Cuba Skrevet 18. august 2005 #1 Skrevet 18. august 2005 Jeg har problemer med fyllesyke om jeg drikker mye! Drikker jeg meg ganske full blir alltid dagen derpå det værste mareritt! Kjempe kvalm nesten hele dagen.. greit når man får opp noe, men det gjør ikke jeg etterhvert.. Men så hørte jeg om noen som sa at Zyrtek(c?) hjelper.. det er en allergipille eller noe.. Javel.. tenkte jeg.. er jo verdt å prøve! Og jeg har ikke blitt dårlig etter det! Er så glad, for endelig kan jeg drikke litt uten å bekymre meg for morgendagen.. Sant nok drikker jeg meg ikke helt vekk til det maksimale, men drikke meg ganske full og våkner neste dagen kun litt slapp kanskje.. Utrolig deilig! Jeg tar en pille før jeg begynner og en når jeg kommer hjem.. tror noen bare tar en når de kommer hjem, så kan jo hende det holder og! Er det noen andre her som har erfaring med denne??
Kristin S Skrevet 18. august 2005 #2 Skrevet 18. august 2005 Har ikke prøvd den selv for jeg blir sjelden fyllesyk, men vet om flere som bruker den. Noen hjelper det for og andre ikke.
MiniMjau Skrevet 18. august 2005 #3 Skrevet 18. august 2005 Den hjalp noen ganger, så blir du "immun". Bedre å ikke drikke så mye kanskje? ;-)
Gjest gjesten Skrevet 18. august 2005 #4 Skrevet 18. august 2005 I min verden spiser jeg aldri piller for annet enn det de er ment for. Så jeg synes dette høres ut som et ganske dårlig råd. Som ble nevnt så kan man bli "imun". Betyr det at dersom man virkelig kunne trenge et allergimiddel senere så vil denne medisinen være uvirksom? Et bedre råd er å tilpasse drikkingen slik at man kan leve med den.
Gjest Gjesta Skrevet 18. august 2005 #5 Skrevet 18. august 2005 (endret) Jeg måtte jo prøve (jeg blir dårlig selv etter to-tre glass vin), men de funket ikke i det hele tatt. Dessuten, som allerede nevnt, liker jeg ikke å stappe i meg piller for andre formål enn de nevnte. siden Allergitabletter som inneholder antihistaminer virker ved at de demper effekten av kroppens forsvar mot allergener, kan jeg vel ikke se for meg at slike tabletter egentlig skal ha noen effekt på annet enn allergi. I felleskatalogen står det dessuten ved Zyrtec at man skal utvise forsiktighet ved inntak av alkohol, og det er nok ikke tatt ut av det blå. Det er en fordel å sette seg inn i hvordan medikamentene virker før man blindt inntar noe, og ikke bare følge rykter og "hearsay". Når du blir fyllesyk, er det faktisk forgiftningssymptomer som viser seg, og det i seg selv bør være et faretegn. Endret 18. august 2005 av Elphaba
Cuba Skrevet 18. august 2005 Forfatter #6 Skrevet 18. august 2005 Sånn som verden er nå drikker de fleste unge for at de skal ha det kult! Jeg drikker ikke alkohol for å kose meg.. da tar jeg meg heller et glass brus.. Men i helgen er det ofte at gjengen drikker å ha det morsomt! Føler meg ganske utafor og kjedelig om jeg bare skal ta meg noen rusbrus så jeg så vidt blir brisen.. Ungdomstiden vil jeg nyte.. så syns det er verdt det jeg.. er kankskje ikke bra, men det er det mye som ikke er.. går verken på narkotiske stoffer eller røyker så siden jeg ikke har merket noe hittill komme jeg nok til å fortsette en stund ja! Hvis det var så sterkt hadde det vært resept på det vel..? Om jeg brått skulle bli veldig plaget med allergi får jeg heller finne meg et annet merke..
Gjest Gjesta Skrevet 18. august 2005 #7 Skrevet 18. august 2005 Vel, det er ikke bare "å finne seg et annet merke"....De fleste allergimedisinene inneholder de samme virkestoffene, og hvis en type plutselig slutter å funke, kan du være i trøbbel. Jeg kan også finne på å drikke masse forskjellig på en kveld, og altfor fort, men da regner jeg bare med at jeg blir i dårlig form neste dag, og tar konsekvensene av det, i stedet for å kvele symptomene ved hjelp av medisiner ment for annet bruk.
Cuba Skrevet 18. august 2005 Forfatter #8 Skrevet 18. august 2005 Ok, men jeg har tatt et valg så da er jeg fornøyd i allefall skjønner ikke hvorfor man skal ta konsekvensene av det? er ikke ulovelig.. kjæresten min blir ikke dårlig i det hele tatt.. hvorfor skal jeg ta konsekvenser pga at jeg tilfeldigvis blir dårlig av det og ikke han..?
Gjest Dalwhinnie Skrevet 18. august 2005 #9 Skrevet 18. august 2005 (endret) Det som kan ha en effekt er urter som virker rensende på leveren. En periode gikk jeg på Siliverin, et urtetilskudd bestående av mariatistelfrø, løvetannrot og gurkemeie, og merket tydelig at dagen derpå var lettere da jeg havnet på en uventet rangel. Ganske enkelt fordi leveren jobbet litt mer effektivt enn vanlig, og det er her alkoholen omsettes. Havner jeg på en rangel nå, putter jeg gjerne i meg noen slik før jeg legger meg. De er imidlertid ganske dyre (ca 350 for en boks), så jeg hadde neppe kjøpt dem kun som bakrusmedisin. Det er de for dyre til, og jeg er for sjelden på fylla Synes egentlig heller ikke så mye om å drikke så mye så ofte at en føler en trenger noe mot bakrusen, men skal en først gjøre det, så er det bedre med naturlige midler som hjelper til å omsette alkoholen fortere enn medisiner som er ment for noe annet og som bare maskerer symptomene. Endret 18. august 2005 av Dalwhinnie
Gjest Jan inge Skrevet 18. august 2005 #10 Skrevet 18. august 2005 Forsøkte et urteprodukt som heter Fiiin I morgen, synes faktisk det fungerte bra;)
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2005 #11 Skrevet 18. august 2005 Jeg har problemer med fyllesyke om jeg drikker mye! Drikker jeg meg ganske full blir alltid dagen derpå det værste mareritt! Kjempe kvalm nesten hele dagen.. greit når man får opp noe, men det gjør ikke jeg etterhvert.. Men så hørte jeg om noen som sa at Zyrtek(c?) hjelper.. det er en allergipille eller noe.. Javel.. tenkte jeg.. er jo verdt å prøve! Og jeg har ikke blitt dårlig etter det! Er så glad, for endelig kan jeg drikke litt uten å bekymre meg for morgendagen.. Sant nok drikker jeg meg ikke helt vekk til det maksimale, men drikke meg ganske full og våkner neste dagen kun litt slapp kanskje.. Utrolig deilig! Jeg tar en pille før jeg begynner og en når jeg kommer hjem.. tror noen bare tar en når de kommer hjem, så kan jo hende det holder og! Er det noen andre her som har erfaring med denne?? ← Troen kan gjøre så mangt,men det finnes ingen dokumentasjon i hele verden på at det er noe som hjelper mot fyllesyke. Eneste som hjelper er å ikke drikke.
Cuba Skrevet 18. august 2005 Forfatter #12 Skrevet 18. august 2005 tror ikke det hjelper med å tro her men.. enten blir man dårlig (kvalm og spyr) eller ikke! Tror ikke jeg kan ta en fluortablett og tro den hjelper og så blir jeg ikke dårlig.. Vet at det stemmer i andre tilfeller, som hodetablett, alkohol osv. men ikke her tror jeg..
Nella Skrevet 18. august 2005 #13 Skrevet 18. august 2005 (endret) Mat på natta og en halv liter cola light fikser min fyllesyke. Er vi på byen så tar jeg kebab eller annet og noe drikke. Er så fin dagen derpå atte. Verre når det er privatfest, ikke mat utover natta. Kommer jeg bare hjem og kaster meg i seng da så får jeg en DÅRLIG søndag. Sånn har jeg alltid vært. Fra jeg fløy på byen hver helg som 18 åring og nå som det er bare litt sjelden. Aldri prøvs Zyrtec til annent enn allergien min. Merker forsåvidt ikke noe forskjell om jeg drikker under allergiperioder heller. Endret 18. august 2005 av Nella
Gjest Jiha(d) Skrevet 18. august 2005 #14 Skrevet 18. august 2005 Zyrtec fungerer fint for meg, men jeg bruker det ikke så ofte, da
Mrs. K Skrevet 18. august 2005 #15 Skrevet 18. august 2005 Hvis det var så sterkt hadde det vært resept på det vel..? Cetirizin (Zyrtec) er faktisk et reseptbelagt legemiddel, men det er fritatt for reseptplikt i små pakninger.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2005 #16 Skrevet 18. august 2005 Jeg fikk tips av en dame i helsekostbutikken en gang, en boks med en slags b-vitamin! Ta 3 før du drikker og 3 når du slutter og neste dag er du i finfin form sa hun. Jajamensan det høres flott ut! tenkte jeg. Men det som skjedde var at jeg ble ikke full :s det var mye bortkasta alkohol ja hoho Men jeg ble ikke dårlig neste dag nei. Fin-i-morgen er også verdt et forsøk, koster knapt 100 kr på helsekosten.
Gjest gjest1 Skrevet 18. august 2005 #17 Skrevet 18. august 2005 (endret) Det er en merkelig oppfatning at reseptfrie medisiner ikke kan gi bivirkninger. Når det gjelder bakrus, er mitt beste råd å drikke vann når du drikker + drikke et glass vann med utrørt salt og sukker før du legger deg. Mye av fyllesyken skyldes dehydrering og forstyrrelser i væskebalansen. Endret 18. august 2005 av Lilypie
Gjest Kålungen Skrevet 19. august 2005 #18 Skrevet 19. august 2005 Jeg pleier også å ta meg en zyrtec før jeg legger meg etter en fest, og det funker det! Ser ikke noe galt i det!
Cuba Skrevet 19. august 2005 Forfatter #19 Skrevet 19. august 2005 Det er en merkelig oppfatning at reseptfrie medisiner ikke kan gi bivirkninger. ← Det var ikke det jeg mente da.. men at det ikke kan være SÅ farlig å ta det.. Vet godt at reseptfrie medisiner kan gi bivirkninger..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå