Gjest Splitter Pine Skrevet 19. august 2005 #21 Skrevet 19. august 2005 Hun må vel fremdeles betale fastavgift til Telenor? Uansett leverandør? For å ha et nummer? Resten overlater jeg til Splitter Pine å svare på ← Grunnen til at du må betale Telenor er fordi ASDL-leverandøren vanligvis bruker Telenor sine linjer til å levere bredbånd. Men dette er ikke noe som du betaler direkte til Telenor, dette betaler du vanligvis til internett leverandøren din som fører det over til Telenor. (Dette gjelder om du IKKE har fasttelefon fra Telenor) Om du har tlf fra Telenor betaler du ikke ADSL leverandøren. Vi betaler forresten ikke noe mer nå enn hva vi gjorde før vi sa opp tlf hos Telenor... (Noe kluss med papirene til ADSL-leverandøren)... Det flotte med Telio er at de ordner alt dette for deg, ringer Telenor og forklarer alt og sier opp tlf. Du kan også beholde det nr. du fikk av Telenor, eller du kan skaffe et nytt... Å beholde Telenor's nr. mener jeg kostet oss et par hundre ekstra eller noe. Men for oss var det verdt det. Men alt i alt så sparer vi ganske mye penger hver mnd på dette. Anbefales!
Miranda Skrevet 19. august 2005 #22 Skrevet 19. august 2005 Ip- telefoni og skype er absolutt ikke det samme. For å bruke skype, trenger du headset/høytalere og mikrofon slik som Xantippe forklarte. Du kan jo sjekke opp hvilke firma som leverer Ip-telefoni, men vi er iaf veldig fornøyd med Telio. ← Apro po Skype, så var de også på trappene med å tilby IP telefon. Det jeg leste var at man om kort til kunne ringe fra Skype uten å ha sin PC tent. Man skulle kjøpe en "boks" å koble til ADSL, og dermed kunne man ringe fra en alminnelig telefon, på vanlig vis. Men - ved nødoppkald kan man ikke registreres når man ringer fra slike forbindelser... Vet ikke om Skype har "gått i gang" med servicen ennå.
Xantippe Skrevet 19. august 2005 #23 Skrevet 19. august 2005 Men med Skype kan man foreløpig ikke få et norsk nummer (man kunne i hvertfall ikke det for en uke siden). Derimot kan man få et dansk ... Ser du har fra Danmark profilen din ... men er de fleste som skal ringe til en norske, kan det bli dyrt for dem ..
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #24 Skrevet 19. august 2005 Med Skype kan du også ringe vanlige numre, med siden Norge "ikke er med" må du betale tilsvarende takst som å ringe fra Danmark dersom du ringer et norsk nummer. Hva mener du egntlig med dette? Snakker du om skype-in eller skype-out?
Xantippe Skrevet 20. august 2005 #25 Skrevet 20. august 2005 Hmm, hva mener jeg? Da jeg registerte Skype fikk jeg tilbud om å få et skype-nummer som folk kunne ringe meg på fra vanlig telefon. Men nummeret var dansk. Så folk i Norge måtte ha ringt +45 først. Og det blir vel dyrere? Dersom den man snakker med har skype, koster det jo ingenting, men da bruker man vel id-en og ikke nummeret? Eller har jeg misforstått alt?
Cupcake Skrevet 21. august 2005 #26 Skrevet 21. august 2005 Vi har nettopp fått bredbånd (hadde ikke fasttelefon innlagt fra før). Vi valgte Televoips MultiBox, som er bredbånd og ip-telefon i ett, og det er vi veldig fornøyd med. Her kan du lese mer om det -> http://www.televoip.no
Grooo Skrevet 22. august 2005 #27 Skrevet 22. august 2005 Når man snakker med andre som har Skype bruker man bare id og da koster det ingen ting.
Mora di Skrevet 22. august 2005 #28 Skrevet 22. august 2005 Vi har bredbånd, og Telio ip telefon. Vi betaler da ca 510 kr i mnd, og er på nett hele tiden. Tidligere hadde vi ISDN, og det kostet oss ca 2500 kr i mnd. ( er mye på nett). SÅ vi er veldig fornøyd. Unngår å ringe til mobil om det er mulig. Da skriver vi tekstmld i stedenfor. Kjempefornøyd med å ha spart MASSE penger siden januar!
Xantippe Skrevet 23. august 2005 #29 Skrevet 23. august 2005 Når man snakker med andre som har Skype bruker man bare id og da koster det ingen ting. ← Stemmer at det ikke koster noe å snakke med andre som har Skype id. Men det er ikke den eneste måten å bruke Skype på, man kan faktisk få et vanlig nummer også, som hvemsomhelst kan ringe. Men, foreløpig (med mindre dette er veldig nylig endret), ikke et norsk nummer.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2005 #30 Skrevet 23. august 2005 Det du snakker om da Xantippe er skype-in. Altså at du får et nummer som folk kan ringe til. Men man har også mulighet til å ringe vanlige telefonnummer fra skype, dette er skype-out. Da er ringeprisen 13 til 14 øre pr minutt til hustelefon. Det er et greit alternativ dersom en kun har mobiltelefon og vil ringe billig til fasttelefoner.
Xantippe Skrevet 23. august 2005 #31 Skrevet 23. august 2005 13-14 øre var da ikke så galt. Gadd ikke å klikke på den linken engang. Bare antok at det var sabla dyrt. Og ja, det var Skype-in jeg mente.
Lillesøster Skrevet 4. september 2005 #32 Skrevet 4. september 2005 I dag har jeg lastet ned skype og testet det ut sammen med en kompis. Har jo samme funksjon som msn, foruten det at du kan ringe til andre som ikke har msn men skype. Ser ikke helt forskjellen hvis begge har pc uansett.
Gjest Homer Simpson Skrevet 5. september 2005 #33 Skrevet 5. september 2005 Min erfaring er at skype fungerer bedre, spesielt gjennom firewall og NAT. Skype krypterer også samtalene, og den finnes for Windows, Linux og Mac. Hvis du skal ha samtale med en som bruker Mac sliter du litt med MS MSN.
Cronos Skrevet 5. september 2005 #34 Skrevet 5. september 2005 Er det noen som har nevnt Google Talk? http://www.google.com/talk/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå