Gå til innhold

Aldri mer håndhelsing?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AmonymBruker skrev (På 9.2.2021 den 10.42):

Det har aldri vært et problem å ikke håndhilse. Problemet er hvorfor du ikke håndhilser. 

"Jeg hilser på alle, bortsett fra jøder" er noe annet enn "Jeg håndhilser ikke for ikke å spre virus"

I øst-aisa har håndhilsing vært en vestlig import. Der er det jo vanlig å bukke. Ser ingen problem med at vi tar til oss den asiatiske måten å hilse på. 

Hvorfor får denne personen være anonym?

Dog enig,

Skrevet
buksa di skrev (16 minutter siden):

Har du lest artikkelen?

Det var ikke bare fordi han ikke ville håndhilse,

han karen her var veldig dobbel moralsk ;)

Joda, han brukte det for alt det var verdt. Men i dag hadde han sluppet unna.

Dobbeltmoral er jo dobbelt så bra 😀

• Liker 1
Skrevet
Million skrev (På 9.2.2021 den 12.41):

En av venninnene mine har kunngjort for lengst at hun er ferdig med håndhilsing for godt, selv om disse koronagreiene skulle roe seg ned. Hun har blitt oppmerksom på hvor mye ekkelt folk kan ha av bakterier og virus og dritt på hendene sine, så hun vil aldri håndhilse mer.

Og hun har jo egentlig rett.... det er f.eks ufyselig mange menn som aldri vasker hendene etter å ha vært på do og stått der og holdt i kjønnsorganet sitt og tisset. Noen vasker vel ikke hendene etter driting en gang. Det gjør meg kvalm å tenke på å skulle håndhilse på fremmede sånn igjen, ja....

Ved ikke å håndhilse får man luket bort en god del forkjølelser også, tror jeg. 

Og ang. menn og dårlig håndhygiene så fikk vi jo et slags statistisk bevis på at de generelt sett er dårligere på dette da det helt i starten var en drøy overvekt av menn som ble corona-syke. Så fort det ble annonsert retningslinjer på god håndhygiene jevnet tallet seg ut.

• Liker 1
Skrevet
AmonymBruker skrev (På 9.2.2021 den 15.35):

Det er ikke handlingen (håndhilsing/berøring) som er problemet. Han mistet jobben fordi han diskriminerte en bestemt gruppe. Det er holdningene som problemet. 

I dag ville det bli uoppdaget. Men holdningene er likefullt tilstedet og like problematiske. 

En lærer som ikke håndhilser på noen av elevene er ok.

En lærer som håndhilser på alle elevene men hopper over de jødiske barna er ikke ok. 

Må bare spørre. Jeg som muslimsk kvinne vil feks ikke hilse på menn, men hvis jeg sier at jeg ikke håndhilser på NOEN, verken menn og kvinner, pga bakterier, som også er en av mine grunner, er det da greit? Eller må jeg bekjempe min bakterie og klam hånd fobi for å håndhilse når alle andre slipper? 

Hva mener du om det? 

Skrevet
stan skrev (20 minutter siden):

Joda, han brukte det for alt det var verdt. Men i dag hadde han sluppet unna.

Dobbeltmoral er jo dobbelt så bra 😀

Det er sant 😁😜

Skrevet
Elefantenistua skrev (1 minutt siden):

Må bare spørre. Jeg som muslimsk kvinne vil feks ikke hilse på menn, men hvis jeg sier at jeg ikke håndhilser på NOEN, verken menn og kvinner, pga bakterier, som også er en av mine grunner, er det da greit? Eller må jeg bekjempe min bakterie og klam hånd fobi for å håndhilse når alle andre slipper? 

Hva mener du om det? 

Det er biderlig ikke det samme, OG det vet du.

• Liker 1
Skrevet

Så interessant å lese om alle dere som ikke liker å håndhilse. Hvor kommer den aversjonen fra?  Jeg spør oppriktig av nysgjerrighet. 

jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så ille å ta noen i hånda.  I disse dager som man spriter seg nesten bort, så kan det vel ikke være noe problem?  Syns det er en fin og respektfull måte å hilse på, og jeg håper virkelig ikke det blir borte med det første.  

• Liker 2
Skrevet
buksa di skrev (43 minutter siden):

Det er biderlig ikke det samme, OG det vet du.

Det var ikke det jeg spurte om. 

Skrevet
Elefantenistua skrev (1 minutt siden):

Det var ikke det jeg spurte om. 

Men fortsatt ikke det samme og det vet du :)

Skrevet
buksa di skrev (Akkurat nå):

Men fortsatt ikke det samme og det vet du :)

Men jeg skjønner ikke svaret ditt. Veit at årsaken til håndhilsing ikke er det samme, men skal jeg da bekjempe min fobi for bakterier og håndhilse på menn og ikke kvinner feks..? 

Skrevet
Anje skrev (På 9.2.2021 den 14.22):

Hvilke måter mener du man kan hilse på da?

Vi er 1 år inni pandemien og jeg har til nå sett nøyaktig ingen hilse på en måte som gjør at de fremstår som et menneske man ønsker samhandle med. 

Det sagt så forstår jeg ikke hvorfor vi ikke kan håndhilse fordi "pandemi". Man kunne da virkelig bare ristet lanke rundt bordet og så tatt en kladeis antibac. Det er en av mange koronatiltak som fremstår helt uten mål og mening. 

Nikke og smile, neie, hånda på hjertet osv. Finns mange gode alternativer. 

Skrevet

Her jeg bor har folk begynt å håndhilse igjen, heldigvis. Bare tull å hilse med albuen (som vi forøvrig har blitt lært å hoste/nyse i) 

• Liker 1
Skrevet
Ctrl skrev (På 9.2.2021 den 15.34):

Men snakker vi ikke om tiden etter korona nå? Man kan jo ikke leve fullstendig uten fysisk kontakt med familien i framtiden. Dessuten så er vi ikke Kina ;) Men er vi mye mer obs mot alle andre enn familien, så er vi på god vei. 

Dette gjelder overføring av alle  mikroorganismer, ikke bare coronavirus. Fysisk kontakt bør generelt forbys.

• Opprett ny...