FrøkenBlå Skrevet 24. januar #2161 Skrevet 24. januar Fantorangen-Oslo skrev (1 time siden): Ja, det er noe det der... Men, han har vel ikke mere penger igjen, slik jeg har forstått det. Eller? Det var vel også en rettssak (eller kom de så langt?) da han prøvde å tømme ene barnets sparekto som de hadde satt opp mens de bodde i UK og som moren hadde fortsatt å sette inn penger på (bl a konfirmasjonspenger) i flere år etter at de skilte seg. Hvordan det endte husker jeg ikke, men det var vel omtrent de tider han og LAR skulle etablere seg og starte møbelforretning i Ålesund, stemmer det? Pengene til JAR er brukt opp for lengst. Han ble vel lurt av en samarbeidspart + tatt dårlige økonomiske valg. Tjener nok fortsatt greit med penger, men formuen er blåst. 8
bonsaijenta Skrevet 24. januar #2162 Skrevet 24. januar Vi havnet på et bord ved siden av dem på restaurant. LAR og Riise var da nygifte den gangen. Hun snakket babyspråk så lenge vi satt der. 10
Friluftsdame Skrevet 24. januar #2163 Skrevet 24. januar Det er vanskelig å ha bestemte meninger om personer basert på slik de fremstilles i media. Men SoMe og denne serien styrer de selv.. så inntrykket som formidles der må de stå inne for. Jeg har ikke sett alle episoder, men hver gang jeg klikker meg innom og ser litt er det 3 ting som slår meg: Virkelighetsfjernt: overfladiske tema og diskusjoner Overforbruk og materielt fokus. Virkelighetsfjernt det og. Fasade og «lille speil på veggen der, se på meg». Som en bombe som plutselig sprekker. Vanskelig å ta disse folka seriøst, og influencer-boblen må være uggen å være i. Det er ikke et yrke å bli gammel i, og jeg vil tro LA har gode utsikter til å bli minstepensjonist. En som driver dagene med selvpleie, shopping og nye prosjekt for oppussing styrer stødig mot minstepensjonist med mindre hun har privat pensjonssparing. Så skal jeg gi datteren rett i en ting: De aller fleste ser nok ikke serien fordi de liker og ser opp til denne gjengen. Men mer for å kikke inn og se hvor virkelighetsfjern, materialistisk og selvsentrert det er mulig å bli. 6 14
Rødvinsfilosofen Skrevet 24. januar #2164 Skrevet 24. januar Fantorangen-Oslo skrev (8 timer siden): Ja, det er noe det der... Men, han har vel ikke mere penger igjen, slik jeg har forstått det. Eller? Det var vel også en rettssak (eller kom de så langt?) da han prøvde å tømme ene barnets sparekto som de hadde satt opp mens de bodde i UK og som moren hadde fortsatt å sette inn penger på (bl a konfirmasjonspenger) i flere år etter at de skilte seg. Hvordan det endte husker jeg ikke, men det var vel omtrent de tider han og LAR skulle etablere seg og starte møbelforretning i Ålesund, stemmer det? Kjenner ikke til det. Husker at han og den nyeste ekskona var med i et sånn luksusfellen-program for kjendiser. Han hadde et helt hinsides pengeforbruk og brukte vel omtrent 1 mill i året på gaver alene til kona, hvis jeg ikke husker helt feil. Han har vel også hatt en greie for dyre klokker, biler og andre statusmarkører. Man kan selvsagt kritisere alle disse kvinnene for å være «Golddiggers», samme med David Eriksen. Men disse mennene liker jo tilsynelatende én bestemt type kvinner. Det er vel en grunn til at disse mennene ikke har endt opp med kvinner som er siviløkonomer, sivilingeniører, arkitekter, psykologer, leger, osv. 9 5
Rødvinsfilosofen Skrevet 24. januar #2165 Skrevet 24. januar bonsaijenta skrev (5 timer siden): Vi havnet på et bord ved siden av dem på restaurant. LAR og Riise var da nygifte den gangen. Hun snakket babyspråk så lenge vi satt der. Er kanskje det han liker og forstår da…? 😬 3
MiniMjau Skrevet 24. januar #2166 Skrevet 24. januar Rødvinsfilosofen skrev (1 time siden): Kjenner ikke til det. Husker at han og den nyeste ekskona var med i et sånn luksusfellen-program for kjendiser. Han hadde et helt hinsides pengeforbruk og brukte vel omtrent 1 mill i året på gaver alene til kona, hvis jeg ikke husker helt feil. Han har vel også hatt en greie for dyre klokker, biler og andre statusmarkører. Man kan selvsagt kritisere alle disse kvinnene for å være «Golddiggers», samme med David Eriksen. Men disse mennene liker jo tilsynelatende én bestemt type kvinner. Det er vel en grunn til at disse mennene ikke har endt opp med kvinner som er siviløkonomer, sivilingeniører, arkitekter, psykologer, leger, osv. Det var "i lomma på silje". En serie med forbrukerøkonomen silje sandmæl. 5
Rødvinsfilosofen Skrevet 24. januar #2167 Skrevet 24. januar MiniMjau skrev (54 minutter siden): Det var "i lomma på silje". En serie med forbrukerøkonomen silje sandmæl. Takk for rettelsen! Har ikke sett programmet, bare reklamen og overskriftene som kom etterpå. Vil tro at man kan spare litt penger i løpet av et år hvis man slutter å kjøpe håndvesker til over 100.000,- stykket, klokker, smykker, ringer, osv. 😅 3 2
Huttetutt Skrevet 24. januar #2168 Skrevet 24. januar Moro når hun kalles «innholdsskaper»😂 Golddigger passer bedre 3 13
Rødvinsfilosofen Skrevet 24. januar #2169 Skrevet 24. januar Huttetutt skrev (54 minutter siden): Moro når hun kalles «innholdsskaper»😂 Golddigger passer bedre Gjorde et raskt søk. Vil nå absolutt si at hun er en influencer, på nivå med Alexandra Joner og Helle Nordby Lunde/Staff? Hun har over 121.000 følgere på Instagram. Helt ordinære innlegg får 4.000 - 5.000 likes/hjerter og kommentarer. Mange ulike merkevarehus / butikker kommenterer bildene hennes. Folk spør om hvor hun har kjøpt det ene, det andre, det tredje, det fjerde, osv. Folk spør om hva hvor hun har kjøpt et spesifikt plagg hun hadde på seg i en episode av et-eller-annet. Ser ut til at hun har vært med i eller skal være med i ymse TV-program. Hun stiller opp i ymse intervjuer. Det ser ut til at mange i omgangskretsen er andre influencere, andre kjendiser og deres partnere. Sammen promoterer de hverandre og hverandres innhold. Det er vel litt av kjernen i hvordan man holder seg relevant som influencer? ( Det gikk litt i ball for meg over hvem som er David Eriksens barn, hvem som er hans «ansatte/kunder» og hvem som har vært kjæresten hans. ) 7
Margit777 Skrevet 25. januar #2170 Skrevet 25. januar De er jo på samme storyline som i fjor, ingen som har sett 90 days? Er staga alt sammen akkurat som 90 days. 1 3
Tough cookie Skrevet 25. januar #2171 Skrevet 25. januar (endret) Rødvinsfilosofen skrev (10 timer siden): Gjorde et raskt søk. Vil nå absolutt si at hun er en influencer, på nivå med Alexandra Joner og Helle Nordby Lunde/Staff? Hun har over 121.000 følgere på Instagram. Helt ordinære innlegg får 4.000 - 5.000 likes/hjerter og kommentarer. Mange ulike merkevarehus / butikker kommenterer bildene hennes. Folk spør om hvor hun har kjøpt det ene, det andre, det tredje, det fjerde, osv. Folk spør om hva hvor hun har kjøpt et spesifikt plagg hun hadde på seg i en episode av et-eller-annet. Ser ut til at hun har vært med i eller skal være med i ymse TV-program. Hun stiller opp i ymse intervjuer. Det ser ut til at mange i omgangskretsen er andre influencere, andre kjendiser og deres partnere. Sammen promoterer de hverandre og hverandres innhold. Det er vel litt av kjernen i hvordan man holder seg relevant som influencer? ( Det gikk litt i ball for meg over hvem som er David Eriksens barn, hvem som er hans «ansatte/kunder» og hvem som har vært kjæresten hans. ) Du kan ikke sammenligne Louise Angelica Riise med Alexandra Joner? Hun jobber som frokostvert i P5, har gitt ut en hudpleieserie som heter "Preppd", arrangerer årlig Oslos største Halloweenfest, har gitt ut musikk, ledet flere sesonger av "Love Island", vært programleder, vunnet "Skal vi danse", deltatt i "Maskorama", jobbet som danser og blant annet vært med i musikkvideoer med Justin Bieber osv Endret 25. januar av Tough cookie 19 6
bonsaijenta Skrevet 25. januar #2172 Skrevet 25. januar LAR bytter bestie ofte. Det ser ut som Harlem er ute. De var jo sammen hele tiden før. Og før det var det en annen og en annen før det. Tror dere at LAR og Andrea kommer til å henge sammen hvis det blir slutt mellom henne og David? Jeg ser på snappen til Hedvig at hun stadig er ute med Andrea og de andre EP folka. 4 3
Rødvinsfilosofen Skrevet 25. januar #2173 Skrevet 25. januar Tough cookie skrev (2 timer siden): Du kan ikke sammenligne Louise Angelica Riise med Alexandra Joner? Hun jobber som frokostvert i P5, har gitt ut en hudpleieserie som heter "Preppd", arrangerer årlig Oslos største Halloweenfest, har gitt ut musikk, ledet flere sesonger av "Love Island", vært programleder, vunnet "Skal vi danse", deltatt i "Maskorama", jobbet som danser og blant annet vært med i musikkvideoer med Justin Bieber osv Hvorfor ikke? Riise har flere følgere og mottar på det jevne flere likes og kommentarer, selv om Joner har vært 10-15 år lenger i bransjen, har spilt mye på å være sexy, og har langt flere plattformer og større kanaler å nå ut til? Joner er vel ca like kjent for dansingen som det Tone Damli er for syngingen sin? 😅 «Alle» influencere har sin egen lipgloss, mascara, hudkrem, selvbruningskrem, parfyme, osv. Hadde Riise blitt kjendis 15 år tidligere så hadde helt sikkert også hun solgt sitt eget nips. Kult at Joner har kopiert konseptet til Heidi Klum. Tipper det gir en god del eksponering. Men er usikker på om den merkevarebyggingen gjør at hun får solgt skjerf, vegghyller, robotstøvsugere, blomster, jeans og what-not ? 4
Sen ve ben Skrevet 25. januar #2174 Skrevet 25. januar (endret) Huttetutt skrev (18 timer siden): Moro når hun kalles «innholdsskaper»😂 Golddigger passer bedre 🤣🤣🤣🤣 Hva f… er en innholdsskaper?! Det lurer jeg på. Endret 25. januar av Sen ve ben 3 6
Justlooking Skrevet 25. januar #2175 Skrevet 25. januar (endret) MiniMjau skrev (På 24.1.2026 den 17.15): Det var "i lomma på silje". En serie med forbrukerøkonomen silje sandmæl. Den var jeg innom. Han kjøpte mange dyre merkevesker til kona, ofte. Om det var der eller et annet sted han sa at kjærestene hans ikke trengte jobbe, han forsørget de gjerne. Det var forresten i «dama til» eller noe tilsvarende han sa det, kom jeg på mens jeg skrev 😅 Endret 25. januar av Justlooking Endret fra merkeverksted til merkeveske 😂 2
Janmar Skrevet 25. januar #2176 Skrevet 25. januar Rødvinsfilosofen skrev (På 24.1.2026 den 15.41): Kjenner ikke til det. Husker at han og den nyeste ekskona var med i et sånn luksusfellen-program for kjendiser. Han hadde et helt hinsides pengeforbruk og brukte vel omtrent 1 mill i året på gaver alene til kona, hvis jeg ikke husker helt feil. Han har vel også hatt en greie for dyre klokker, biler og andre statusmarkører. Man kan selvsagt kritisere alle disse kvinnene for å være «Golddiggers», samme med David Eriksen. Men disse mennene liker jo tilsynelatende én bestemt type kvinner. Det er vel en grunn til at disse mennene ikke har endt opp med kvinner som er siviløkonomer, sivilingeniører, arkitekter, psykologer, leger, osv. Det var med louise og ikke noen andre. 4 2
Heartland Skrevet 25. januar #2177 Skrevet 25. januar FrøkenBlå skrev (På 24.1.2026 den 7.47): Pengene til JAR er brukt opp for lengst. Han ble vel lurt av en samarbeidspart + tatt dårlige økonomiske valg. Tjener nok fortsatt greit med penger, men formuen er blåst. Ja, det var vel like etter at dette skjedde at LAR skilte seg fra ham, merkelig nok? 🙃 bonsaijenta skrev (10 timer siden): Tror dere at LAR og Andrea kommer til å henge sammen hvis det blir slutt mellom henne og David? Jeg ser på snappen til Hedvig at hun stadig er ute med Andrea og de andre EP folka. Det tror jeg ikke. Helt ærlig virker ikke Andrea særlig begeistret for Louise, synes det skinner veldig igjennom på «Alle elsker David», hver gang Andrea blir intervjuet. Og etter den seansen med visningen til Lucas ble det vel kommentert av han også, at det føles nærmest som at faren har fått ny familie og vil ha den gamle bort. 10 2 9
Tough cookie Skrevet 25. januar #2178 Skrevet 25. januar Var guttungen hos David hele tiden mens moren var på innspilling av Vokteren? 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 25. januar #2179 Skrevet 25. januar Tough cookie skrev (21 minutter siden): Var guttungen hos David hele tiden mens moren var på innspilling av Vokteren? Eller kanskje vært sammen med faren sin i 10-14 dager? 1
Renisa Skrevet 26. januar #2180 Skrevet 26. januar Hallepalle2 skrev (På 24.1.2026 den 4.08): «De av oss». Den var gøy. Det virker da som de har det helt topp sammen. Alder er virkelig bare et tall. Hei Louise 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå