Gå til innhold

Dere som er flinke til å bake selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere stort sett alltid i skap/ kjøleskap? Jeg er ikke flink til å bake selv, men ønsker å bli bedre :)

Anonymkode: 85063...163

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv? I motsetning til at andre baker for deg?

Man må vel ha ingrediensene til det man skal bake? Men man trenger bare å ha dem når man skal bake.

Eller lurer du på noe helt annet?

Anonymkode: 79e7f...337

• Liker 1
Skrevet

Omg, du skjønte vel egentlig hva jeg mente, ikke sant?? Du måtte bare..

• Liker 9
Skrevet

Hvetemel, tørrgjær, bakepulver, vaniljesukker, egg, havregryn, sammalt hvete... 

• Liker 1
Skrevet

Og sukker :) og kanel, og smør...

Skrevet

Div melsorter og frø, havregryn. 
gjær, sukker, vaniljesukker, bakepulver. 

Anonymkode: 671e4...8e3

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Omg, du skjønte vel egentlig hva jeg mente, ikke sant?? Du måtte bare..

Nei! Skjønner ikke i det hele tatt hva du mente. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva har dere stort sett alltid i skap/ kjøleskap? Jeg er ikke flink til å bake selv, men ønsker å bli bedre :)

Jeg baker mest boller, og har alltid hvetemel, sukker, smør og gjær i huset.  Skulle jeg plutselig få lyst til å bake rundstykker eller en kake har jeg ganske sikkert nok ingredienser til at jeg kan få til det og.  Jeg har stort sett egg, melk, kakao, bakepulver, melis, havregryn og noe grovt mel i skapet også :) 

Anonymkode: a65cb...ff8

Skrevet

Hvetemel, diverse grovere meltyper, bakepulver, vaniljesukker, tørrgjær, havregryn, kanel, smør, egg, en eller annen form for sjokolade (pulver eller vanlig) og smør hvertfall. Sikkert ganske mye annet, men kan hvertfall få til en del med det der i skapet! 

Skrevet

Hvetemel, sukker, gjær, melis, sukker, bakepulver, vaniljesukker, kakao, smør,egg, rosiner er indigrenser jeg stort sett alltid har tilgjengelig. Om jeg baker å bruker opp noe av dette blir det notert på handlelisten og kjøpt inn igjen.

Anonymkode: 7f74a...77d

Skrevet

Har alle ingrediensene til å lage et helt enkelt brød og til å lage boller. Da har man grunnlaget til å lage stort sett alt. Og så kan man legge til ting man allerede liggende rundt i skapene. 

Men har også noen sånne ferdigmikser, for noen ganger vil man bake, men med minimal opprydning og styr, så når de er på tilbud så kjøper jeg en. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei! Skjønner ikke i det hele tatt hva du mente. 

Ok, greit ☺

Skrevet

Meierismør, mandler, hvetemel, grovt mel , tørrgjær, vaniljekrem, rosiner, kokesjokolade mørk/lys,  bakepulver, vaniljesukker og stang. 
Melis, sukker 

Skrevet

Takk til alle som svarer på det jeg lurte på 😊

• Liker 1
Skrevet
Pupperulla skrev (3 minutter siden):

Meierismør, mandler, hvetemel, grovt mel , tørrgjær, vaniljekrem, rosiner, kokesjokolade mørk/lys,  bakepulver, vaniljesukker og stang. 
Melis, sukker 

Heldig du er som kan ha kokesjokolade i huset...her forsvinner det merkelig nok. :) må bruke det samme dag jeg kjøper.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ok, greit ☺

Men jeg synes ikke det er greit. Jeg lurer fremdeles. Oppriktig. Vi tenker åpenbart på forskjellig måte, og jeg er nysgjerrig etter å skjønne hvordan andre tenker.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk til alle som svarer på det jeg lurte på 😊

Så du lurer på hva man trenger for å bake? Det står jo i oppskriften? Eller om det er vanlig for hobbybakere å alltid ha noe bestemt i hus, og hva det i såfall er? Det kommer jo an på hva vedkommende pleier å lage. Det du trenger å vite, er at uansett må man sjekke at man har det man trenger for å lage det man har tenkt å lage, og så eventuelt skaffe det. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men jeg synes ikke det er greit. Jeg lurer fremdeles. Oppriktig. Vi tenker åpenbart på forskjellig måte, og jeg er nysgjerrig etter å skjønne hvordan andre tenker.

Så du lurer på hva man trenger for å bake? Det står jo i oppskriften? Eller om det er vanlig for hobbybakere å alltid ha noe bestemt i hus, og hva det i såfall er? Det kommer jo an på hva vedkommende pleier å lage. Det du trenger å vite, er at uansett må man sjekke at man har det man trenger for å lage det man har tenkt å lage, og så eventuelt skaffe det. 

Herregud 

Anonymkode: 671e4...8e3

• Liker 7
Skrevet

Jeg har alltid egg, smør og melk i kjøleskapet. Av tørrvarer har jeg alltid sukker, hvetemel, tørrgjær, bakepulver, vaniljesukker, kakaopulver, melis, diverse krydder og en god del kakepynt. Har også alltid bakepapir, muffinsformer o.l.

Om noe brukes opp skriver jeg det på samme ukes handleliste.

Anonymkode: 05f2d...a1f

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bare gi deg nå, vær så snill for din egen del 😊

• Liker 2
Skrevet
Snabeltann skrev (1 time siden):

Heldig du er som kan ha kokesjokolade i huset...her forsvinner det merkelig nok. :) må bruke det samme dag jeg kjøper.

Haha😉 har og alltid egg og melk forresten 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...