AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #1 Skrevet 8. februar 2021 Jeg flytta inn i en kjeller for et år siden, da var det typ 50 kjelleredderkopper første dagen, masse små, så var nok nylig født en del. Jeg er livredd for edderkopper så jeg gir egentlig faen i at de ikke kan skade meg, eller at de bra for andre dyr. Jeg flytta nylig bodd her en mnd, og dette er i 2.etasje. Jeg prøvde virkelig og pakke og sette ting langt vekk fra boder ect, for og ikke dra med meg noen edderkopper. Så spørsmålet mitt nå er, siden jeg har flytta fra kjeller til 2.etasje. Og har funnet 2 kjeller edderkopper her på en mnd? Er de dratt med fra det gamle hjemme? Eller er det sånn at de fint lever godt ikke i kjeller? 😅 hah, vill virkelig ikke ha kjeller edderkopper her. Anonymkode: 32f30...126
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #2 Skrevet 8. februar 2021 Edderkopper lever i alle etasjer, og som du selv nevner bidrar de for eksempel til å holde andre dyr og insekter unna. Mindre sjanse for å møte dem jo lenger opp du kommer, men de kan feks bo i bordkledning og komme inn gjennom vinduer som står åpne feks 👍🏼 Anonymkode: 835e0...cae
DrueSmoothie Skrevet 11. februar 2021 #3 Skrevet 11. februar 2021 Edderkopper lever aller helst i kjellere, og det er sjeldent de er oppover i etasjene har jeg alltid lært. 1. etg kan de fint være i, noen få i 2. etg men høyere enn det er de sjeldent. Så se ikke bort fra at de du har der har blitt med deg på lasset Vi bor i ett gammelt hus helt i skogkanten (Ytterst i boligfelt) som er ett eldorado for edderkopper, og ute hos oss kryr det av dem. Og GUD jeg er redd dem! Jeg har dessverre en del i kjelleren, noen i 1. etg. i 2. etg har jeg ennå tilgode å se andre enn noen få av de små edderkoppene. Aldri de store husedderkoppene. MEN, det er kanskje liten trøst, jeg har faktisk blitt litt vant til dem. Ikke det at jeg liker at de er der, men jeg skvetter noe mindre når jeg ser dem. Ja bortsett fra de enorme, de stopper hjertet uansett. "Fordelen" med dem er at de gjerne bor på faste steder i kjelleren, så da vet jeg om ikke annet hvor de er. Jeg bor sammen med en som har jobbet en årrekke som skadedyr-kontrollør og dermed kan en del om sånt. Han sier at for det første er edderkopper veldig territorielle. Det betyr at dersom det er en der fra før, så kommer det som regel ikke flere i det området, og de holder seg som regel innenfor ett lite område. OG dersom man fjerner dem, så kommer det bare nye. Så jeg har bitt det i meg og latt de leve i de gamle vinduskarmene. Og tro meg, jeg sørger for å se etter dem HVER gang jeg går ned der, så jeg sikrer meg for bakholdsangrep 😛 Og de sitter som regel på samme plass hver gang. Og det er nok flere jeg ikke ser og vet hvor er, de må jeg bare ikke tenke på 😮
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #4 Skrevet 11. februar 2021 Skjønner godt fortvilelsen. Har selv flyttet fra kjellerleilighet på grunn av edderkopper. Synd at du sliter med det samme i ny leilighet. Ikke ha vinduer åpne, hold det ryddig, rent og støvsug hver dag. Det er ikke så mye mer du kan gjøre. Giftspray er effektivt, men ikke særlig bra å bruke Anonymkode: e6a5e...3fd
Entotrefirfem Skrevet 11. februar 2021 #5 Skrevet 11. februar 2021 Leide en gang der det var en del fukt i tak og vegg samt dårlig isolasjon. Da var vi også plaget med masse edderkopper..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå