Gå til innhold

Maling fra Rusta? Hus som skal selges

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huset skal legges ut for salg etterhvert og vi tenker nå å sparkle over hull etter skruer og spikre. Etter dette må det jo males og jeg lurer på om malingen fra Rusta er god nok? Regner med eventuelle kjøpere kommer til å ville endre til sin egen stil og det er ikke så fristende å bruke masse penger på maling som raskt kommer til å males over. 

Er det viktig at alle lister også er plettfrie? Vanlig slitasje på hus, hvor mye er greit før det gjør at det trekker ned på inntrykket? Hva bør vi tenke på?

Anonymkode: 3e190...047

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Huset skal legges ut for salg etterhvert og vi tenker nå å sparkle over hull etter skruer og spikre. Etter dette må det jo males og jeg lurer på om malingen fra Rusta er god nok? Regner med eventuelle kjøpere kommer til å ville endre til sin egen stil og det er ikke så fristende å bruke masse penger på maling som raskt kommer til å males over. 

Er det viktig at alle lister også er plettfrie? Vanlig slitasje på hus, hvor mye er greit før det gjør at det trekker ned på inntrykket? Hva bør vi tenke på?

Anonymkode: 3e190...047

Aldri prøvd maling fra Rusta, så kvaliteten vet jeg ikke hvordan er. Selv hadde jeg brydd meg mest om fargene og utseendet (jevnt malt, ingen drypp etc) når jeg kjøpte, ikke hvor malingen kom fra.

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for den malingen som er enklest å male med til den beste prisen. Hvis rustamalingen er vanskelig å male med, er det kanskje ikke verdt det siden du skal male hele huset.

Om plettfrie lister er viktig, tenker jeg kommet an på hvordan resten av huset er. Plettfrie lister er ikke viktig dersom vegger er ujevne, gulvene må byttes, ja, du forstår greia...

• Liker 1
Skrevet

Mange år siden nå, men Da måtte vi ha 4 strøk for å klare å dekke. Men det var totalt fargeskifte, hvis det er samme farge, så fungerer det sikkert med førre strøk.

kan ha blitt bedre siden den tid altså.

Anonymkode: 7a916...df6

Skrevet

Måtte også ha 4 strøk for å dekke over hvitt ujevnt med hvit maling. Kan du vente til neste uke så kommer blant annet Jernia med noen gode tilbud på maling. 

Anonymkode: fed00...362

Skrevet

Ville heller brukt penger på billigmerket til coop obs bygg. De pleier å ha kampanje også. 

Anonymkode: a18ff...d0a

Skrevet

Hva er verst ved visning: At hele stua/gangen/soverommet er ujevnt malt eller etpar spikerhull? Du har vel allerede planlagt å gi en megler et sted mellom 60-100'000kr for å assistere med å selge, så da kan man vel bruke en tusenlapp ekstra på å få malejobben enkelt og pent gjort...? Koster rundt 100kr mer pr bøtte enn Rusta sin. Antagelig bedre resultat og antagelig lettere å jobbe med. 

JOTUN LADY WONDERWALL 05 - Obs BYGG (coop.no)

• Liker 1
Skrevet

Ligg unna malingen fra Rusta. Kjøp heller kvalitet. Montér har prisgaranti på maling så der får du enhver tid den laveste prisen på maling. 

Anonymkode: 26453...e62

• Liker 3
Skrevet

Aldri prøvd maling fra Rusta, men ville styrt unna. Kjøpte en gang maling fra en liten lokal forhandler, de har gått konkurs nå. Vi skulle male gangen. Til kjøkkenet hadde vi brukt Jotun. Malingen i gangen ble ikke bra, man kunne så og si dra den av som plast. Malte før salg og salget gikk bra, men de få kronene vi sparte var ikke verd det. Ville mye heller ha et resultat man var fornøyd med etter å ha lagt inn jobb og krefter. 

Skrevet (endret)

Vi har malt hele 2. etg med Rusta-maling, og det er ikke noe å utsette på den for min del. Alle rommene byttet helt farge og vi trengte 2 strøk i noen rom, mens en annen farge måtte vi på med 3 strøk for å få full dekning

Vi brukte den nye Nyans Full matt edition, og det er ikke den billigste de har, tvert i mot. Den koster helt oppunder prisen for Lady vegg. Malingen var ellers lett å male på, fargen ble jevn, den luktet så og si ingenting og hos oss er den like fin ennå i alle 4 rom, nesten ett år etterpå (2 soverom, ett gjesterom og badet hvor vi malte de gamle baderomsplatene som en førstehjelp før oppussing). Ikke riper, ikke skjolder eller noe som helst , ikke en gang på badet hvor det er både fukt og mest trafikk, og ting og av på knagger på vegg etc 😄

Endret av DrueSmoothie
  • Liker 1
Skrevet

Har ikke erfaring med maling fra Rusta, men prøvde den fra Clas Ohlson, og ble ikke imponert. 

Men jeg har erfaring å male med billig maling, med hell. Som f.eks Infra er bra maling, og er billigst hos Coop obs bygg - https://coop.no/sortiment/obs-bygg/maling-og-tilbehor/maling/interiormaling-132c9ab2/infra-interior-vegg-10/?variantCode=13426 Jeg har malt alle tre soverom med denne.

Og butinox maling synes jeg er bedre enn Jotun Wonderwall, ihvertfall når man bruker billige malingsruller fra Clas Ohlson - https://coop.no/sortiment/obs-bygg/maling-og-tilbehor/maling/interiormaling-132c9ab2/butinox-bx-int-stue-gang-sov/?variantCode=28360 men den er også dyrere enn Infra. I huset mitt har jeg malt tak, alle vegger i ganger, kjøkken (vaskbar maling) og kjellerstua med denne, 

Og selve Jotun Wonderwall - https://coop.no/sortiment/obs-bygg/maling-og-tilbehor/maling/interiormaling-132c9ab2/jotun-lady-wonderwall-05/?variantCode=748819 som jeg brukte for å male stua. Fordel med denne er at produsenten lover at fargen ikke varierer fra bøtta til bøtta, og at vegger kan flekkmales uten at det vises. Men, maling virker tynnere og funker best med Jotun mikrofiber-rull, som er dyre ruller, og som trekker enormt med maling i seg.. 

Prisforskjell på maling er så lite, at jeg tror du kan spare mer på å kjøpe store bøtter - 10 liter istedenfor 2,7 l, og kjøpe koster og ruller på Clas Ohlson (eller biltema, evt infra fra coop obs) enn å kjøpe Jotun sine på Jernia eller Maxbo. Swift-merker som selges på clas ohlson er veldig bra.

Anonymkode: 0d07c...d30

Skrevet

Kjøp skikkelig maling! Rusta har sikkert alt mulig rart i sin siden den er billig!

Anonymkode: f744c...eb6

Skrevet

Neppe bra. 

Bruk Infra fra coop obs, billig og god å male med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...