Gå til innhold

Jeg skal ned 17 kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 171cm og veier 80kg. Skal ned til 63 så fort som mulig.

Hva ville dere ligget på pr dag kalorimessig?

Spise 5 ganger pr dag, evt 6?

Hvor lang tid er realistisk å regne? Jeg vil så gjerne inn i de vanlige klærne mine igjen til sommeren.

Anonymkode: f9f95...00f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er 171cm og veier 80kg. Skal ned til 63 så fort som mulig.

Hva ville dere ligget på pr dag kalorimessig?

Spise 5 ganger pr dag, evt 6?

Hvor lang tid er realistisk å regne? Jeg vil så gjerne inn i de vanlige klærne mine igjen til sommeren.

Spis 1500 kcal om dagen

Anonymkode: 397e0...744

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spis 1500 kcal om dagen

Vil jeg måtte spise mer om jeg trener hver dag, eller vil det gi fortere nedgang med 1500? Evt, vil kroppen gå i sparemodus om den får 1500 da?

Ts

Skrevet

Mitt råd er å tenke på helsa di, og huske at du skal ha kroppen din hele livet. Hva med å finne ut hva som har gjort at du har lagt på deg? Så ta gode, varige livsstilsvalg, fremfor å se på dette som en slankekur. For da går du rett opp igjen... 

Anonymkode: 94e52...430

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vil jeg måtte spise mer om jeg trener hver dag, eller vil det gi fortere nedgang med 1500? Evt, vil kroppen gå i sparemodus om den får 1500 da?

Ts

Spørs hva du trener. Enkel regning for deg er å regne ut ditt kcalforbruk som er 30 x din velt. Halvert dette og du vil gå trygt ned i vekt 

• Liker 1
Skrevet

Antall måltider per dag har ikke noe å bety. Det er det samlede kaloriinntak og forbruk som betyr noe. Velg det antall måltider som passer deg best:) Annen hverdag fungerer for noen. 
Du går ikke i sparemodus på 1500 kcal / dag med din vekt. Om du synes 1500 kcal /dag er passende, så tren så mye du klarer ved dette. Evt byttom på når du spiser i forhold til når du trener  

Anonymkode: 07c51...f13

• Liker 1
Skrevet

Mine råd: Last ned chronometer for å holde styr på kalorier og næringsopptak, og spis kun lunsj kl 11 og middag kl 16.

Etter middag pusser du tennene så du ikke spiser noe mer. Jeg skal selv ned 10 kilo, og holder meg på 1200 pr dag.

Jeg trener 20 minutter på minitrampoline, sykler 20 minutter på spinningsykkel og trener cardio 20 minutter hver dag. 

Anonymkode: 69845...a2d

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Mine råd: Last ned chronometer for å holde styr på kalorier og næringsopptak, og spis kun lunsj kl 11 og middag kl 16.

Etter middag pusser du tennene så du ikke spiser noe mer. Jeg skal selv ned 10 kilo, og holder meg på 1200 pr dag.

Jeg trener 20 minutter på minitrampoline, sykler 20 minutter på spinningsykkel og trener cardio 20 minutter hver dag. 

Anonymkode: 69845...a2d

Ville kopiert denne fremgangsmåten om jeg var, TS! Trening hver dag og kontroll på inntaket!

Anonymkode: 07c51...f13

• Liker 1
Skrevet

Tell kalorier, og hvis du ligger 1000 kcal i underskudd daglig, vil du gå ned ca. 1 kilo i uka. Det fungerte fint for meg. Du trenger ikke spise 5-6 ganger om dagen, det høres mer styr ut enn noe annet. Spis frokost, lunsj, middag og kvelds, det holder i massevis. 

Anonymkode: 6d095...6e9

Skrevet

Jeg syns 5-6 måltider om dagen høres mye ut :) Hvorfor ikke heller fokusere på frokost, lunsj og middag, og så kveldsmat ved behov? Da kan du ha litt større måltider og ikke bare spise snacks-mat.

Jeg anbefaler også periodisk faste. Jeg bruker appen Fastic for påminnelser. Jeg spiser i hovedsak mellom 11 og 19 i teorien, men i praksis blir det 11-17 ish. Det betyr at jeg ikke spiser etter 19 :)  Drikker kun vann, og kan drikke sort kaffe på morgenen. For meg har det jevnet ut blodsukkeret, så jeg har ikke sukkercravings lengre. Jeg har ikke behov for sjokolade, kan fint gå helga uten. 

Jeg passer også på å spise til jeg ikke er sulten lengre, ikke til jeg er stappmett. Ha eventuelle sunne snacks klare, jeg liker bananer og mandler :) Og husk at det er ikke farlig å være sulten en time eller to før middag. Spis sakte om du er veldig sulten, det tar tid for maten å registrert i magen.

Anonymkode: 0c195...2a5

• Liker 2
Skrevet

Anbefaler Lifesum-appen. Oversiktlig og grei. Selv gikk jeg ned 12 kilo med denne og har holdt vekten i flere år. Gjorde meg bevisst på hvor kaloriene kom fra og hvordan oppnå god variasjon i matinntaket. Bruker den innimellom fortsatt. Ikke får å oppnå vektnedgang, men for å holde litt oversikt på hva jeg putter i kroppen ;)

Anonymkode: 7d217...da3

Skrevet

Gikk ned 17 kilo på 1200-1300 kcal daglig, på under ett år. Spiste sikkert 5-6 måltider, da jeg er typen som blir fort sulten uansett. Det hindrer meg i å småspise utenom måltider. Trente ingenting, men har en normal småbarnstilværelse med aktivitet det innebærer. 

Anonymkode: 0bd40...8a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...