Gjest Gjest_Mari_* Skrevet 17. august 2005 #1 Skrevet 17. august 2005 Har havna i ein litt vanskeli situasjon. Skal prøva å forklara: Eg har jobba i pleie og omsorgsavdelinga i kommunen som ringevikar sidan 20.juni. Eg har jobba MYKJE, ca 110-120 %. Masse overtid. No begynnar eg å kjenna at ryggen streikar, og har slite med ryggen tidlegare også. Kva skjer dersam eg vert sjukemeld? Får eg ingenting, eg er jo ikkje skriven opp på nokre vakter framover. Eg får telefon med spørsmål om å jobba 1-2 dagar før.
Nabodama Skrevet 18. august 2005 #2 Skrevet 18. august 2005 Alle som er i arbeid, ihvertfall i offentlig sektor, skal ha en arbeidsavtale. Denne er fortsatt gjeldende, antar jeg, ettersom du fortsatt er i jobb der. Denne viser at du har et arbeidsforhold. Uansett har du krav på sykepenger tilsvarende det du har jobbet. De første 16 dagene dekkes av arbeidsgiver, så dekker trygdekontoret etter det. Nå er det ikke jeg som styrer med dette på min arbeidsplass, men jeg mener sykepengene blir beregnet som et gjennomsnitt av det du har jobbet de siste månedene. Enkelte har ikke rett til sykepenger. Men dette er kun aktuelt hvis en har vært sykemeldt et år, og deretter har vært i jobb mindre enn 6 mnd.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2005 #3 Skrevet 18. august 2005 Eg er ikkje sikker på om du har rett på sjukepengar så lenge det ikkje er fast arbeid du har.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå