Gå til innhold

Hva er det raskeste du har kjørt med bil?

Kjetil E

Anbefalte innlegg

Og hva slags bil var det og i hvilken forbindelse?

Selv har jeg vært oppi 221 km/t på autobahn i Tyskland i en Audi Q2. Herlig opplevelse. Første gang jeg kjørte på autobahn var med en VW Polo og var faktisk oppe i 215 km/t. Må si det var en helt spesiell opplevelse første gang jeg passerte skiltet som markerte at fri fart var lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

120km på E18 i en 110 sone. Har eid mange biler. 

Anonymkode: 4fce9...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90. Har ikke kjørt autobahn ennå og heller ikke 120, som er lov enkelte steder på Østlandet. Det er bare den korte strekningen på motorveien her med 90 jeg kjører. 

Anonymkode: 00474...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

90. Har ikke kjørt autobahn ennå og heller ikke 120, som er lov enkelte steder på Østlandet. Det er bare den korte strekningen på motorveien her med 90 jeg kjører. 

Audi og mercedes. VW på jobben 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært med i bil som har kjørt 240.. Det var ikke mye kult å sitte med i. 

Aner ikke bil, mulig Audi eller merce. 

Anonymkode: 8f58a...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

140 km/t i en Passat i forbindelse med en forbikjøring for 12 år siden. Kjører nå ofte på vestlandsveier med 80-soner og forholder meg til fartsgrensene, det vil si det er sjeldent jeg kjører over 80 km/t med bil. 

Anonymkode: 1a076...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

190 på autobahn med en relativt bra familiebil. Var fire felter og nesten ikke trafikk.  Synes likevel det var slitsomt den korte tiden jeg kjørte så fort. Foretrekker 140-150 på autobahn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gang jeg passerte 300 var på E18. 1985 Sierra Cosworth med litt ekstra under panseret.  Dette var vel rundt midten av nittitallet en gang. 

Ellers har det blitt flere turer med godt over 300 i Tyskland. Bla.a. en tur med noen av bilene til Boba Motoring. En eldgammel Golf i 320km/t er en helt egen opplevelse.. 😬💣❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

250 med ulike leiebiler i Tyskland (bl.a. i en Ford Galaxy minivan, en uvirkelig følelse). Egne biler ca 220. I Norge for det meste rundt 140 km/t, nattestid, når vi vil hjem og det ikke er trafikk).

Anonymkode: 925f6...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

190 på autobahn. 

Helt greit der og da, tørre veier, breie veier, god bil. 

Trives ellers ikke i høy fart, når man vet at alt av krasj i over 70kmt er ganske dødelig. Og da er det egentlig ikke verdt det. Verken for spenningen, eller for å komme frem noen minutter tidligere. 

Anonymkode: 1d8cd...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt 17 mil på 40 minutter i Tyskland.

I Norge har jeg kjørt Trondheim - Oslo på under 4 timer og toppet 316 km/t. målt med gps. for en del år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...