevet 10. februar 2021 #10 Skrevet 10. februar 2021 Paramount skrev (2 minutter siden): Det har raknet for lenge siden for politikerne. Håper det blir en revisjon av politikernes rettigheter etter korona. Domstolene må gripe inn og beskytte befolkningen. Ingenting kommer til å skje i forhold til våre folkevalgte. Det som derimot kommer til og skje og som vi alle kommer til å tape på, er et ras av erstattningskrav for urettmessig bøter og straffesanksjoner. Mye kommer til å vinne gjennom, men selv om det ikke gjør det, vil det likevel koste enormt å prosessere alle disse erstatningskravene. Her i vesten har vi bare hevet oss på bølgen av besluttninger under helt udemokratiske styresett, uten å i heletatt tenke over hva man faktisk har hjemmel til å gjøre i den siviliserte delen av verden. Skandaløst, men til syvende og sist bare noe vi som folk vil ta konsekvensene av. 11
Gjest Sprettballen Skrevet 10. februar 2021 #11 Skrevet 10. februar 2021 Jeg er av den typen som ser fremover, men som har fokuset her og nå. (Snart er det vår, det blir høyere temperatur, vi er mer ute, det vil bli dårligere vilkår for viruset, men i dag skal jeg ... ) Jeg tenker på alt det positive jeg har i livet, i stedet for å tenke på det jeg skulle/burde hatt. Jeg gidder ikke irritere meg, for det gjør bare at jeg får det verre, ikke bedre. Slik tenker jeg normalt, og slik tenker jeg nå også. Og når det butter i mot, og det gjør det av og til, setter jeg på Jahn Teigens "Optimist" for å få tilbake positiviteten.
Gjest Gagaen Skrevet 10. februar 2021 #12 Skrevet 10. februar 2021 Sprettballen skrev (1 minutt siden): Jeg er av den typen som ser fremover, men som har fokuset her og nå. (Snart er det vår, det blir høyere temperatur, vi er mer ute, det vil bli dårligere vilkår for viruset, men i dag skal jeg ... ) Jeg tenker på alt det positive jeg har i livet, i stedet for å tenke på det jeg skulle/burde hatt. Jeg gidder ikke irritere meg, for det gjør bare at jeg får det verre, ikke bedre. Slik tenker jeg normalt, og slik tenker jeg nå også. Og når det butter i mot, og det gjør det av og til, setter jeg på Jahn Teigens "Optimist" for å få tilbake positiviteten. Det er det man må gjøre. Dette varer tross alt ikke evig. Når svartedauden og andre pandemier gikk over i en tid da medisinen ikke var kommet langt og ingen felles info til folket , så går selvsagt dette over nå vi har en mer opplyst tid
Fru Uperfekt Skrevet 10. februar 2021 #13 Skrevet 10. februar 2021 KvinneguidenBruker skrev (2 timer siden): Hvor finner dere håp og pågangsmot? Hvordan holder dere familielivet positivt? Ga opp for lengst. Vi har en regjering som driter i menigmann og lar bedrifter importere smitte. Ønsker en gjennomgang av dette. 18
Million Skrevet 10. februar 2021 #14 Skrevet 10. februar 2021 (endret) Jeg har ikke truffet venninner siden desember. Det er litt kjedelig. Men jeg trives greit i mitt eget selskap, og er ikke noen oversosial type uansett, så jeg overlever. Prøver å holde meg mest mulig hjemme også, for å unngå smittekilder og dermed kunne besøke min lungesyke far innimellom. Han er alene, og vil veldig gjerne ha besøk. Han er den som kunne risikere å dø om han ble smittet av korona, jeg har sagt jeg er redd for å bringe smitte til han, men han velger heller besøk enn ensomheten. Jeg bor med min voksne sønn, og har selskap til hverdags i han. Det ville vært fryktelig ensom om jeg ikke hadde han boende hjemme, bare meg selv... det hadde vært ille etter to måneder, ja. Men nå er vaksineringen i gang, og vi får håpe den funker. Leste en artikkel om et omsorgshjem som hadde vaksinert alle sine ansatte og beboere, og likevel hadde en hel gjeng av de brått fått påvist korona! Dette ble forklart med at de måtte ha blitt smittet direkte rett før vaksineringen.... men jeg kjenner jeg blir usikker og begynner å lure på hvor god denne vaksinen egentlig er!? Endret 10. februar 2021 av Million 11
Gjest Sprettballen Skrevet 10. februar 2021 #15 Skrevet 10. februar 2021 (endret) Million skrev (6 minutter siden): Leste en artikkel om et omsorgshjem som hadde vaksinert alle sine ansatte og beboere, og likevel hadde en hel gjeng av de brått fått påvist korona! Dette ble forklart med at de måtte ha blitt smittet direkte rett før vaksineringen.... men jeg kjenner jeg blir usikker og begynner å lure på hvor god denne vaksinen egentlig er!? Det var jo veldig positivt at ingen av dem utviklet alvorlig sykdom, selv om vaksinen ikke var 100 % effektiv ennå da de ble smittet. 😊 Endret 10. februar 2021 av Sprettballen
Capt. Obvious Skrevet 10. februar 2021 #16 Skrevet 10. februar 2021 Million skrev (7 minutter siden): Jeg har ikke truffet venninner siden desember. Det er litt kjedelig. Men jeg trives greit i mitt eget selskap, og er ikke noen oversosial type uansett, så jeg overlever. Prøver å holde meg mest mulig hjemme også, for å unngå smittekilder og dermed kunne besøke min lungesyke far innimellom. Han er alene, og vil veldig gjerne ha besøk. Han er den som kunne risikere å dø om han ble smittet av korona, jeg har sagt jeg er redd for å bringe smitte til han, men han velger heller besøk enn ensomheten. Jeg bor med min voksne sønn, og har selskap til hverdags i han. Det ville vært fryktelig ensom om jeg ikke hadde han boende hjemme, bare meg selv... det hadde vært ille etter to måneder, ja. Men nå er vaksineringen i gang, og vi får håpe den funker. Leste en artikkel om et omsorgshjem som hadde vaksinert alle sine ansatte og beboere, og likevel hadde en hel gjeng av de brått fått påvist korona! Dette ble forklart med at de måtte ha blitt smittet direkte rett før vaksineringen.... men jeg kjenner jeg blir usikker og begynner å lure på hvor god denne vaksinen egentlig er!? Det står at de hadde et relativt mildt sykdomsforløp,så da har vaksinen fungert. Det har aldri blitt sagt at vaksinen skal beskytte mot videre smitte men primært mot alvorlig forløp, ikke videresmitte har heller ikke vært hovedformålet til produsentene. Det er fint hvis den gjør det, men det vil jeg i alle fall betrakte som en bonus. 5
miss summers Skrevet 10. februar 2021 #17 Skrevet 10. februar 2021 Jeg begynner å slite litt nå. Jeg er egentlig ganske flink til å se på hva jeg har, fremfor hva jeg mangler. Men nå syns jeg det er tungt. Jeg jobber hjemme, trener hjemme, omgås venner på facetime og teams. Ser ikke kjæresten så ofte da vi bor i ulike kommuner. Og ser familien svært sjelden. Jeg har innsett at jeg kanskje må flytte nå, men ikke klar for å ta den praten med kjæresten. Måtte følge en begravelse via en elendig stream, det er for jævlig. Er skikkelig drittlei 12
velociraptor Skrevet 10. februar 2021 #18 Skrevet 10. februar 2021 Sprettballen skrev (1 minutt siden): Det var jo veldig positivt at ingen av dem utviklet alvorlig sykdom, selv om vaksinen ikke var 100 % effektiv ennå da de ble smittet. 😊 Hvor leser du at de ikke har fått det? Jeg trodde det bare var to dager siden de ble påvist smittet jeg, så de kan jo fortsatt bli alvorlig syke? Håper at ingen blir det selvsagt. SnuskeLuska skrev (39 minutter siden): Viruset vil fortsatt smitte og forårsake sykdom med de kroniske ettervirkningene covid-infeksjon har for en stor andel av befolkningen Dette har jeg faktisk ikke tenkt på - vet noen hva forskningen sier om long covid hos vaksinerte? Hvis ikke den beskytter mot det vil jo aldri restriksjonene gå over... 3
Gjest Tutte Skrevet 10. februar 2021 #19 Skrevet 10. februar 2021 Fru Uperfekt skrev (4 minutter siden): Ga opp for lengst. Vi har en regjering som driter i menigmann og lar bedrifter importere smitte. Ønsker en gjennomgang av dette. Det verste er at jeg tror akkurat det samme hadde skjedd uansett hvem som satt i regjering. Dette er på verdensbasis, og kan nesten lure på om regjeringen har fått et manus som må følges. Det har vært enveiskommunikasjon hele veien sammen med FHI, med lite rom for råd og diskusjon med andre eksperter og innblanding av Stortinget for avgjørelser. Føler at det er mye som ikke stemmer.
Capt. Obvious Skrevet 10. februar 2021 #20 Skrevet 10. februar 2021 velociraptor skrev (2 minutter siden): Hvor leser du at de ikke har fått det? Jeg trodde det bare var to dager siden de ble påvist smittet jeg, så de kan jo fortsatt bli alvorlig syke? Håper at ingen blir det selvsagt. Dette har jeg faktisk ikke tenkt på - vet noen hva forskningen sier om long covid hos vaksinerte? Hvis ikke den beskytter mot det vil jo aldri restriksjonene gå over... Eldre blir jo ofte raskere syke hvis de først får en infeksjon av noe slag, siden immunforsvaret er dårligere. Det står at vaksinene har hatt god effekt mot utvikling av alvorlig forløp, men ikke nødvendigvis mot videre smitte. Men at vaksinene virker mot videre smitte har jo ikke vært målet, det har vært å beskytte eldre og sårbare slik at man kan åpne opp igjen. 3
Anbefalte innlegg