Detkandudritei Skrevet 8. februar 2021 #1 Skrevet 8. februar 2021 Jeg har lenge slitt med lysten på å leve, men samtidig slitt med en voldsom dødsangst - som har ledet til panikkanfall og det som verre er. Husker allerede fra barndommen av at jeg så meg nødt til å løpe frem og tilbake på terrassen, bare for å kjenne om hjertet mitt banket ordentlig og at jeg faktisk var i live. Fast forward - 20 år. Dødsangsten var og fortsatt er der, men samtidig har jeg ingen livslyst, eller gnist. Jeg sliter med suicidale tanker og selvskading. Samtidig er jeg redd. Tankene skremmer meg; tenk om det klikker for meg og jeg bare hopper foran banen? Det har hendt at jeg sitter og niholder på benkene mens jeg venter på T-banen fordi jeg er redd for at impulskontrollen svikter og at jeg hopper foran. Jeg begynte å drikke for å døyve angsten... Jeg vet, det er kjempesmart. Men, når jeg drikker er jeg tøffere (ikke et veldig ukjent fenomen). Men Jeg har havnet på legevakten utallige ganger, fordi jeg har blandet alkohol og piller, i håp om at jeg skal dø. Jeg tror vi nå er oppe i 10 tilfeller. Hvis man har lyst til å dø, så klarer man det jo - men hvorfor klarer ikke jeg? Enda en ting jeg mislykkes med. Samtidig tenker jeg: jeg er fortsatt fanget her. I midten. Å leve eller dø.... Lever jeg, egentlig? Jeg tror jeg bare eksisterer. Jeg vil ikke leve, men jeg vil ikke dø heller. Hva er mellomtingen? Denne alkoholismen jeg har dratt på meg? Er det ikke bare bedre for meg, og alle andre, om jeg hadde lykkes? 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #2 Skrevet 8. februar 2021 Men får du behandling? Anonymkode: 729d9...3ec
Detkandudritei Skrevet 8. februar 2021 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men får du behandling? Anonymkode: 729d9...3ec Det gjør jeg. Går til psykiater, og har gjort det i mange år
Million Skrevet 8. februar 2021 #4 Skrevet 8. februar 2021 Ikke ta det personlig, men slike tråder som omhandler selvmordstanker etc har en tendens til å bli sperret etter kort tid her inne. Håper du får hjelp! Har du søkt hjelp? Ta fatt i alkoholproblemet først, så du har en klarere hjerne å takle resten med? Har du noen gang satt deg ned og tenkt etter hva som gir deg glede i livet? Er du glad i dyr, for eksempel? Kunne en katt vært kjærkomment selskap for deg på dagene? 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #5 Skrevet 8. februar 2021 Just now, Detkandudritei said: Det gjør jeg. Går til psykiater, og har gjort det i mange år Men det blir ikke noe bedring? Anonymkode: 729d9...3ec
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #6 Skrevet 8. februar 2021 Du kan skrive på /side det med ord/ Anonymkode: 276af...166
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #7 Skrevet 8. februar 2021 Noen bare har selvmordstanker livet ut .Jeg har vært i behandling i 20 år og blir ikke bedre. Anonymkode: 11ec5...5c2 2 1
Detkandudritei Skrevet 8. februar 2021 Forfatter #8 Skrevet 8. februar 2021 Million skrev (2 minutter siden): Ikke ta det personlig, men slike tråder som omhandler selvmordstanker etc har en tendens til å bli sperret etter kort tid her inne. Håper du får hjelp! Har du søkt hjelp? Ta fatt i alkoholproblemet først, så du har en klarere hjerne å takle resten med? Har du noen gang satt deg ned og tenkt etter hva som gir deg glede i livet? Er du glad i dyr, for eksempel? Kunne en katt vært kjærkomment selskap for deg på dagene? regnet egentlig med det, og det er greit nok. Jeg skal legges inn på en klinikk for alkoholavhengighet
Detkandudritei Skrevet 8. februar 2021 Forfatter #9 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen bare har selvmordstanker livet ut .Jeg har vært i behandling i 20 år og blir ikke bedre. Anonymkode: 11ec5...5c2 Ikke sant... Og jeg synes det er riv, ruskende galt. Noen dager kan tankene/bildene bare fly gjennom hodet på sekunder, men når man sitter hjemme på kvelden og grubler, det er da jeg virkelig blir redd
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #10 Skrevet 8. februar 2021 la hun skrive her. Hun ber jo om hjelp og råd!! ts. Ikke gi opp. Ikke isoler deg for lenge av gangen. Bytt behandler om du ikke føler det hjelper. Be om hjelp for alkohol. Prøv eventuelle antidepressiva? Finn en hobby. Tren? Vær med venner og familie. Anonymkode: f9cf6...421
Detkandudritei Skrevet 8. februar 2021 Forfatter #11 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men det blir ikke noe bedring? Anonymkode: 729d9...3ec Nei, dessverre. Ny behandler og en klinikk er i vente - men er redd koronasituasjonen kan sette en stopper for det
Detkandudritei Skrevet 8. februar 2021 Forfatter #12 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): la hun skrive her. Hun ber jo om hjelp og råd!! ts. Ikke gi opp. Ikke isoler deg for lenge av gangen. Bytt behandler om du ikke føler det hjelper. Be om hjelp for alkohol. Prøv eventuelle antidepressiva? Finn en hobby. Tren? Vær med venner og familie. Anonymkode: f9cf6...421 Tusen takk! Jeg har en relativt ny behandler, skal legges inn for alkoholmisbruk i april (med mindre det blir utsatt pga. corona), antidepressiva går jeg allerede på - men hovedsakelig på grunn av panikkanfall, ikke depresjon. Ser egentlig bare frem til innleggelsen og håper på det beste. Bare håper at jeg klarer å holde meg frem til det
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #13 Skrevet 8. februar 2021 2 minutter siden, Detkandudritei said: Nei, dessverre. Ny behandler og en klinikk er i vente - men er redd koronasituasjonen kan sette en stopper for det Krysser fingrene for at ting blir bedre for deg Prøv å tenk positivt! Korona kan drite å dra. Anonymkode: 729d9...3ec
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #14 Skrevet 8. februar 2021 Det er ikke så uvanlig å ha det sånn tror jeg. Det er noe i livet ditt du overhodet ikke håndterer og du har rettet tankene lenge mot at selvmord er løsningen. Ergo er "løsningshåndteringen" i hodet ditt selvmord når ting blir vanskelig. Selv om alle vanskelighetene ikke er av den alvorskarakter enn at det burde tilsi noe så drastisk. En tankeuvane på lik linje med selvskading, bare at din håndtering av tankene dine vil få mye mer fatalt utfall enn et kutt. Om det gir noe mening. En forsvarsmekanisme som er ute av kurs. Anonymkode: 5e1ec...304 1
Detkandudritei Skrevet 8. februar 2021 Forfatter #15 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke så uvanlig å ha det sånn tror jeg. Det er noe i livet ditt du overhodet ikke håndterer og du har rettet tankene lenge mot at selvmord er løsningen. Ergo er "løsningshåndteringen" i hodet ditt selvmord når ting blir vanskelig. Selv om alle vanskelighetene ikke er av den alvorskarakter enn at det burde tilsi noe så drastisk. En tankeuvane på lik linje med selvskading, bare at din håndtering av tankene dine vil få mye mer fatalt utfall enn et kutt. Om det gir noe mening. En forsvarsmekanisme som er ute av kurs. Anonymkode: 5e1ec...304 Det gir for så vidt en viss mening. Det er en forsvarsmekanisme - skal ikke legge skjul på at selvskading er en del av dette også, for å opprettholde en viss kontroll.... men denne selvmordsgreia, den begynner å skremme meg
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #16 Skrevet 8. februar 2021 det er ingen «forsvarsmekanisme» og ha selvmordstanker. Det er vel heller det motsatte^ men ja det er et destruktivt tankemønster som sikkert er vanskelig komme ut av. Noen er disponert for å være mere negativ enn andre, desverre. Men sjekk om du er i hormonell ubalanse. Begynn å trene:) Anonymkode: f9cf6...421
Detkandudritei Skrevet 8. februar 2021 Forfatter #17 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Krysser fingrene for at ting blir bedre for deg Prøv å tenk positivt! Korona kan drite å dra. Anonymkode: 729d9...3ec Tusen takk! Og helt enig
Detkandudritei Skrevet 8. februar 2021 Forfatter #18 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): det er ingen «forsvarsmekanisme» og ha selvmordstanker. Det er vel heller det motsatte^ men ja det er et destruktivt tankemønster som sikkert er vanskelig komme ut av. Noen er disponert for å være mere negativ enn andre, desverre. Men sjekk om du er i hormonell ubalanse. Begynn å trene:) Anonymkode: f9cf6...421 Det dummeste er at jeg tok meg sammen, meldte meg inn på treningssenter - så stengte alt sammen. Prøvd å trene litt hjemme, men det er ikke samme greia. Begynt å lage DUFTLYS, som en dame på 70-år.... bare for å ha noe å gjøre i disse tider
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #19 Skrevet 8. februar 2021 Detkandudritei skrev (4 minutter siden): Det dummeste er at jeg tok meg sammen, meldte meg inn på treningssenter - så stengte alt sammen. Prøvd å trene litt hjemme, men det er ikke samme greia. Begynt å lage DUFTLYS, som en dame på 70-år.... bare for å ha noe å gjøre i disse tider Hva med å male bilder ? Billig lerret og akrylmaling på søstrene grene, og plenty av youtubevideoer , inspirasjon på Instagram og facebookgrupper med råd og tips. Og kurs om du vil. Anonymkode: 5e1ec...304
Rowena Skrevet 8. februar 2021 #20 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): la hun skrive her. Hun ber jo om hjelp og råd!! Problemet med KG er dog at man ikke alltid får gode råd. Man vet faktisk ikke hvordan kompetanse (eller mangel på kompetanse) folk her inne sitter med.
Fremhevede innlegg