Gå til innhold

P-pille-slutt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har blitt singel etter mange år med kjæreste og p-pillebruk. Derfor tenkte jeg at jeg skal slutte på p-pillene for å slippe hormoner og siden jeg ikke har tenkt til å ha sex med noen før jeg møter min neste kjæreste (hvem og når det enn måtte være).

Høres dette lurt ut? Er det noen som har erfaring med p-pilleslutt? Finnes det forhåndsregler?

Og kan jeg slutte midt i brettet? (Jeg går på Trionetta.)

Takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde i hvertfall sluttet. Jeg er fornøyd med p-piller, men ser ingen grunn til å bruke det når jeg ikke trenger det. Det anbefales å fullføre hele brettet for ikke å klusse for mye med syklus og slikt. Jeg sluttet på p-piller tidligere i år, og alt fungerte som normalt med en gang. Hadde eggløsning et par uker etterpå og mens som normalt fra første mnd (eneste forskjellen var at de to første varte litt lengre). Men p-pilleslutt kan arte seg helt forskjellig fra person til person, det meste er egentlig normalt etter å ha brukt p-piller i mange år. Noen får ikke ordentlig mens eller eggløsning før etter lang tid, men de fleste får normal syklus relativt raskt.

Gjest seroxata
Skrevet

jeg sluttet og på pilla etter jeg endte et forhold på et par år.. Og siden har jeg ikke klart å begynne igjen, for jeg ble uggen og oppblåst av de, og tør ikke begynne på noe slikt igjen..

Men så lenge en ikke er i noe forhold, så har det jo ikke så mye å si ;)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Dersom du ønsker å være singel en stund så er det jo bare å slutte. Og du bør jo bruke annen prevensjon uansett når du finner deg ny partner.

Skrevet

Jeg har heller ikke kjæreste/pulevenn mer men har sluttet så mange ganger også på igjen pga brudd, og har funnet ut at jeg skal fortsette.

Men kanskje typisk min flaks, bør jeg slutte på dem så får jeg en ny igjen så jeg må stresse? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...