Gå til innhold

Kan man virkelig hete Bleie til etternavn??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom over en Facebook profil med dette etternavnet.. seriøst? Er dette ett navn? Hvorfor ikke bytte?

Trodde Langballe var litt kjipt å hete men BLEIE!!???? 

Anonymkode: 8c5f5...48e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes mye rare navn der ute. Kjeveortopeden som installerte tannregulering på meg het Dr. Mensen.

Anonymkode: e5974...0c8

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Rektor på ungdomsskolen jeg gikk på het det. Gjett hva hun fikk i julegave HVERT ENESTE år....

Anonymkode: c33f8...37a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er 144 personer som heter Bleie til etternavn i Norge

Anonymkode: 33199...02b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada. Andre morsomme etternavn er Bie, Bille og Bolle.

Anonymkode: e6194...74a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Finnes mye rare navn der ute. Kjeveortopeden som installerte tannregulering på meg het Dr. Mensen.

Anonymkode: e5974...0c8/

Han/hun burde ha vært gynekolog 🤣

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren.. okei. Men er dette en måte å liksom være litt spesiell på?? Blir jo mye oppmerksomhet rundt navnet? Skal til legen så roper de bare Bleie når du skal inn liksom! Ærlig talt .. blir helt satt ut jeg😂😂😂 men for all del, navnet skal vel ikke skjemme noen 😆👍🏻

Anonymkode: 8c5f5...48e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ekspert på emnet, men mange av disse odiøse etternavna er veldig gamle, og stammer fra den tiden vi hadde adel. Derfor folk holder fast på dem. 
De betyr jo egentlig noe helt annet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare navn er det morsomste som finnes 🤣 Har hørt om folk som heter Møll og Balle til etternavn. 

Anonymkode: b2222...5c9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt navnet Bleie i Hardanger, men vet ikke om det er derfra det kommer. Men det er et av disse eldgamle navnene og betyr ikke det vi vanligvis forbinder med ordet bleie. Ganske korte navn med en rar betydning, eller tilsynelatende ingen betydning i det hele tatt, er ofte veldig gamle gårdsnavn som har endt opp som etternavn. 

Anonymkode: 1ca5f...ff9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg gikk i klasse med en Bleie på ungdomsskolen. Oldemora hans het visstnok Rosa Bleie, men jeg vet ikke om det var helt sant 😅

Anonymkode: 396dd...a96

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommer ikke på noen i farta, men det blir veldig morsomt når noen har et yrke hvor de gjør visse ting og har et etternavn som passer veldig godt til den tittelen. De finnes nemlig også. 

Anonymkode: d8556...c51

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg gikk i klasse med en Bleie på ungdomsskolen. Oldemora hans het visstnok Rosa Bleie, men jeg vet ikke om det var helt sant 😅

Anonymkode: 396dd...a96

Det er sant. Kjente selv Rosa. 

Anonymkode: cc4ef...608

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var liten fant vi ei 'Rosa Bleie'  I tlf katalogen 😅 ble endel tulletlf der.. 

Også har min søster ei venninne som heter Bolle til etternavn, hun hadde en stund en dansk kjæreste som het Muus til etternavn 😅

Anonymkode: 91b09...812

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg gikk i klasse med en Bleie på ungdomsskolen. Oldemora hans het visstnok Rosa Bleie, men jeg vet ikke om det var helt sant 😅

Anonymkode: 396dd...a96

Haha, kommer du fra Fana? Jeg gikk nemlig også på skole (ikke klasse) med en bleie, og der var også ryktet at oldemoren het Rosa Bleie. 
 

Jeg har snakket med en som heter Sæd til etternavn, da foretrekker jeg Bleie!

Anonymkode: e95e4...fd8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...