Gå til innhold

Klikkertrening

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal begynne med klikkertrening på valpen min. 
Kjøpte en klikker på Biltema, men den var veldig hard å trykke på, så etter bare få klikk fikk jeg vondt i hånden. Dessuten var den så hard at klikket kom litt forsinket i forhold til det som var tenkt. 
Kan noen anbefale meg en god og enkel klikker? 

Anonymkode: 21464...5cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har også disse, som kan være litt lettere å trykke på (de har også ofte en mildere klikkelyd):

Bilderesultater for hundetrening klikker

Skrevet (endret)
1 hour ago, Tabris said:

Du har også disse, som kan være litt lettere å trykke på (de har også ofte en mildere klikkelyd):

Bilderesultater for hundetrening klikker

Hvorfor trenger noen hunder en mildere klikker? 

Endret av Min_hund_er_Grå
Bedre skrevet
  • Liker 1
Skrevet
11 hours ago, Min_hund_er_Grå said:

Hvorfor trenger noen hunder en mildere klikker? 

Noen hunder skvetter til av den høyere, skarpe lyden av en boks-klikker. Og noen eiere foretrekker den mildere lyden.

• Liker 1
Skrevet

En hund som ikke takler lyden av en klikker takler vel i grunn ikke livet generelt. Klikker lyden skal jo bety noe positivt. Er en masse lyder i hverdagen som ikke leder til noe positivt.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Min_hund_er_Grå said:

En hund som ikke takler lyden av en klikker takler vel i grunn ikke livet generelt. Klikker lyden skal jo bety noe positivt. Er en masse lyder i hverdagen som ikke leder til noe positivt.

For hunder som synes lyden er ubehagelig så vil den ikke være positiv. Da kan man enten starte med noe mildere (mildere klikker eller f.eks kulepenn) eller bare si "bra!" eller annen belønningslyd i stedet for. Man må ikke bruke klikker for å bedrive klikkertrening.

• Liker 2
Skrevet
Tabris skrev (4 minutter siden):

For hunder som synes lyden er ubehagelig så vil den ikke være positiv. Da kan man enten starte med noe mildere (mildere klikker eller f.eks kulepenn) eller bare si "bra!" eller annen belønningslyd i stedet for. Man må ikke bruke klikker for å bedrive klikkertrening.

Det er virkelig synd at avlen er gått såpass galt at hunder ikke takler slike lyder😔 

• Liker 1
Skrevet
Just now, Troyamin said:

Det er virkelig synd at avlen er gått såpass galt at hunder ikke takler slike lyder😔 

Ja, det er det. Det er trist å se hvor mange hunder det er som sliter med redsel, enten det er mot hunder, mennesker, være hjemme alene, gulvredsel, lyder osv osv. Men så lenge hunden gjør det bra på utstilling, ser søt ut eller henger bra i armen, så bryr altfor mange oppdrettere seg lite om slikt.

Når det er sagt så vil jeg si at det er få hunder jeg ser som reagerer negativt på klikkeren. Noen gjør det, men det store flertallet av de hundene jeg ser på kurs og privattimer har ikke det problemet.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...