n_97 Skrevet 8. februar 2021 #21 Skrevet 8. februar 2021 Jeg skjønner ikke at en dømt pedofil får lov til å bo med en lekeplass rett over veien. De skal bo noen steder de også, men da bør kriminalomsorgen finne en enebolig litt avsidesliggende. så får det offentlige heller dekke leien om vedkommende ikke har råd. 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #22 Skrevet 8. februar 2021 Igjen, et anonymt internett forum bekrefter ingenting. Det kan være en bitter eks feks som kun var ute etter å svartmale han, og det som dessverre er på internett forblir på internett. Anonymkode: 8d055...da3 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #23 Skrevet 8. februar 2021 Thyra skrev (9 minutter siden): Om du bor i et leilighetskompleks er sjansen stor for at du deler bygg med litt av hvert... Ikke bare det men det er en sjanse for at barnas barnehagelærere, lærere, trenere, barnevakter, familiemedlemmer osv er det. Anonymkode: 8d055...da3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #24 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): ødelagt deres fremtid og liv Vær så snill og ikke si det. Jeg har blitt misbrukt som ung, og jeg har det helt fint. Periodevis har jeg hatt dårlig samvittighet for at jeg har det fint, og følt at det er noe galt med meg, siden så mange sier at man er ødelagt for livet. Dessuten kan det nesten bli en selvoppfyllende profeti- hvis alle sier at livet ditt er ødelagt, så blir det så "innprintet" at det nesten blir en sannhet etterhvert. Anonymkode: 29ec1...ddc 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #25 Skrevet 9. februar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Fikk nettopp vite at min nabo vegg i vegg (bor i leilighetskompleks) har sittet i fengsel. Dette vet jeg sikkert da jeg havnet på et forum etter at jeg googlet vedkommende (etter at jeg ble fortalt det) som bekreftet der at han hadde sittet inne i 5-6 år. Fikk også høre at han satt inne for overgrep mot små barn fra en bekjent. Og nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre! Jeg har ikke lyst til å dele bygg med en overgriper som har tuklet med barn og ødelagt deres fremtid og liv! Jeg har mest lyst til å dele det med andre naboer som har barn, men det ble fortalt til meg i fortrolighet, og kommer det ut så vil det gå tilbake på dem (Det er fra veldig sikre og troverdige kilder) og det kan ikke skje. Så nå sitter jeg her og føler forakt for en jeg har vært så hyggelig med tidligere. Ja, en dømt har vanligvis sonet sin straff, men i tilfeller som dette...! Ikke sjans! Nå forstår jeg hvorfor han ikke har jobb og sitter hjemme hele tiden. Hvordan kan man deale med dette? Vurderer veldig sterkt å flytte. Anonymkode: 95e2d...deb Jeg ble misbrukt som barn, min overgriper har sonet 5 år i fengsel, men han han aldri innrømmet hva han gjorde tross dom. Mener han ble uskyldig dømt jeg håper han aldri får fred fra saken, jeg håper naboer snakker om han og kona og har avstand. Jeg mener de med barn har rett på vite hvem de er nabo med. håper det svarte på sp ditt ts.. Anonymkode: cd345...28f 6
Thyra Skrevet 9. februar 2021 #26 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke bare det men det er en sjanse for at barnas barnehagelærere, lærere, trenere, barnevakter, familiemedlemmer osv er det. Anonymkode: 8d055...da3 Det er så godt som garantert at det gjelder ihvertfall noen i umiddelbar nærhet. Og man vet som oftest ikke hvem de er.
_popcorn_ Skrevet 9. februar 2021 #27 Skrevet 9. februar 2021 Ryddet for forherligelse av lovbrudd og oppfordring til lovbrudd, og svar til dette. _popcorn_, mod
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #28 Skrevet 9. februar 2021 Man kan ikke nekte dømte å bo blant andre. Men jeg ville gjort mitt for å sørge for at naboene var trygge. Jeg er også av den oppfatning, av at en gang pedofil = alltid pedofil. Behandling fungerer jo ikke. Og de er tikkende bomber. Jeg mener jo at dømte (pedofile) ikke bør få bo steder hvor det er mange barn, men det er jo nesten ikke til å unngå. Mange bor i blokk og der er det ulike aldersgrupper. Og om ikke den pedofile har råd til eget hus, hva gjør de da? Jeg hadde nok opplyst naboer med barn. Men hadde nok ikke sagt hvem. Men da er de obs, og de kan f.eks si nei til at naboen passer barna, ser til de etter skolen, ha et ekstra øye når de er ute, ta den ekstra samtalen med barna sine hva man sier til fremmede osv. Men da skulle jeg vært helt sikker på at han er dømt, ikke kilde via forum. Anonymkode: b42bf...844 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå