AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 På ene siden av brystkassen er ribbbebena bevegelige. Om du trykker (ikke hardt) blir det knekkelyd eller poppe lyd og de flytter på seg. Altså trykker jeg på siden popper de, og da trykker jeg fremme så popper de seg på plass. Jeg har hypermibile ledd og ganske mye smerter, så jeg lurer på om dette er normalt eller en del av tilstanden min. Det er ganske irriterende, men er også bekymret for om jeg er på vei til å gå i oppløsning i alle fester. Anonymkode: b2be2...5a3 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 Ribbeina er festet med brusk langs sidene, både ved sternum (brystbeinet) og bak ryggen. Har du hypermobile ledd affiserer dette også brusken langs ribbeina. Ikke driv og fremprovoser dette, da brusken blir enda svakere om du fortsetter. Har vært borti pasienter som rett og slett har herja som deg og punktert lungen sin. (pneumothorax) og måtte få lagt inn thoraxdren for å få lungen i vegg igjen. Ikke anbefalt, med andre ord Anonymkode: 008d3...4c9 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #3 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ribbeina er festet med brusk langs sidene, både ved sternum (brystbeinet) og bak ryggen. Har du hypermobile ledd affiserer dette også brusken langs ribbeina. Ikke driv og fremprovoser dette, da brusken blir enda svakere om du fortsetter. Har vært borti pasienter som rett og slett har herja som deg og punktert lungen sin. (pneumothorax) og måtte få lagt inn thoraxdren for å få lungen i vegg igjen. Ikke anbefalt, med andre ord Anonymkode: 008d3...4c9 Takk for svar. Jeg driver nok ikke å herjer 😊 Men det skjer ved normal aktivitet, som kos med mannen eller snu seg i sengen. Men begynner å tenke at kanskje det ikke er normalt og kan påvirke ryggsmerter.. Anonymkode: b2be2...5a3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå