Gå til innhold

Aldri mer håndhelsing?

Gagaen

Anbefalte innlegg

evena skrev (3 timer siden):

Bilderesultater for i norge håndhilser vi

This didn't age well....

Listhaug og FRP kan drite og dra, sammen med alle bakterier og skit håndhilsing fører med seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gagaen skrev (17 timer siden):

Kommer vi til å håndhilse igjen etter korona? Er det innafor å si at " nei, dessverre ; jeg har slutta å håndhilse" ? Jeg vurderer og kjøre den linjen hvertfall. Det må bli slutt på at det er eneste måten å være formell på , syns jeg. Man kan da hilse på andre måter. 

Hvilke måter mener du man kan hilse på da?

Vi er 1 år inni pandemien og jeg har til nå sett nøyaktig ingen hilse på en måte som gjør at de fremstår som et menneske man ønsker samhandle med. 

Det sagt så forstår jeg ikke hvorfor vi ikke kan håndhilse fordi "pandemi". Man kunne da virkelig bare ristet lanke rundt bordet og så tatt en kladeis antibac. Det er en av mange koronatiltak som fremstår helt uten mål og mening. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AmonymBruker skrev (4 timer siden):

Det har aldri vært et problem å ikke håndhilse. Problemet er hvorfor du ikke håndhilser. 

"Jeg hilser på alle, bortsett fra jøder" er noe annet enn "Jeg håndhilser ikke for ikke å spre virus"

I øst-aisa har håndhilsing vært en vestlig import. Der er det jo vanlig å bukke. Ser ingen problem med at vi tar til oss den asiatiske måten å hilse på. 

Det var jo et problem for denne læreren. Han mistet jo jobben sin fordi han ikke håndhilste.

I dag ville jo ingen brydd seg, og han hadde sluppet å forklare hvorfor. Han hadde jo ikke problem med å hilse på kvinner, bare å bli berørt av kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer nok å gå tilbake til håndhilsning igjen. For det er rart at vi ikke, etter 1 år med korona, har fått en slags ny norm for hilsning. En fast metode som "alle" kan leve med. I dag bruker noen skohilsning, noen bruker albuen (som dem også nyser og hoster på andre siden i ;)), noen klapper på skuldra og noen hilser ikke fysisk i det hele tatt. Et godt grunnlag for å kutte ut håndhilsning helt hadde jo vært å fått inn en ny fast måte å hilse på. Men igjen, denne har uteblitt til nå, herav har vi ikke klart å erstatte håndhilsningen. 

Jeg hadde håpt på at håndhilsning forsvant i ettertid av korona. Man vet fanden aldri hva motpart har gjort eller har vært, eller om dem er nøye på håndvask eller er noen komplette svin. Noen piller seg i nesen, i rassen og i øret. Noen klør seg i øyet. Noen hoster og nyser i hånda. Noen går på do uten å vaske seg. Noen har vært land og strand rundt overalt uten å ta i såpevann. Og så kommer du der, med din rene hånd og lettere "angst" for baselusker og bare MÅ håndhilse på denne personen, som et slags krav til væremåte. For det er jo ufint å ikke ta noen i hånden når noen rekker den ut mot deg. Og det er definitivt ufint å ta fram håndspritflaska etter at dere er ferdig med å håndkose. 

Få håndhilsning bort! Vi trenger det ikke! 

Endret av Ctrl
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (2 minutter siden):

Vi kommer nok å gå tilbake til håndhilsning igjen. For det er rart at vi ikke, etter 1 år med korona, har fått en slags ny norm for hilsning. En fast metode som "alle" kan leve med. I dag bruker noen skohilsning, noen bruker albuen (som dem også nyser og hoster på andre siden i ;)), noen klapper på skuldra og noen hilser ikke fysisk i det hele tatt. Et godt grunnlag for å kutte ut håndhilsning helt hadde jo vært å fått inn en ny fast måte å hilse på. Men igjen, denne har uteblitt til nå, herav har vi ikke klart å erstatte håndhilsningen. 

Jeg hadde håpt på at håndhilsning forsvant i ettertid av korona. Man vet fanden aldri hva motpart har gjort eller har vært, eller om dem er nøye på håndvask eller er noen komplette svin. Noen piller seg i nesen, i rassen og i øret. Noen klør seg i øyet. Noen hoster og nyser i hånda. Noen går på do uten å vaske seg. Noen har vært land og strand rundt overalt uten å ta i såpevann. Og så kommer du der, med din rene hånd og lettere "angst" for baselusker og bare MÅ håndhilse på denne personen, som et slags krav til væremåte. For det er jo ufint å ikke ta noen i hånden når noen rekker den ut mot deg. Og det er definitivt ufint å ta fram håndspritflaska etter at dere er ferdig med å håndkose. 

Få håndhilsning bort! Vi trenger det ikke! 

Jeg er veldig enig i at håndhilsing er en unødvendig risiko. Man burde dog generalisert dette til å forby en hver fysisk kontakt mellom mennesker. Politiet må få rett til å pågripe og straffe alle som berører et annet menneske. Det foreligger ikke bare risiko for å overføre coronavirus men også andre sykdomsfremkallende mikroorganismer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra klemming som også VAR en ganske vanlig måte å hilse på relativt ukjente på. Og håndhilsning kan helt greit utgå for min del med tanke på klamme hender, bakterier og de som også vil knuse småleddene i fingrene mine.

Synes wai er en kjempefin måte å hilse på. Slå sammen håndflatene og bukke lett. Mye mer inviterende og repektfullt enn den teite albuen og skoen.

Endret av Malika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13579 skrev (Akkurat nå):

Jeg er veldig enig i at håndhilsing er en unødvendig risiko. Man burde dog generalisert dette til å forby en hver fysisk kontakt mellom mennesker. Politiet må få rett til å pågripe og straffe alle som berører et annet menneske. Det foreligger ikke bare risiko for å overføre coronavirus men også andre sykdomsfremkallende mikroorganismer.

Vi er alle på hver vår måte noen svin.
Vet ikke helt om vi skal dra den så langt ;) Men vi er på god vei hvis man kutter ut håndhilsning for den evige framtid, får kontaktløse betalingsløsninger i butikker og får inn en slags norm hvor vi automatisk holder avstand i framtiden. Sistnevnte tror jeg faktisk skjer, ettersom korona har satt en liten støkk i oss alle. Vi burde dog ha plass nok i samfunnet til at man ikke trenger å stå eller sitte oppå hverandre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (3 minutter siden):

Vi er alle på hver vår måte noen svin.
Vet ikke helt om vi skal dra den så langt ;) Men vi er på god vei hvis man kutter ut håndhilsning for den evige framtid, får kontaktløse betalingsløsninger i butikker og får inn en slags norm hvor vi automatisk holder avstand i framtiden. Sistnevnte tror jeg faktisk skjer, ettersom korona har satt en liten støkk i oss alle. Vi burde dog ha plass nok i samfunnet til at man ikke trenger å stå eller sitte oppå hverandre. 

Det er klart at dette vil hjelpe, men det er ikke tilstrekkelig. Ca 1/3 av smitten skjer innen familien, og berøringsforbudet må også gjelde i nære relasjoner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13579 skrev (2 minutter siden):

Det er klart at dette vil hjelpe, men det er ikke tilstrekkelig. Ca 1/3 av smitten skjer innen familien, og berøringsforbudet må også gjelde i nære relasjoner.

Men snakker vi ikke om tiden etter korona nå? Man kan jo ikke leve fullstendig uten fysisk kontakt med familien i framtiden. Dessuten så er vi ikke Kina ;) Men er vi mye mer obs mot alle andre enn familien, så er vi på god vei. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stan skrev (30 minutter siden):

Det var jo et problem for denne læreren. Han mistet jo jobben sin fordi han ikke håndhilste.

I dag ville jo ingen brydd seg, og han hadde sluppet å forklare hvorfor. Han hadde jo ikke problem med å hilse på kvinner, bare å bli berørt av kvinner.

Det er ikke handlingen (håndhilsing/berøring) som er problemet. Han mistet jobben fordi han diskriminerte en bestemt gruppe. Det er holdningene som problemet. 

I dag ville det bli uoppdaget. Men holdningene er likefullt tilstedet og like problematiske. 

En lærer som ikke håndhilser på noen av elevene er ok.

En lærer som håndhilser på alle elevene men hopper over de jødiske barna er ikke ok. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har etterhvert skjønt hvorfor genrasjonen før  oss (  som opplevde forrige pandemie)  var  reservert mot å gji hverandre klemmer.   De som idag er blitt gamle har blitt minnet på historien ifra sine forfedre om både pandemier, krigen, opp / nedgangstider.     Norge har ridd på en eventyrleg medgangsbølge siste 20 -30 årene, og en hel genrasjon har vokst opp med den.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Jeg synes det er helt greit å håndhilse, ser for meg det blir litt rart å møte en ny person og bare stå der og veive med armene og ikke vite helt hvor man skal gjøre av seg :P

Klemming av andre enn de aller nærmeste er jeg derimot veldig glad for å slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skybe skrev (17 minutter siden):

Har etterhvert skjønt hvorfor genrasjonen før  oss (  som opplevde forrige pandemie)  var  reservert mot å gji hverandre klemmer.   De som idag er blitt gamle har blitt minnet på historien ifra sine forfedre om både pandemier, krigen, opp / nedgangstider.     Norge har ridd på en eventyrleg medgangsbølge siste 20 -30 årene, og en hel genrasjon har vokst opp med den.  

Dette har ingenting med smitte å gjøre. Tror du ikke sør- Europeiske land også har hatt pandemier tidligere? De har ikke vært reserverte med klemmer og kyss for det. Det handler kun om kultur, og det var oppløftende at nordmenn også begynte å vise litt mer varme, helt til korona kom. Selv om Norge i 2020/21 kun har hodet fullt av smittevern, så er det faktisk ikke sånn at alt har handlet om dette opp gjennom årene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anje skrev (På 9.2.2021 den 14.22):

Hvilke måter mener du man kan hilse på da?

Vi er 1 år inni pandemien og jeg har til nå sett nøyaktig ingen hilse på en måte som gjør at de fremstår som et menneske man ønsker samhandle med. 

Det sagt så forstår jeg ikke hvorfor vi ikke kan håndhilse fordi "pandemi". Man kunne da virkelig bare ristet lanke rundt bordet og så tatt en kladeis antibac. Det er en av mange koronatiltak som fremstår helt uten mål og mening. 

Hvorfor må man håndhilse? Hva er så viktig med det for deg? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper vi blir kvitt noe av den kleine klemminga. Er ikke motstander av klem, men ikke til hvem som helst. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick
On 2/8/2021 at 9:07 PM, Gagaen said:

Kommer vi til å håndhilse igjen etter korona? Er det innafor å si at " nei, dessverre ; jeg har slutta å håndhilse" ? Jeg vurderer og kjøre den linjen hvertfall. Det må bli slutt på at det er eneste måten å være formell på , syns jeg. Man kan da hilse på andre måter. 

Jeg er veldig glad for å kunne slippe akkurat det, spesielt på jobbintervju der man blir dømt etter blant annet hvilken "teknikk" man bruker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gagaen skrev (På 8.2.2021 den 21.07):

Håper det. Jeg har alltid hatet å håndhilse, for meg er det ekkelt å skulle ta helt tilfeldige folk jeg møter i ulike sammenhenger. Samme med klemming, Corona har gjort at jeg slipper å klemme alt mulig av familie, svigerfamilie og kollegaer som jeg ikke har lyst til å klemme

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gledens tid for uhøflige mennekser som ikke vil håndhilse, nå har de fått en gyldig unnskyldning. :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (På 9.2.2021 den 12.41):

En av venninnene mine har kunngjort for lengst at hun er ferdig med håndhilsing for godt, selv om disse koronagreiene skulle roe seg ned. Hun har blitt oppmerksom på hvor mye ekkelt folk kan ha av bakterier og virus og dritt på hendene sine, så hun vil aldri håndhilse mer.

Og hun har jo egentlig rett.... det er f.eks ufyselig mange menn som aldri vasker hendene etter å ha vært på do og stått der og holdt i kjønnsorganet sitt og tisset. Noen vasker vel ikke hendene etter driting en gang. Det gjør meg kvalm å tenke på å skulle håndhilse på fremmede sånn igjen, ja....

Husker jeg var på toalettet på en veikro en gang, og sto og vasket meg, da det kom en fyr ut fra do og gikk tett inn i restauranten. Deilig å spise med henda du akkurat har hatt i rompa...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88

Håndhilser fremdeles 🤷 har møtt 4 nye bekjentskaper på ett år, vi har håndhilst..? Ser ikke greia med å slutte å håndhilse. Får du korona, shit happens, uflaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...