Gjest Gjest Skrevet 17. august 2005 #1 Skrevet 17. august 2005 Må ha ut litt aggresjon her nå!!! Var innom på jobben istad og der var hun ene jeg jobber med helt fortvilet, hun var innkalt på kontoret idag og der hadde to av sjefene våre og en securitas vakt stått. Vi har nattsafe på jobben hvor vi deponerer pengeposene våre etter hvert skift, vi har aldri vært så nøye med at vi er to i rommet da de blir droppet. Og dette har gått bra. den som har gjort oppgjøret legger den i safen og skriver under og så tar neste mann og dropper posen. Men igårkveld da hun som jobbet idag hadde reist fra jobb kom sjefen innom og tok med seg den nattsafeposen som ikke var droppet. Så hun ble som sagt innkalt på kontoret idag, og der ble hun spurt om hvor nattsafeposen var blitt av for det var ingen andre som hadde sett den og den MÅTTE de ha!!!!!! Hun hadde jo blitt helt fortvilet og bryti sammen i gråt...........og de hadde fortsatt og spurt henne ut. Tilslutt hadde sjefen vår sagt at hun hadde tatt den, som en lærepenge for hun som er ansatt her. Hallo!!!! hvorfor bare gi en en lærepenge!!!!! sjefen selv er jo ikke flink til og få noen til og droppe posen heller................blir så irritrert jeg at- De har vel ikke lov til og går frem sånn - de beskylder jo en ansatt med og stjele... Noen som har noen synspunkt????
Gjest gjest1 Skrevet 17. august 2005 #2 Skrevet 17. august 2005 Merkelig og uprofesjonell måte å gjøre ting på ja..men jeg forstår at de vil ha innskjerpet rutiner angående penger. Litt utenom tema, men tror du ville fått mer respons med en mer deskriptiv overskrift.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2005 #3 Skrevet 17. august 2005 Drøy måte ja, men dere lærte vel noe? Tipper dere gjør det på den måten dere skal heretter? Ikke for å være veldig bitch eller noe, men er det en rutine så er det vel en grunn for det? Men enig i at jeg sikkert hadde blitt småredd selv
Gjest Gjesta Skrevet 18. august 2005 #4 Skrevet 18. august 2005 Var det sjefen som tok pengene i går? Mens hun ansatte var der eller - eller hvorfor var i såfall ikke posen droppet? Forstod ikke helt hvordan ting hadde foregått her jeg da...men jeg syns det høres ut som en veldig dårlig måte å behandle sine ansatte på. Sjefene bør jo forklare og gi instrukser hvis noe ikke er som det skal - ikke gi lærepenger...
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2005 #5 Skrevet 18. august 2005 blir helt sjokkert jeg over hvordan de har behandlet sine ansatte!!!!!!! de beskylder jo den stakkars jenta for og stjele - ikke bra!!!! Bør jo være noen en kan ringe i en slik situasjon.....men hvem????
Gjest gjest1 Skrevet 18. august 2005 #6 Skrevet 18. august 2005 Greit nok at det er svikt i rutinene for hvordan pengene skal behandles, men er dette en god måte å "rette" opp rutinesvikt på ? Innskjerping av rutiner kan vel gjøres på andre måter? Her er det en ansatt som blir skyteskive, men dette er kanskje et problem som alle ansate bør skjerpe seg på? Jeg har aldri opplevd lignede, og mener dette er en merkelig måte å sette fokus på gjennomføring av rutiner.
Nella Skrevet 18. august 2005 #7 Skrevet 18. august 2005 Jeg ville gått videre med saken da dette er dårlig behandling av annsatte. Tatt en tlf til arbeidstilsynet, forklart saken og hørt om hva mna kunne gjøre. Utrolig uprofft av denne sjefen og totalt råttent. Tenke på følelsen til den stakkars jent da. Der jeg jobbet før var det ordning med securitas, vi hadde en boks/safe inne i lokalet vi putta pengene oppi. En slags nattsafe med skuff der ingen kjente kode/lås. Så kom securitas å hentet de posene innimellom. Dette var for de annsattes sikkerhet og funket helt perfekt.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2005 #8 Skrevet 18. august 2005 Denne "lærepengen" tror je bare vil føre til et dårlig forhold mellom sjef og ansatt. Utrolig uprofft...
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #9 Skrevet 19. august 2005 Hva med å ta kontakt med fagforeningen? Handel og kontor burde vel passe bra i denne sammenhengen. Dette var ikke en god måte å gjøre det på. Som fagforeningsrepresentant på min arbeidsplass hadde jeg IKKE akseptert denne type behandling.
Gjest Milah Skrevet 19. august 2005 #10 Skrevet 19. august 2005 Jeg hadde i hvertfall ikke latt meg behandle på den måten av min arbeidsgiver! Direkte ondskapsfullt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå