AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Del Skrevet 9. februar 2021 Har overtatt bolig der stua er nymalt i fargen antikkgrå, og selv om det ikke er mitt personlige førstevalg gidder jeg ikke male noe så ferskt på nytt, så jeg trenger litt inspirasjon til de øvrige rommene som foreløpig bare er hvite. Det gjelder en lang og mørk gang, samt 3 soverom hvorav 2 er barnerom som godt kan være samme farge og 1 voksenrom som godt kan ha en litt mørkere atmosfære. Alle rommene er dog relativt små. Noen som har kombinert antikkgrå med andre farger og har noe å anbefale? 😊 Anonymkode: 4850a...118 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gohege Skrevet 9. februar 2021 #2 Del Skrevet 9. februar 2021 https://www.jotun.com/no/no/decorative/interior/colours/1973-objective-interior Hvis du ikke har googlet så er det en rekke farger her som du kan vurdere. Vet du hvilke farger som har blitt brukt på listverk, tak og dører? Det, i tillegg til gulvfarge og vindusretning kan påvirke hvordan fargen ser ut hos nettopp dere 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #3 Del Skrevet 9. februar 2021 Grønt i mange sjatteringer er lekkert til grått. Binder sammen. Min yndlingsfarge fra Jotun for tiden er Organic Green og Antique Green. Sistnevnte er litt kaldere i tonen. Den førstnevnte er dyp, harmonisk og rolig. Elsker dem! Anonymkode: ebb6a...2a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cattleya Skrevet 9. februar 2021 #4 Del Skrevet 9. februar 2021 Antikk grønn, nei da, jo da. Passer den, og duse ferskenfarger, den o så populære terakottafargen går vel kanskje også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #5 Del Skrevet 9. februar 2021 cattleya skrev (45 minutter siden): Antikk grønn, nei da, jo da. Passer den, og duse ferskenfarger, den o så populære terakottafargen går vel kanskje også? Grå er som regel en såkalt kald farge, mens terrakotta er en veldig varm farge. Så jeg vet ikke helt... skal de gå over i hverandre på en slik måte at det synes når du står i stuen, eller tenker du terrakotta i et helt annet rom? For terrakotta er lekkert, særlig til lyst treverk (lys eik og ask) og rottingmøbler som er blitt så poppis nå! Anonymkode: ebb6a...2a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #6 Del Skrevet 9. februar 2021 Masse fine tips her https://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/shades-of-grey/ Antikkgrå er en varm gråfarge. Anonymkode: e4cf1...72b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cattleya Skrevet 9. februar 2021 #7 Del Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Grå er som regel en såkalt kald farge, mens terrakotta er en veldig varm farge. Så jeg vet ikke helt... skal de gå over i hverandre på en slik måte at det synes når du står i stuen, eller tenker du terrakotta i et helt annet rom? For terrakotta er lekkert, særlig til lyst treverk (lys eik og ask) og rottingmøbler som er blitt så poppis nå! Anonymkode: ebb6a...2a7 Men antikk grå har noe beige i seg, som gjør den litt varmere enn standard grå? Den er liksom mellom grå og «greige», som var så populært for noen år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 10. februar 2021 #8 Del Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Grå er som regel en såkalt kald farge, mens terrakotta er en veldig varm farge. Så jeg vet ikke helt... skal de gå over i hverandre på en slik måte at det synes når du står i stuen, eller tenker du terrakotta i et helt annet rom? For terrakotta er lekkert, særlig til lyst treverk (lys eik og ask) og rottingmøbler som er blitt så poppis nå! Anonymkode: ebb6a...2a7 For en del år siden var antikkgrå populært sammen med en dyp rødfarge jeg ikke husker navnet på. Men antikkgrå kommer i tre utgaver? Var det terrakotta som var så in på den tida? Den går fint med en varm farge, men ville kanskje valgt noe i blått. Hør med en fargehandel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå