AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 Prøvde menskopp for første gang nå, med store forventninger. Det har funket bra, men etter å ha brukt det i et par dager kjenner jeg at det er litt sårt nedentil. Det er ømt og kan klø litt. Noen som erfaring med å få sopp av menskopp? Eventuelt at man bare blir litt sår og øm av det? Anonymkode: 98e45...72e
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 Nei, har ikke opplevd det. Vasker du den hver gang du tømmer? Jeg koker den også etter noen dager før jeg tar den på igjen. Anonymkode: a09fd...928
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #3 Skrevet 9. februar 2021 Er ikke det slik at det skal ikke komme bakterier fra materialet? Er heller fingrene dine enn koppen. Anonymkode: c8e15...07b
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #4 Skrevet 9. februar 2021 Jeg sliter med soppinfeksjon, og får det ikke lengere etter at jeg begynte med menskopp. Tror det er sunnere for "floraen" min Kanskje koppen er litt for stor for deg, eller at du ikke har rett teknikk når du tar den inn eller ut? Da blir man litt sår, det er litt vanskelig i begynnelsen. Anonymkode: 92d3b...197
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #5 Skrevet 9. februar 2021 Enig med forrige innlegg, det kan være sårhet, for stor kopp eller teknikk. Menskopp skal jo tvert om være bra for floraen i underlivet. Hvordan vasker du koppen? Det er nok viktig at man bruker en såpe uten parfyme og skyller koppen godt så den er helt fri for såperester. Anonymkode: a8c41...081
Teyla Skrevet 9. februar 2021 #6 Skrevet 9. februar 2021 Vasker du koppen med såpe? Det må du i så fall ikke gjøre. Kun kaldt vann, og evt. koking. Men muligens har du litt forstyrrelse i bakteriefloraen pga fingrene og styret oppi der 😅 så noe midler fra apoteket for å rette på floraen vil nok hjelpe. Eller naturellyoghurt som noen sverger til, men det har jeg aldri prøvd.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #7 Skrevet 10. februar 2021 Jeg både kokte og vaska koppen, men fikk soppinfeksjon. Det er ikke alle som tåler det. Anonymkode: 64e94...365
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå