AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1 Skrevet 8. februar 2021 Jeg matchet med en for lenge siden på Tinder. Fant ut at det var bestekompisen til en nylig flørt. Derfor droppet jeg det. Men har begynt å snakke litt igjen nå. Har ikke fortalt at jeg har en fortid med kompisen. Det er jo over for lengst, og vi har null kontakt. Men hva tenker dere? Bør jeg fortelle at jeg vet hvem kompisen er før et eventuelt møte? Anonymkode: 3066d...0df
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #2 Skrevet 8. februar 2021 Bøyningen av "å ligge" blir mer og mer interessant her inne. For noen dager siden var det "lugget" og nå er det "lagt" 😂. Men ja, om du er ute etter et forhold blir det nok et problem. Anonymkode: ccf9f...383 15
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #3 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Bøyningen av "å ligge" blir mer og mer interessant her inne. For noen dager siden var det "lugget" og nå er det "lagt" 😂. "Lugget" kan jeg kjenne igjen fra enkelte dialekter. "Lagt" er desverre noe som har spredd seg i hele landet. Grammar Nazi Anonymkode: 0e8d9...1b4 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #4 Skrevet 9. februar 2021 Ja, du må si det. Anonymkode: 2b50e...c20
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #5 Skrevet 9. februar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: "Lugget" kan jeg kjenne igjen fra enkelte dialekter. "Lagt" er desverre noe som har spredd seg i hele landet. Grammar Nazi Anonymkode: 0e8d9...1b4 Det er jo bergenser-dialekt. Anonymkode: f1403...d75
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #6 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Bøyningen av "å ligge" blir mer og mer interessant her inne. For noen dager siden var det "lugget" og nå er det "lagt" 😂. Men ja, om du er ute etter et forhold blir det nok et problem. Anonymkode: ccf9f...383 Jeg gikk seriøst inn på dette innlegget kun for å sjekke om noen hadde reagert på «lagt med» 😂 Har enda ikke lest innlegget heller. Anonymkode: a008b...1c7 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #7 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): "Lugget" kan jeg kjenne igjen fra enkelte dialekter. "Lagt" er desverre noe som har spredd seg i hele landet. Grammar Nazi Anonymkode: 0e8d9...1b4 Har aldri sett noen skrive lagt før. Bruker som regel: knulde, få kjaut på staka eller hamre laus. Anonymkode: fe057...d42
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #8 Skrevet 9. februar 2021 Ville sendt en melding til han og sagt "jeg har gitt kompisen din kjaut på staka" så er ikke det noe som plutselig kommer som en overraskelse senere. Ikke skriv lagt. Da tror han kanskje du er bergenser Anonymkode: fe057...d42 3
Jeffe Skrevet 9. februar 2021 #9 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Har enda ikke lest innlegget heller. Anonymkode: a008b...1c7 Jeg har heller ikke lest innlegget. Kan noen gi en kort oppsummering pluss en definisjon av lagt. Så skal jeg komme med min anbefaling. På forhånd takk for hjelpen og takk for godt samarbeid.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #10 Skrevet 9. februar 2021 Da jeg var barn på sørlandet husker jeg det var en del som sa ligge, ligger, lagg. Lurer på om de samme folka bruker det på denne måten nå. Anonymkode: 81439...75f 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #11 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har aldri sett noen skrive lagt før. Bruker som regel: knulde, få kjaut på staka eller hamre laus. Anonymkode: fe057...d42 Dette har jo egentlig ikke noe med å selve kopuleringen å gjøre, men hvorfor noen noen bruker en bøyningsform av helt feil verb. "Å legge", er ikke det samme som "Å ligge". Anonymkode: 0e8d9...1b4 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #12 Skrevet 9. februar 2021 Så ts; som du ser er det viktigere for deg å få skikk på gramatikken, enn hvem du har ligget med. Det er helt opp til personen, og også delvis miljøet de vanker i, hvordan de ser på det å ha hatt sex med venner og bekjente. For noen, er ikke dette stress i det hele tatt. Men spør, så finner du ut av det. Anonymkode: 0e8d9...1b4 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #13 Skrevet 9. februar 2021 Finnes det ikke et grammatikkforum her, for språknerdene? Simpelt å svare på et innlegg kun for å hakke på feil, og i tillegg innrømme at man ikke har lest innlegget, kun overskrift 🙄 Men takk for oppklaringen. Jeg måtte faktisk google bøying av «å ligge». Var helt sikker på at det var riktig. Men så ser jeg at det er perfektum av «å legge». Jeg er jo selv veldig opptatt av å bruke «ligge» og «legge» riktig, selv om folk i Bergen er dårlig på det. Vi sier at vi har «lagt med» eller «logget med». Så det så! 😜😂 Anonymkode: 3066d...0df
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå