Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja nå ender vi opp med to kull som har høyere karaktersnitt enn de andre men som har lært mindre enn de andre.

Kunne man ikke hatt en kvoteløsning til de forskjellige studieretningene slik at ikke disse to kullene blir overrepresentert?

Anonymkode: f1b51...097

Nå kommer du med forslag som krever at utdanningssystemet vårt gjør en innsats. Aldri forvent det i Norge.

Anonymkode: 4b667...8d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ann Mo skrev (På 8.2.2021 den 15.13):

Forstår ikke hvorfor de ikke skal ha eksamen.

De er jo på skolen uansett. 

Er de? Har en i VGS, 2.klasse og de har hatt veldig mye hjemmeundervisning, både før jul og nå i år, har det fortsatt, er kun på skolen 1-2 dager i uken med oppstart denne uken. Og ikke fulle dager, det er stor forskjell å være tilstede på skolen og sitte hjemme og jobbe uansett hvor flink du er. De er 17 år så ikke gamle nok til å ha anvsar for sin egen opplæring. Hadde en som gikk ut fra VGS i 2020, der ble også alle eksamener innstilt. Kjedelig, men sånn er det. Det er store forskjeller på de forskjellige skolene i landet, noen har ikke hjemmeundervisning, andre har mange dager, mens eksamen ville vært lik for alle og de hadde vært urettferdig for elevene totalt sett

Anonymkode: 6af4a...3af

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dere har altså ikke hatt nytte av å kunne tolke ulike tekster som studenter. Interessant! 

Anonymkode: ba10f...3bc

Det var ikke snakk om å tolke tekster, men å tolke dikt. Noe jeg har hatt lite nytte av da jeg studerte for eksempel kjemi og statistikk. 

Anonymkode: 5218e...571

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var ikke snakk om å tolke tekster, men å tolke dikt. Noe jeg har hatt lite nytte av da jeg studerte for eksempel kjemi og statistikk. 

*diktanalyse 

Skrevet

Jeg har et søskenbarn som var i militæret 2019/2020. Vedkommende søkte høyere utdanning i fjor vår, men kom ikke inn i konkurranse med koronakullet. Hadde mitt søskenbarn kunne stryke eksamenskarakterene, hadde h*n kommet inn. Og vedkommende får jo samme problem i år. 

Anonymkode: 4c4df...d32

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Diktanalyse er trening i å tolke tekst. Alt henger sammen med alt.

Det er disse ferdighetene du skal ha med deg senere i livet, ikke diktlesingen i seg selv. Som student har du selvsagt hatt "bruk for" å kunne lese og skrive på et noenlunde høyt nivå.

Anonymkode: ba10f...3bc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...