M.H85 Skrevet 11. april 2024 #361 Del Skrevet 11. april 2024 MissyB skrev (Akkurat nå): Hvorfor er du så opphengt i å få baby når man er 56? Det er ingen her som har det? Og hvor får du «ganske mange» fra? Det er færre og færre som får barn da de er 20 år, og det er en positiv ting. Ikke få barn før man har et stabilt hjem og en stabil inntekt å tilby, og det er det svært få som har når de er 20 år. Opphengt? Du sier at du heller ville vært 56 med små barn enn bestefar på 42. Det må du gjerne personlig mene,men tror nok de aller fleste på 57 nyter utflytta barn som er voksne😉 Det er absolutt mest optimalt å ha jobb,hus++ før en får barn ja,uavhengig av alder,men å si det er unormalt få barn tidlig i 20 åra er et merkelig utrykk. Unormalt blir helt feil,mindre vanlig enn f.eks 30 år er noe hele annet. For nei det er ikke unormalt ! Jeg har vel 7-8 bekjente som fikk førstemann mellom 20-23, og når jeg sier det på den måten vet jeg også om mange flere på skolen til mine barn som er min alder. Jeg hadde forresten jobb og vi hadde hus da jeg var 20 år så ingen nød her. Det er ikke slik at alle 20 åringer lever på mamsen og bor i kjelleren. Ellers vet alle at det er biologisk best få barn i 20 åra. Da jeg fikk eldste var det veldig vanlig å ha barn som f.eks 25 åring. Da hadde jeg allerede 2. Kunne aldri startet som 35 åring,mer risikabelt også da. https://www.forskning.no/barn-og-ungdom-svangerskap/det-er-best-a-fa-barn-i-20-arene-men-mange-velger-a-vente/1575271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissyB Skrevet 11. april 2024 #362 Del Skrevet 11. april 2024 M.H85 skrev (8 minutter siden): Opphengt? Du sier at du heller ville vært 56 med små barn enn bestefar på 42. Det må du gjerne personlig mene,men tror nok de aller fleste på 57 nyter utflytta barn som er voksne😉 Det er absolutt mest optimalt å ha jobb,hus++ før en får barn ja,uavhengig av alder,men å si det er unormalt få barn tidlig i 20 åra er et merkelig utrykk. Unormalt blir helt feil,mindre vanlig enn f.eks 30 år er noe hele annet. For nei det er ikke unormalt ! Jeg har vel 7-8 bekjente som fikk førstemann mellom 20-23, og når jeg sier det på den måten vet jeg også om mange flere på skolen til mine barn som er min alder. Jeg hadde forresten jobb og vi hadde hus da jeg var 20 år så ingen nød her. Det er ikke slik at alle 20 åringer lever på mamsen og bor i kjelleren. Ellers vet alle at det er biologisk best få barn i 20 åra. Da jeg fikk eldste var det veldig vanlig å ha barn som f.eks 25 åring. Da hadde jeg allerede 2. Kunne aldri startet som 35 åring,mer risikabelt også da. https://www.forskning.no/barn-og-ungdom-svangerskap/det-er-best-a-fa-barn-i-20-arene-men-mange-velger-a-vente/1575271 Haha, har du i det hele tatt lest artikkelen du lenker til, eller bare passet tittelen bra? « Studien avdekket blant annet at de over 32 hadde flere negative fødselsopplevelser enn de forventet. De ga uttrykk for mer uro under svangerskapet og flere av dem ønsket keisersnitt. – Forskjellene er likevel ikke så store, at jeg mener denne faktoren bør være avgjørende for når du velger å bli mor, sier Aasheim.» « Det er dog ikke bare negativt å få barn i godt voksen alder. Studier fra Aarhus universitet i Danmark antyder at mødre over 35 år oppdrar barn med færre atferdsproblemer samt sosiale og emosjonelle vansker når barna er 7 og 11 år. Når barna var 15, fant forskerne ingen forskjell. Forskerne antar ulikhetene skyldes at eldre kvinner har høyere utdanning, tryggere økonomi, mer stabile forhold og er mer modne, enn yngre kvinner. Studien konkluderte også med at eldre mødre – over 33 år – i mindre grad straffer sine barn verbalt og fysisk.» Hvis du eide hus som 20-åring bor du neppe i en by, forresten. At du har så mange venner som fikk barn da de var 20-23 er heller unntaket, enn regelen. Jeg har to venner som fikk barn da, mens mange bekjente og kamerater som fikk barn da de var i siste halvdel av 40-årene. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 11. april 2024 #363 Del Skrevet 11. april 2024 MissyB skrev (1 time siden): Haha, har du i det hele tatt lest artikkelen du lenker til, eller bare passet tittelen bra? « Studien avdekket blant annet at de over 32 hadde flere negative fødselsopplevelser enn de forventet. De ga uttrykk for mer uro under svangerskapet og flere av dem ønsket keisersnitt. – Forskjellene er likevel ikke så store, at jeg mener denne faktoren bør være avgjørende for når du velger å bli mor, sier Aasheim.» « Det er dog ikke bare negativt å få barn i godt voksen alder. Studier fra Aarhus universitet i Danmark antyder at mødre over 35 år oppdrar barn med færre atferdsproblemer samt sosiale og emosjonelle vansker når barna er 7 og 11 år. Når barna var 15, fant forskerne ingen forskjell. Forskerne antar ulikhetene skyldes at eldre kvinner har høyere utdanning, tryggere økonomi, mer stabile forhold og er mer modne, enn yngre kvinner. Studien konkluderte også med at eldre mødre – over 33 år – i mindre grad straffer sine barn verbalt og fysisk.» Hvis du eide hus som 20-åring bor du neppe i en by, forresten. At du har så mange venner som fikk barn da de var 20-23 er heller unntaket, enn regelen. Jeg har to venner som fikk barn da, mens mange bekjente og kamerater som fikk barn da de var i siste halvdel av 40-årene. 😂😂😂😂 Hvor bedreviter er det mulig å bli? Jo tenk det du ,jeg bor i en stor by og kjøpte også når jeg var 20 år er stort hus i samme by 😉 Hadde en blå BMW også,i tilfelle du skriver at jeg garantert ikke hadde lappen eller annet😅 Og den der med fysisk straff😱 Hvis du straffer ditt barn fysisk som 20 åring hadde du garantert gjort dette som 35 åring også. Personlighet det vettu. Ikke alder. Herregud for et talentløs svar🤢 Over og ut diskutere med usaklige mennesker som deg. Ærlig talt...snakk om å være kjepphøy og dømmende. Hei og hadet til deg.😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissyB Skrevet 12. april 2024 #364 Del Skrevet 12. april 2024 M.H85 skrev (8 timer siden): 😂😂😂😂 Hvor bedreviter er det mulig å bli? Jo tenk det du ,jeg bor i en stor by og kjøpte også når jeg var 20 år er stort hus i samme by 😉 Hadde en blå BMW også,i tilfelle du skriver at jeg garantert ikke hadde lappen eller annet😅 Og den der med fysisk straff😱 Hvis du straffer ditt barn fysisk som 20 åring hadde du garantert gjort dette som 35 åring også. Personlighet det vettu. Ikke alder. Herregud for et talentløs svar🤢 Over og ut diskutere med usaklige mennesker som deg. Ærlig talt...snakk om å være kjepphøy og dømmende. Hei og hadet til deg.😅 Jeg siterer fra artikkelen du delte. Det med fysisk straff er altså en forsker som har kommet frem til, ikke jeg. Er det forskeren som er talentløs da? Du virker mildt sagt litt enkel. Kanskje du skulle studert litt i stedet for å få barn da du var 20. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 12. april 2024 #365 Del Skrevet 12. april 2024 MissyB skrev (3 timer siden): Jeg siterer fra artikkelen du delte. Det med fysisk straff er altså en forsker som har kommet frem til, ikke jeg. Er det forskeren som er talentløs da? Du virker mildt sagt litt enkel. Kanskje du skulle studert litt i stedet for å få barn da du var 20. Jeg har bare videregående skole, men jeg klatret opp på jobb stigen allikevel så jeg klarte meg bra,men takk for tips😊 De enkleste menneskene er mer de som ser verden som en slags firkant boks,og ikke evner å se utenfor den boksen😉 Spesielt de som tenker utdanning = både sosiale antenner og automatisk være et godt menneske. Så hvem som er enklest av oss får rett og slett bare undre oss litt på tenker jeg. Kommer vel an på øyet som ser det gitt😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissyB Skrevet 12. april 2024 #366 Del Skrevet 12. april 2024 M.H85 skrev (30 minutter siden): Jeg har bare videregående skole, men jeg klatret opp på jobb stigen allikevel så jeg klarte meg bra,men takk for tips😊 De enkleste menneskene er mer de som ser verden som en slags firkant boks,og ikke evner å se utenfor den boksen😉 Spesielt de som tenker utdanning = både sosiale antenner og automatisk være et godt menneske. Så hvem som er enklest av oss får rett og slett bare undre oss litt på tenker jeg. Kommer vel an på øyet som ser det gitt😉 Snakk om å legge ord i munnen på folk, og å være usaklig. Har aldri sagt at utdanning automatisk gjør deg til et godt menneske, hvor leste du det? Ps, er vi ikke ferdig med blinkeemoji som hersketeknikk for mange år siden? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 12. april 2024 #367 Del Skrevet 12. april 2024 (endret) MissyB skrev (10 minutter siden): Snakk om å legge ord i munnen på folk, og å være usaklig. Har aldri sagt at utdanning automatisk gjør deg til et godt menneske, hvor leste du det? Ps, er vi ikke ferdig med blinkeemoji som hersketeknikk for mange år siden? Usaklighet kommer nok ikke fra min side. Hvis du ikke forstår det siste jeg skrev så er det litt rart,samtidig ikke hvis du definerer "enkle" mennesker med dem som ikke har universitetet utdannelse🤣 Da vil jeg påstå som jeg skrev du lever i en firkant boks. For det var det du skrev korrekt? Enkle mennesker som meg og andre som ikke har høyere utdannelse. Da svarte jeg på det. Utdannelse har ingenting med det å gjøre. 😅 Jeg kan godt forklare deg hva et "enkelt" menneske ofte er. Det er mennesker som generelt er emosjonellt umodne uten evne til å bry seg særlig om andre enn seg selv. Og 😉 og 😂 er meg. Jeg bruker det overalt. Utenom når jeg skriver til lærere, legen min eller jeg skal kondolere noen. Jeg vet ikke med deg,men jeg driter en lang i hva som er ut eller inn for mange år siden. Plager det deg at folk ikke passer inn i din firkant boks da undrer jeg meg over? Dessuten kan du heller skrive til meg privat om du føler så sterkt å videre diskutere. Ønsker du det? Tror vi har kuppet gamle David med sin unge kjæreste tråd nok nå,eller😉 Så bare skriv til meg om du har sterkt behov. Folk oppsøker nok ikke denne tråden for å lese 1000 meldinger fra oss. Endret 12. april 2024 av M.H85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carabilla Skrevet 13. april 2024 #368 Del Skrevet 13. april 2024 Å der ryker stilen hans i leiligheten bit for bit....det stilig bilde i stua er lagt ut for salg. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissyB Skrevet 13. april 2024 #369 Del Skrevet 13. april 2024 M.H85 skrev (19 timer siden): Usaklighet kommer nok ikke fra min side. Hvis du ikke forstår det siste jeg skrev så er det litt rart,samtidig ikke hvis du definerer "enkle" mennesker med dem som ikke har universitetet utdannelse🤣 Da vil jeg påstå som jeg skrev du lever i en firkant boks. For det var det du skrev korrekt? Enkle mennesker som meg og andre som ikke har høyere utdannelse. Da svarte jeg på det. Utdannelse har ingenting med det å gjøre. 😅 Jeg kan godt forklare deg hva et "enkelt" menneske ofte er. Det er mennesker som generelt er emosjonellt umodne uten evne til å bry seg særlig om andre enn seg selv. Og 😉 og 😂 er meg. Jeg bruker det overalt. Utenom når jeg skriver til lærere, legen min eller jeg skal kondolere noen. Jeg vet ikke med deg,men jeg driter en lang i hva som er ut eller inn for mange år siden. Plager det deg at folk ikke passer inn i din firkant boks da undrer jeg meg over? Dessuten kan du heller skrive til meg privat om du føler så sterkt å videre diskutere. Ønsker du det? Tror vi har kuppet gamle David med sin unge kjæreste tråd nok nå,eller😉 Så bare skriv til meg om du har sterkt behov. Folk oppsøker nok ikke denne tråden for å lese 1000 meldinger fra oss. Jo, du virker ureflektert og enkel, og ganske dømmende. At du bruker emojis til å uttrykke deg er også spesielt, men deg om det. Enig i at denne diskusjonen ikke fører noen plass, det er håpløst å diskutere med sånne som deg. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 13. april 2024 #370 Del Skrevet 13. april 2024 Carabilla skrev (1 time siden): Å der ryker stilen hans i leiligheten bit for bit....det stilig bilde i stua er lagt ut for salg. Stakkars mann😟 Han har blitt skikkelig tøffel 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 13. april 2024 #371 Del Skrevet 13. april 2024 MissyB skrev (1 time siden): Jo, du virker ureflektert og enkel, og ganske dømmende. At du bruker emojis til å uttrykke deg er også spesielt, men deg om det. Enig i at denne diskusjonen ikke fører noen plass, det er håpløst å diskutere med sånne som deg. I like måte. Å diskutere med mennesker som deg er som å lese en pizza meny opp og ned 100 ganger. Stays the same! Da er vi fryktelig enige at dette er håpløst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihone Skrevet 15. april 2024 #372 Del Skrevet 15. april 2024 Jeg ser David skal selge et av ungkarsbildene sine. Videre ser jeg at LAR er på vei inn med mye beige og nye møbler. Hva er greia med beige egentlig? Så kjedelig! Mange skryter jo av Kristina Andersen sitt hjem som er litt i samme gate som LAR, men det er jo ingen personlighet i hjemmet. David hadde jo en kul stil! En stil som var unikt for ham. Jeg tror også LAR har David rundt lillefingeren. Jeg er fortsatt overrasket at han ønsket et forhold til en alenemor med en 4-åring, men det gir håp til andre alenemødre i hvert fall. 😊 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 15. april 2024 #373 Del Skrevet 15. april 2024 Carabilla skrev (På 13.4.2024 den 9.16): Å der ryker stilen hans i leiligheten bit for bit....det stilig bilde i stua er lagt ut for salg. Jeg følger ingen men David hadde en personlig og stilig leilighet i serien, som skilte seg positivt ut fra alt det beige mange har … 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 15. april 2024 #374 Del Skrevet 15. april 2024 Marihone skrev (18 minutter siden): Jeg ser David skal selge et av ungkarsbildene sine. Videre ser jeg at LAR er på vei inn med mye beige og nye møbler. Hva er greia med beige egentlig? Så kjedelig! Mange skryter jo av Kristina Andersen sitt hjem som er litt i samme gate som LAR, men det er jo ingen personlighet i hjemmet. David hadde jo en kul stil! En stil som var unikt for ham. Jeg tror også LAR har David rundt lillefingeren. Jeg er fortsatt overrasket at han ønsket et forhold til en alenemor med en 4-åring, men det gir håp til andre alenemødre i hvert fall. 😊 Han våkner nok opp en dag og angrer 😬 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 15. april 2024 #375 Del Skrevet 15. april 2024 Marihone skrev (25 minutter siden): Jeg ser David skal selge et av ungkarsbildene sine. Videre ser jeg at LAR er på vei inn med mye beige og nye møbler. Hva er greia med beige egentlig? Så kjedelig! Mange skryter jo av Kristina Andersen sitt hjem som er litt i samme gate som LAR, men det er jo ingen personlighet i hjemmet. David hadde jo en kul stil! En stil som var unikt for ham. Jeg tror også LAR har David rundt lillefingeren. Jeg er fortsatt overrasket at han ønsket et forhold til en alenemor med en 4-åring, men det gir håp til andre alenemødre i hvert fall. 😊 Hun er pen vettu , det betyr nok mye.😅 Han føler seg garantert 100% yngre og mer kul med en yngre pen dame. Kan jeg tenke meg. Dessuten har hun kun 1 kid. Ikke 3... Litt enklere da få barnevakt osv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLine Skrevet 16. april 2024 #376 Del Skrevet 16. april 2024 Marihone skrev (22 timer siden): Jeg ser David skal selge et av ungkarsbildene sine. Videre ser jeg at LAR er på vei inn med mye beige og nye møbler. Hva er greia med beige egentlig? Så kjedelig! Mange skryter jo av Kristina Andersen sitt hjem som er litt i samme gate som LAR, men det er jo ingen personlighet i hjemmet. David hadde jo en kul stil! En stil som var unikt for ham. Jeg tror også LAR har David rundt lillefingeren. Jeg er fortsatt overrasket at han ønsket et forhold til en alenemor med en 4-åring, men det gir håp til andre alenemødre i hvert fall. 😊 Naturlig at han ønsker seg en kvinne som er mye yngre....hvem vil ikke det da? Kvinner på hans alder er jo ikke så veldig attraktive i forhold. Milevis unna.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihone Skrevet 16. april 2024 #377 Del Skrevet 16. april 2024 Jeg blir trist på David sine vegne. 🥺 Å gå fra et varmt og unikt hjem til et kaldt og upersonlig hjem er trist som faen. Hvorfor er han så tøffel og dumsnill? Det er første gang jeg føler jeg vil redde en mann, men han velger jo dette selv. Kilde: Louise Angelica Riise sin Instagram 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carabilla Skrevet 16. april 2024 #378 Del Skrevet 16. april 2024 Marihone skrev (3 timer siden): Jeg blir trist på David sine vegne. 🥺 Å gå fra et varmt og unikt hjem til et kaldt og upersonlig hjem er trist som faen. Hvorfor er han så tøffel og dumsnill? Det er første gang jeg føler jeg vil redde en mann, men han velger jo dette selv. Kilde: Louise Angelica Riise sin Instagram Fulgte med på bloggere og luksusfellen det var hun som bestemte alt i ekteskapet med Riise også, kjøpte nye møbler og interiør som normale folk handler på matbutikken....Synd David er for dumsnill. Han kommer ALDRI kaste ei alenemor på dør.... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 6. mai 2024 #379 Del Skrevet 6. mai 2024 Marihone skrev (På 16.4.2024 den 20.30): Jeg blir trist på David sine vegne. 🥺 Å gå fra et varmt og unikt hjem til et kaldt og upersonlig hjem er trist som faen. Hvorfor er han så tøffel og dumsnill? Det er første gang jeg føler jeg vil redde en mann, men han velger jo dette selv. Kilde: Louise Angelica Riise sin Instagram Han er jo en tøffel helt. Var lik med eksen Hedda. Vet ikke hvordan han var med ekskona,men tror hun er mer lik han iallefall i alder😅 På Hedda og Louise er jo damer som styrer skuta for å si det slik. Men dette er en voksen mann,hans valg i valg av damer. Hedda er forøvrig blitt singel lyste det i mot meg på VG... Kanskje hun savnet ha en eldre sugardaddy,for det var han virkelig i det forholdet. 🙈🙉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihone Skrevet 6. mai 2024 #380 Del Skrevet 6. mai 2024 Ja, jeg så det var slutt med kjæresten. Det er alltid trist når noen går fra hverandre, men de ønsket kanskje forskjellige ting for fremtiden. Jeg synes det skjedde veldig spontant da, da det ikke er så lenge siden hun sa at de var fortsatt var sammen og sterke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå