AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #1 Skrevet 7. februar 2021 Ønsker en hund som er rolig hjemme, men aktiv ute. Må kunne være alene 5 timer på dagen. Har en sønn på 11, det er kun oss. Vil kunne ta med hunden over alt, også i bil. Vi er mye ute. Ønsker oss et snilt og sosialt familiemedlem. Vi ser etter en koseklump og turkompis. Anonymkode: e6d4e...04e
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #2 Skrevet 7. februar 2021 Staff er energiske muskelklumper. Alle jeg har møtt girer seg veldig fort opp, og får de ikke nok fysisk og mental stimuli, så kan de bli problematiske. Hva med en whippet? Sofapotet inne, fin å gå med ute. Sønnen du vil også kunne klare å gå tur med den, I motsetning til en Staff, som er fryktelig sterke. Anonymkode: da5ab...2cc 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #3 Skrevet 7. februar 2021 Staffer er ekstremt energiske. Jeg har hatt rasen i flere år og kjenner mange. De er ultrasosiale og elsker mennesker over alt på jord, men det er MYE hund. Pinschere synes jeg er gneldrete og bråker mye, men de er søte og glade i folk, de fleste jeg har vært borti. Anonymkode: fa047...ad7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #4 Skrevet 7. februar 2021 Det er også myyye ræva avl på staff, så du må være nøye med valg av oppdretter. Pinscher er en mindre vanlig rase og kanskje ikke like negativt preget av popularitet. Anonymkode: 410fe...470 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #5 Skrevet 7. februar 2021 Hvis det skal være lett å ha med hunden overalt ville jeg kanskje tenkt på en enda mindre rase? Pluss at pincher og staff har et ganske tøft utseende, og vil nok være lettere å få "nei" fra folk hvis det er viktig for at hunden er et familiemedlem som er med på alt. Whippet er superflotte, men om dere liker å være mye ute uansett vær er det verre, de trives som regel best inne ved regn og kaldt vær. Hva med en terrier? Anonymkode: 6b818...c71
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #6 Skrevet 7. februar 2021 Staff er den verste rasen jeg vet grunnet så mye elendig avl. Vet de KAN være trivelige hunder, men har aldri truffet på en eneste en. Klin gærne med ekstrem aggresjon mot andre hunder er gjennomgangstonen. Min hund har blitt angrepet av andre hunder 6 ganger - 5 av dem av staffer med idioter til eiere som ikke har kontroll på hundene sine. For staffeeiere er også for en stor del en egen rase ... Raseklubben har en enorm utfordring i å få ryddet opp i avlen på rasen - og jeg ser med skrekk og gru på at den nok en gang (2020) er topp tre av Norges mest populære raser. Pinscher er fine hunder, men har en del lyd (vakt) og kan ha mye jakt i seg som gjør at de er vanskelig å ha løse. Ikke min type hund, men ikke noe galt med dem så vidt jeg har fått med meg. Anonymkode: cdb4e...7f4 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #7 Skrevet 7. februar 2021 Hmm, vanskelig å svare på. Vi har 5 Staffer i familien og vi har en staff selv som nå er litt over et år. Det er en krevende rase. Vi er ute minst 1,5 time fordelt over dagen men også ofte 2 timer. De er energiske og viljesterke og det krever mye av deg som eier. de er noen små bøller og har ofte en barnslig oppførsel frem til de blir gamle 😊! Liker man dette og er fascinert av rasen og kjenner til disse tingene, så er det jo ikke noe problem. Jeg tror mange får seg en bakoversveis på energinivå og styrken i de småtassene 😂. De er jo selvsagt forskjellige de som alle andre, men vi har en som veldig energisk. Man må sette tydelige grenser og som nevnt tidligere her kan de bli vanskelig å ha med andre hunder. Noen går jo forøvrig stort sett bra med alle, men du må belage deg på at hunden din ikke vil gjøre det. Det er også en rase som ikke bør sitte hjemme alene i 8-9 timer om dagen. vet mange har det, men det bør man ikke. Jeg mener det gjelder alle hunder, men staffene blir veldig avhengig av deg og har det ikke bra med å sitte hjemme så lenge hver dag. Et problem i Norge nå er mye dårlig avl. Allergiproblemer slik folk har listet opp tidligere. Jeg elsker rasen og kommer til å ha den rasen så lenge jeg har hund. Er også vokst opp med Staffer og pitbull fra jeg var liten. Vi har en familie der alle har hund og mange forskjellige raser. Vår staff er for gira til å kunne være med de fleste og det blir rett og slett for mye for de andre. Anonymkode: 91a63...07a 1
MissPierce Skrevet 7. februar 2021 #8 Skrevet 7. februar 2021 Har du hatt hund før? Om ikke så synes jeg hverken Staff eller Pinscher (da tenker jeg både Dvergpincher og Pincher) ikke er første gangs rase. Whippet derimot er det. Har selv hatt Dvergpincher, passet en Pincher mye og har en Staff nå. Å det er hund med stor H. 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #9 Skrevet 7. februar 2021 Eksen hadde staffer, og de var ikke mye turkompis. Det var en treningsøkt å gå tur med dem, de var så sterke. Hadde en av de bestemt seg for å sette avgårde så hadde jeg bare flagret etter som et slips i vinden. Ville valgt en annen rase om det er turer i rolig tempo du vil ha. Det er en innmari nysgjerrig og ivrig rase noe som ikke er like heldig når de samtidig er sta og sterke. Men de var veldig koselige og rolige inne. Anonymkode: c8e6d...7ec
MissPierce Skrevet 8. februar 2021 #10 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Eksen hadde staffer, og de var ikke mye turkompis. Det var en treningsøkt å gå tur med dem, de var så sterke. Hadde en av de bestemt seg for å sette avgårde så hadde jeg bare flagret etter som et slips i vinden. Ville valgt en annen rase om det er turer i rolig tempo du vil ha. Det er en innmari nysgjerrig og ivrig rase noe som ikke er like heldig når de samtidig er sta og sterke. Men de var veldig koselige og rolige inne. Anonymkode: c8e6d...7ec De er enormt sterke i forhold til størrelsen. Men de kan absolutt gå rolig og pent om de trenes til det. Min er veldig behagelig å gå tur med. Han kan stresse litt første 5-10 min, men det er fordi han er så gira og glad 😊 Siden vi bor midt i Oslo, så opplever vi litt av verdt av andre hunder. Har derfor frontfeste på selen som hjelper på trekking, men det gjør også at jeg kjapt kan vippe han unna situasjoner hvor han ikke skal stikke nesa i borti. Som den lille chihuahuaen som lå under en vogn, og hoppet ut da vi passerte i full angreps modus. Vet ikke om det var jeg eller hunden som ble mest skremt, men fikk nappet han unna rimelig kjapt, og han slapp enda ett bitt i nesa av en liten hissig propp 😅
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #11 Skrevet 8. februar 2021 Jeg skjønner ikke hvordan snilt og rolig familiemedlem og pincher eller staff kan nevnes i samme setning. Snilt og rolig familiemedlem er en liten pelsdott som har kos som pri én, ikke angrep og vakt. Anonymkode: 9fa1c...441 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #12 Skrevet 8. februar 2021 Jeg har ei venninne med staff. Kjempetrivelig hund, veldig snill. Men han er så gira og energisk at jeg føler at jeg må bevege meg og snakke i sneglefart når jeg er rundt ham, fordi en kjapp bevegelse vil føre til en bølge av vilter energi fra hunden. Det er umulig for hunden å gå pent i bånd, siden energien (og da også stressnivået) er så høyt. Staffer er så enormt sterke også, så de drar lett armen ut av ledd når man går. Selvfølgelig er det mange flotte staffer der ute. Men de passer bedre til erfarne hundefolk som vet hvordan de skal trene denne rasen og dempe den viltre energien. En slik hund bør ikke lekes med, da stressnivået vil gå opp av ballkasting, tautrekking osv. Sønnen din må da altså lære seg å alltid være rolig rundt hunden og ikke gire den opp. Sier som sist, whippet er et godt alternativ. De elsker å slappe av inne, og de vil ikke dra deg med ut i regnet. Men de er aktive når man først tar de med på tur, og en whippet kan sønnen din gå tur med uten å falle overende. De er veldig bedagelig og rolige hunder, men de trenger å løpe litt nå og da, for å strekke beina 🙂 De er også morsomme klovner som sprer godt med latter. Ville også sett på noen andre mindre hunder. Anonymkode: da5ab...2cc 2
Anonymous 91 Skrevet 8. februar 2021 #13 Skrevet 8. februar 2021 Jeg har en staff. Ja han er en energi bunt, lykkelig, hopper og er bare glad. Men jeg vil si det er en familie hund. For maken til kosegriser, hehe. De er veldig snille. Men ja, de har muskler, og de trekker en del på tur(hvertfall vår ) 1
Troyamin Skrevet 8. februar 2021 #14 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ønsker en hund som er rolig hjemme, men aktiv ute. Må kunne være alene 5 timer på dagen. Har en sønn på 11, det er kun oss. Vil kunne ta med hunden over alt, også i bil. Vi er mye ute. Ønsker oss et snilt og sosialt familiemedlem. Vi ser etter en koseklump og turkompis. Anonymkode: e6d4e...04e Ser ikke helt at hverken pincher eller staff er noe som ville passet. Koseklump og turkompis som skal være mye ute. Begge er korthåret og frysepinner. Selv med mye klær på, er det begrenset hvor mye de kan være ute midtvinters. Det går an så lenge de er i aktivitet, men under pauser og annet stillestående, sliter de ofte med å holde varmen skikkelig. Canelana ull og jerven varmepose er en grei løsning, men er dere ute lenge er det ikke alltid det holder. Regner med du ser for deg at det er du som har hovedansvaret og kommer til å legge mye tid og energi på hverdagslydighet siden du har tenkt på disse to rasene? Jakt, byttedrift og en enorm stahet ligger i begge rasene. Og din sønn er for ung til at han lovlig kan ha ansvar for hunden. Så all ansvar for tur osv vil ligge på deg. 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #15 Skrevet 8. februar 2021 Fint at mange her er enige, jeg legger meg til på den listen! Eksen min hadde pincher (altså ikke dvergpincher, men vanlig strl). For en masete, stressa hund! Ble til slutt en del av pakken som jeg ikke orket mer. Bodde med hunden i nesten 2 år og aldri igjen skal jeg røre borti den rasen. Har for øvrig venninde og et familiemedlem med dvergpinchere og det må være et raseproblem eller noe for hjelpes, de små er ikke mye bedre (enklere å håndtere, men like mye lyd i de). Anbefaler aldri pinchere til folk. Lurer på om det finnes noen her som har positive erfaringer med den rasen? Har hatt flere staffer (fosterhjem) og jeg elsker rasen, men aldri noe jeg ville anbefalt til uerfarne og spesielt ikke til uerfarne med barn. Det er enormt mye kraft i en staff og barnet vil ikke ha noen mulighet til å kontrollere den (de ville for øvrig også slitt med en pincher). Melder meg også inn i støttegruppen for Whippet! Fantastisk flotte hunder (om enn noe snodige å se på) som jeg vil tro passer deres behov perfekt Anonymkode: 520d8...2af 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #16 Skrevet 8. februar 2021 Må bare: PINSCHER! Ikke pincher! Pin - skjer ikke Pin - kjer Anonymkode: bbc3f...8f7 4
Myrmica Skrevet 8. februar 2021 #17 Skrevet 8. februar 2021 (endret) Jack russell terrier 😁 (Eller cairn, norfolk, border e.l.) Terriere kan være fine familiehunder, fulle av futt og fart, men rolige inne om de får dekket behovene sine. Man får en hund med masse egne meninger, stahet, mot og vilje. Men også veldig morsomme, glade og lojale, og fine turkompiser. Vil gjerne være med på ting, og lette å ta med seg rundt. Noen av dem har en del jaktinstinkt og litt vokting, så greit å sette seg inn i det. Ellers ville jeg sett på andre hunder i ca samme størrelse, bichon frisé eller havanaise, dansk-svensk gårdshund, mellompuddel, tibetansk terrier (som ikke er en terrier) e.l. Endret 8. februar 2021 av Myrmica 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #18 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fint at mange her er enige, jeg legger meg til på den listen! Eksen min hadde pincher (altså ikke dvergpincher, men vanlig strl). For en masete, stressa hund! Ble til slutt en del av pakken som jeg ikke orket mer. Bodde med hunden i nesten 2 år og aldri igjen skal jeg røre borti den rasen. Har for øvrig venninde og et familiemedlem med dvergpinchere og det må være et raseproblem eller noe for hjelpes, de små er ikke mye bedre (enklere å håndtere, men like mye lyd i de). Anbefaler aldri pinchere til folk. Lurer på om det finnes noen her som har positive erfaringer med den rasen? Har hatt flere staffer (fosterhjem) og jeg elsker rasen, men aldri noe jeg ville anbefalt til uerfarne og spesielt ikke til uerfarne med barn. Det er enormt mye kraft i en staff og barnet vil ikke ha noen mulighet til å kontrollere den (de ville for øvrig også slitt med en pincher). Melder meg også inn i støttegruppen for Whippet! Fantastisk flotte hunder (om enn noe snodige å se på) som jeg vil tro passer deres behov perfekt Anonymkode: 520d8...2af Naboen min har noen. De hopper og spretter og gneldrer hver gang det går noen eller kjører noen forbi eller ringer på døren. Men ellers er de stille, morsomme, veldig turglade, rolige, men svært energiske og lekne. Men hun har sagt at hun er heldig fordi de er såpass stille og kun går amok når det ringer på eller noen kommer forbi. Sååååå, tror ikke jeg ville hatt noen heller😂 Anonymkode: 23e75...327 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #19 Skrevet 8. februar 2021 Har ei venninne som har pinscher. Kjempetrivelig hund, og bjeffer aldri. Generelt lite lyd i hundene fra hennes oppdretter også. Hadde absolutt gått for pinscher Kan sterkt anbefale kennel Spirit of Moria som hører til i Hordaland. Anonymkode: b1931...873
MissPierce Skrevet 8. februar 2021 #20 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Må bare: PINSCHER! Ikke pincher! Pin - skjer ikke Pin - kjer Anonymkode: bbc3f...8f7 Omg min tlf har fått noe oppheng der, og korregert feil 🙈 Ble rett første gangen da 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå