Gå til innhold

Dealbreaker at daten spiser MYE?

Fremhevede innlegg

Skrevet

For noen år siden var jeg på date med ei pen jente. Dette var en brunchbuffet. Og jeg må innrømme jeg ble skeptisk da jeg så hvor mye hun spiste. Hun gaflet i seg. Ikke bare varmretter, men hun hev innpå kaker og andre søtsaker med en glupsk appetitt. Da hadde hun fine sexy former. 
For ikke lenge siden traff jeg tilfeldigvis på henne og da så hun direkte tjukk ut. Ikke sexy i det hele tatt. Det fikk meg til å tenke på den buffetdaten jeg hadde med henne.. 

Flere som har opplevd liknende? Blir dere skeptisk om daten gafler i seg mye mat og søtsaker?

Anonymkode: d35bd...502

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er din egen feil når du tar daten med på buffet. Jeg er slank, men selv jeg spiser mye hvis jeg er på buffet. Derfor unngår jeg de. Får en trang til å smake på alt og få "valuta for pengene" 🤣

• Liker 24
Skrevet
Kvinne87Rogaland skrev (2 minutter siden):

Det er din egen feil når du tar daten med på buffet. Jeg er slank, men selv jeg spiser mye hvis jeg er på buffet. Derfor unngår jeg de. Får en trang til å smake på alt og få "valuta for pengene" 🤣

Det er hans feil at hu blei smellfeit og eller?.

Anonymkode: a2810...3a7

• Liker 3
Skrevet

Når skal folk slutte å lage tråder som hetser folk som er feite?!

Anonymkode: 5076d...085

• Liker 18
Skrevet

Det er vel ikke rart jenter er redd for å spise mye på date når det finnes folk med slike holdninger. 

Jeg er slank og spiser mye. Folk tøyser alltid om at jeg må ha innvollsorm. Spiser like mye som min kjæreste som veier 30 kg mer enn meg. Da jeg var singel opplevde jeg aldri at noen ikke ville treffe meg mer, så ingen kan ha reagert på matinntaket mitt på den måten. 

Anonymkode: 200ae...d88

• Liker 11
Skrevet (endret)

Jeg ville blitt mer skeptisk hvis daten la seg opp i hvor mye jeg spiste, særlig ved et enkelt tilfelle.

Endret av Daria
  • Liker 28
Skrevet
Kvinne87Rogaland skrev (8 minutter siden):

Til opplysning så spanderte jeg den brunchen på dama..

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er vel ikke rart jenter er redd for å spise mye på date når det finnes folk med slike holdninger. 

Jeg er slank og spiser mye. Folk tøyser alltid om at jeg må ha innvollsorm. Spiser like mye som min kjæreste som veier 30 kg mer enn meg. Da jeg var singel opplevde jeg aldri at noen ikke ville treffe meg mer, så ingen kan ha reagert på matinntaket mitt på den måten. 

Anonymkode: 200ae...d88

Men du er slank. Da blir det noe annet. Denne jenta hadde former. Noen små kilo extra. Hvilket jeg synes er sexy. 
Er du i denne kategori må man jo være mer forsiktig med maten. Før det bikker over. 

Skrevet

Å bli skeptisk må du jo få lov til å bli...

Selv spiser jeg MYE og har også «litt former», men er normalvektig selv om jeg nærmer meg 40 (var slank da jeg var ung og ikke hadde barn enda, og spiste like mye da :) ) Så det kan jo gå begge veier. Noen av oss kan spise som hester uten å bli særlig overvektige av den grunn, mens andre legger på seg bare de ser en chipspose. Her er nok det generelle kostholdet nøkkelen (jeg spiser mye, men sunt. Hadde du tatt med meg på buffet hadde jeg også spist masse usunt for man må jo smake på alt :ler: ) 

Anonymkode: 52ebb...e63

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

For noen år siden var jeg på date med ei pen jente. Dette var en brunchbuffet. Og jeg må innrømme jeg ble skeptisk da jeg så hvor mye hun spiste. Hun gaflet i seg. Ikke bare varmretter, men hun hev innpå kaker og andre søtsaker med en glupsk appetitt. Da hadde hun fine sexy former. 
For ikke lenge siden traff jeg tilfeldigvis på henne og da så hun direkte tjukk ut. Ikke sexy i det hele tatt. Det fikk meg til å tenke på den buffetdaten jeg hadde med henne.. 

Flere som har opplevd liknende? Blir dere skeptisk om daten gafler i seg mye mat og søtsaker?

Nei

Skrevet

Jeg er kvinne, og ville ikke blitt seriøs med en mann som spiser mye. Har bodd sammen med sånne, og det er jo et tapsprosjekt, for de tror jo selv de spiser normalt, og skal dele matutgiftene i to, og da blir det en gigantisk utgift for meg, som er lita og småspist. Men jeg ville ikke dømt han etter en buffe heller, jeg spiser jo også som en ulv ved sånne anledninger. 

Anonymkode: f99f1...539

• Liker 3
Skrevet

For ordens skyld. Så var det ikke pga matinntak på daten det ikke ble noe mer med daten. Helt andre ting. Men det er slik i ettertid i dag..så tenker man hvis det hadde blitt noe og man hadde gått all inn, så hadde jeg vært stucked med en helt annen kvinne enn på den daten. Veldig overvektig. 
Om ei dame veier 10 kilo «for mye» gjør meg ingenting. Det gir bare sexy former. 
Men 50-100 kilo ekstra..da er det ikke former lenger. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er kvinne, og ville ikke blitt seriøs med en mann som spiser mye. Har bodd sammen med sånne, og det er jo et tapsprosjekt, for de tror jo selv de spiser normalt, og skal dele matutgiftene i to, og da blir det en gigantisk utgift for meg, som er lita og småspist. Men jeg ville ikke dømt han etter en buffe heller, jeg spiser jo også som en ulv ved sånne anledninger. 

Anonymkode: f99f1...539

Nettopp. Regner med det er det samme for kvinner. Dere vil vel ikke ende opp med en mann med stor gravidmage?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men du er slank. Da blir det noe annet. Denne jenta hadde former. Noen små kilo extra. Hvilket jeg synes er sexy. 
Er du i denne kategori må man jo være mer forsiktig med maten. Før det bikker over. 

Så det er bare greit å fråtse på buffé en gang om du er tynn men ikke dersom du har former? Trodde problemet kun var at daten spiste mye. Men tydeligvis var problemet at du syntes daten din var for stor til å spise mye mat 🙈

jezes.. Hun burde være glad det ikke ble flere dater med deg. For en type.. 

• Liker 11
Skrevet

Ikke noe problem det, er digg med store damer.

Anonymkode: 6463c...082

• Liker 1
Skrevet

Kan vi kvinner egentlig gjøre noe riktig i menns øyne? Vi skal sminke oss og pynte oss, men ikke for mye for da er vi selvopptatte jåler. Vi skal trene, men ikke for mye for vi er ikke fine om vi har for mye muskler. Vi skal lese og holde oss oppdatert, men ikke for mye for da kan vi ende opp med mer kunnskap enn dere. Vi skal være selvstendige og klare oss selv, men ikke for mye for da kan dere komme til å føle at vi ikke trenger dere. Vi skal kose oss med mat og ikke være redde for å skeie ut av og til, men ikke for mye for da blir dere bekymret for at vi kommer til å ende opp som feite hvaler 🙄

Anonymkode: 6b559...00f

• Liker 7
Skrevet

Haha. Jeg spiste spareribs på første date med mannen min. Han syntes det var et tøft valg, for de færreste spiser det på en delikat måte😅 

Anonymkode: b4964...d75

• Liker 1
Skrevet

Hoi, så mye kjeft du får, ts! Det virker for meg som at det som trigget flere her, var at du forteller at din date på et senere tidspunkt hadde lagt mye på seg. Og siden du hadde sett henne lange innpå på den buffeten, så gjør du deg tanker om at hun muligens spiser like mye til vanlig. Kanskje gjør hun det, kanskje ikke.

Jeg kan ikke se problemet i at du reflekterer over dette, men samtidig jeg mener at ett fråtsemåltid ikke nødvendigvis er symptom på overspising. Selv er jeg av dem som kan spise masse i blant - spesielt om det er god og litt ekslusiv mat jeg ikke spiser til vanlig - men jeg har alltid vært normalvektig. Jeg har likevel fått noen kommentarer om hvor mye jeg spiser, og noen har trodd at jeg kan ha spiseforstyrrelse, noe jeg ikke har.

En annen ting jeg tror trigger folk her, er den inngrodde forestillingen om at kvinner helst ikke skal spise så mye, mens mannfolk liksom alltid har lov å lesse i seg.

Anonymkode: c425d...ac4

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Lol.

Nei, jeg blir langt mer skeptisk til damer som ikke spiser mat og godis. 

Det er vanlig at folk endrer seg i løpet av årene. Folk flest er ikke like heldige som deg og ser akkurat like ung og fresh ut som de gjorde for 5 år siden. 

Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende utsagn samt svar

-Safiye, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...